Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dhelia

Dhelia

27-11-2018 om 19:22

Niet meer slapen na nachtvoeding

Hoi,

Mijn baby'tje is 12weken.
Rond 2-3u snachts word hij wakker van de honger en geef ik hem borstvoeding.
Maar, daarna wilt hij dus niet meer inslapen.
Hij lijkt klaarwakker te zijn!
Ik probeer van alles, geef hem een fopspeen, pak hem op mij buik tegen buik, niets helpt... hij blijft wenen.
De énige manier die werkt is, hem laten sabbelen aan mijn borst (opnieuw dus want hij heeft ervoor al gedronken)
Dodelijk vermoeiend is dit!
Graag hoor ik van jullie wat tips.
Ik probeer hem niet te verschonen (alleen als het écht nodig is) ik voed hem met een gedimd lampje.
Praat niet tegen hem
Ik doe écht alles zoals beschreven staat ....

Jackie

Jackie

27-11-2018 om 20:17

waarom geen borst?

Dus aan de borst valt hij wel in slaap? Als dat werkt zou ik dat gewoon doen hoor, hij is nog maar 12 weken.

Dhelia

Dhelia

27-11-2018 om 20:54

Ja en Nee

Hij valt in slaap aan mijn borst... maar als ik hem weg leg word hij weer wakker...
Ik laat hem altijd 30min drinken.
Dus de enige manier is dan langer aan de borst tot hij diep slaapt?
Is gewoon vermoeiend om een uur wakker te zijn! Opnieuw inslapen is zélfs voor mij moeilijk dan.
Dit kan toch niet de manier zijn?!

En wat bedoel je met... hij is nog maar 12 weken?

Doorslapen

https://www.borstvoeding.com/aanverwant/samen-slapen/bfhi.html

Ik viel gewoon in slaap met een kind aan de borst. Alleen als ik wakker was legde ik het soms terug. In het bedje direct naast ons grote bed. Ik hoefde er niet uit.

"Als je in één bed slaapt met je kind zorg er dan voor dat je kind niet onder de dekens of bij de hoofdkussens kan komen. De meeste moeders die hun kind aan de borst voeden, slapen van nature in een houding die hun kind beschermt en die voorkómt dat het kind omhoog of omlaag kan schuiven."

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.