Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jessie

Jessie

16-03-2010 om 11:52

Niet slapen in bedje kinderdagverblijf

Hallo
Ons dochtertje is nu 4 maanden oud en gaat sinds een paar weken 1 dag per week naar het kinderdagverblijf. Ze hebben daar een kamertje met al die bedjes aan de muur met dakjes erop. Onze dochter vindt dat dus helemaal niks en weigert er tot nu toe te slapen. Ze slaapt wel in de hangwieg, maar dat is over de hele dag te weinig waardoor ik haar erg moe ophaal.
De leidsters proberen het iedere keer en geven aan dat veel baby's veel tijd nodig hebben om aan de bedjes te wennen. Het is natuurlijk minder gezellig dan de eigen slaapkamer.
Toch vind ik het vervelend en een groot nadeel van het dagverblijf. Verder ben ik heel tevreden over het dagverblijf en de leidsters die er werken. Ze zijn super gek van ons dochtertje en er wordt ook heel wat afgeknuffeld.
Wat kan ik thuis doen om mijn dochter aan een ander bedje te laten wennen?
Groetjes Jessie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

16-03-2010 om 12:35

Kinderwagen?

hallo
Toen onze kinderen naar het kdv gingen lieten ze de babies zoveel mogelijk in kinderwagens buiten slapen. Dat was zowel voor de babies als de andere kinderen rustiger in de slaapkamers (minder kinderen in de kamer immers).
En als ze uit de kinderwagen groeiden sliepen kinderen ook wel in een "Lutje Potje" www.lutjepotje.nl
Mijn kinderen sliepen daar altijd heerlijk in.
Wat je er thuis aan zou kunnen doen? Misschien ook in de kinderwagen (buiten) laten slapen? Omdat dat ook beschutter is en ze door de kap van de wagen went aan het dakje boven het bedje? Ik zeg maar wat hoor.
succes

Hanne.

Hanne.

16-03-2010 om 12:58

Waarom niet in de hangwieg?

Waarom slaapt ze te weinig in de hangwieg? En waar staat die dan? Op de groep of op de gang oid?

Bij mijn kdv was de eerste vraag waar ze thuis slaapt. Kinderen die het wiegje gewend zijn laten ze bij voorkeur in de kinderwagen of in de hangwieg slapen zodat ze die beschutting hebben. Kinderen die thuis ook al het ledikant gewend zijn hebben vaak minder moeite met het ledikant.

Mijn dochter (ook 4 maanden) slaapt op het kdv dus in de kinderwagen of in de hangwieg. In beiden slaapt ze prima. Vaak ligt ze ook lekker op de gang te slapen waar het een beetje rustiger is.

Maar ik ben bang dat ze toch ook gewoon zal 'moeten' wennen, al zal dat met 1 dag per week misschien wat langer duren (mijne gaat er 4)

liora

liora

16-03-2010 om 13:28

Inbakeren

Op mijn kdv hebben ze mijn zoontje de eerste maanden ingebakerd, daar rustte hij goed van uit!

Hanne.

Hanne.

16-03-2010 om 14:47

Dan niet alleen op kdv

als je zou willen gaan inbakeren zou ik het niet alleen op het kdv doen. Het heeft bij ons echt wel een paar dagen gekost voordat het inbakeren goed werkte, en met 1 dag in de week vraag ik me af of dat goed gaat werken. Bovendien met 6 maanden moet je stoppen, dus dan zou het grofweg over 8 daagjes inbakeren gaan (2 maanden x 1 dag)

Jessie

Jessie

16-03-2010 om 15:01

Reactie

Hallo,
De hangwieg staat gewoon in de groep, dus dat is toch veel drukker dan op de slaapkamer, vandaar dat ze dan ook weer eerder wakker wordt. Ik zal eens vragen of ze de hangwieg even in de slaapkamer willen zetten om dat te proberen.
Inbakeren hoeft niet, want thuis slaapt ze heerlijk zonder in te bakeren, dus daar ligt het niet aan. Het is de verandering van omgeving of het andere bedje wat ze nog niet accepteert. Tja, ik denk dat tijd de enige oplossing is. In de kinderwagen slaapt ze ook niet, thuis ook niet. Dat vindt ze denk ik ook te klein of ze kan niet om haar heen kijken en dat wil mevrouwtje te graag.

vlinder72

vlinder72

17-03-2010 om 09:35

Eigen lakentje mee

In het kdv leggen ze meestal kinderen met alleen een slaapzak in een bedje. Ik geef altijd een eigen slaapzak mee en vaak ook een lakentje. Net als thuis. Verder sliepen mijn 4 kinderen allevier beroerd in het kdv tot bijna 1 jaar. Mijn zoontje is nu 10 maanden en het gaat nu eindelijk goed. Hij slaapt nu soms wel 2 uur achter elkaar terwijl het voorheen 20 minuten of zo was. Dus geduld het komt vast allemaal goed.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.