Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jacky

Jacky

20-12-2010 om 14:31

Niet meer inslapen na nachtvoeding

Ons zoontje 11 weken oud heeft tot nu toe prima geslapen snachts en sliep na de nachtvoeding gewoon weer in, sinds een week of 2 lukt het hem niet meer om in te slapen na de nachtvoeding en zijn we dus continue met hem bezig na 15:30 en valt dan pas 2 uur later weer in slaap. Ik hoor hem vaak wel winden laten en het lijkt erop dat hij buikpijn heeft. Heeft iemand nog een tip? overdag probeer ik hem na iedere voeding zeker anderhalf uur wakker te houden (box, wippertje, badje)maar dat redt hij meestal nog niet.

Ook is hij sinds zijn geboorte snotterig en gebruiken we een zoutoplossing, maar dat lijkt alleen op korte termijn iets op te lossen, niet op lange.

Heeft tevens medicatie voor reflux wat wel aanslaat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
joep

joep

20-12-2010 om 22:34

Jacky

Misschien wordt het ook te koud voor hem en wordt hij daardoor te wakker. Misschien nog een 1 kruik erbij, bij het terugleggen, of de cv wat hoger.
Als je denkt dat het de winderigheid is waar hij wakker van wordt, overleg dan even met je huisarts of hij/zij daar ideen over heeft, misschien aanpassing van de voeding.
Oja, de ervaring bij mij is: hoe moe-er, hoe slechter snachts slapen. Je zou ook kunnen proberen om overdag niet naar een bepaalde tijd toe te werken, maar hem gewoon naar bed te doen, als hij al lichtelijk moe wordt. Dit klinkt niet zo logisch, maar een uitgerust kind slaapt soms rustiger.
succes. gr joep

Jacky

Jacky

22-12-2010 om 12:23

Joep, het klopt

De kou ja, en kruikjes dat werkt meestal wel. Gelukkig de afgelopen dagen weer goed geslapen dus het was tijdelijk.

overdag slapen gaat overigens prima, en ik leg hem inderdaad in bed na de eerste slaapsignalen; morrelen en de box en gapen, wrijven etc...Soms is dat zelfs na een uurtje al zover, maakr wakker houden heeft dan inderdaad geen zin,

Vanochtend om half 6 hoorde ik geknetter uit het wiegje komen, toch echt weer harde winden die hem onrustig maken, ik neem hem dan bij me en wrijf over zijn buikje, helpt wel en slaapt daarna weer in, naast mij in bed. (lekker warm ook!)

Wellicht is winderigheid beter dan wanneer het vast zit in het buikje? Voeding is van alle kanten al aangepast,de meest licht verteerbare voeding die er is, na borstvoeding. Ik denk dat het een babykwaaltje is dat uiteindelijk wel over zal gaan....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.