Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Marijke Verkade

Marijke Verkade

15-10-2010 om 11:23

Niet willen drinken

Dochterlief van 9 maanden wil niet meer drinken. Begin van de week startte al slecht met een pseudo-kroep naar het ziekenhuis waar ze 2 nachten gelegen heeft. Daar dronk ze weer redelijk op de laatste dag, maar sinds we thuis zijn, gaat ze weer "vrolijk" verder met niet drinken. Haar neus loopt enorm, dus ik druppel met zout water, een uitje onder het bed en ze krijgt Tussikind. Maar drinken ho maar. Ergens snap ik het nog wel, want er staan een rits tanden op doorkomen. Maar ook daar heb ik een middeltje voor gevonden: dentinox, maar ook dan pakt ze de fles van me over om het vervolgens weg te duwen. Ook vermoed ik een (mentale) groeifase, maar al sinds dinsdag drinkt ze niet meer dan 350 cc melk en maar een paar slokjes water, thee of ranja. Ik probeer alles wat ze mag drinken, maar ze weigert pertinent die fles, tuitbeker en gewone beker. Iemand nog ideeen?
Ze dronk altijd zo goed.... 4 flessen van 200 cc melk en zo'n 100 cc water of thee. Haar luiers zijn niet eens nat meer te noemen. Maar ze is wel vrolijk voor iemand die flink snottert. En gaat graag op onderzoek uit..... moet ik me zorgen maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

15-10-2010 om 12:11

Nu huisarts bellen

Als ze geen natte luiers meer heeft is dit het moment om de huisarts te bellen. Of de HAP, als je de huisarts niet meer te pakken krijgt. Geen dag meer uitstellen.

Marie

Marie

15-10-2010 om 13:10

Oorpijn ? + huisarts

Hallo
Wellicht heeft ze erge oorpijn? Dat geeft pijn bij het slikken namelijk en aangezien ze ook al snotterig is....
Trouwens van oorontsteking hoeven kinderen helemaal GEEN koorts te hebben (hier zo'n kind namelijk).
Ga dus naar de huisarts!
Succes
P.S. En nu maar hopen dat je huisarts oren kan "lezen". Die van ons kon dat dus niet zo goed. Hoe vaak ik daar wel niet geweest ben en dan met kind naar huis werd gestuurd werd met "ja de trommelvliezen zijn wel wat dof, maar dat geeft verder niks" en dat kind dan twee uur later looporen had! (hoezo oorontsteking???)

Marijke Verkade

Marijke Verkade

15-10-2010 om 13:30

Tja, loopoor heeft ze

wel, maar brood en avondeten gaat er vlot in. Als ze pijn heeft bij het slikken, zou dat helemaal pijn doen.
Heb in ieder geval de jeugdgezondheidszorg gebeld en die bellen mij vanmiddag terug.... even afwachten.

Kari1

Kari1

15-10-2010 om 14:30

Op een rijtje

Marijke, het is handig als je (ook voor jezelf om straks aan jeugdgezondheidszorg en/of HA te vertellen) goed op een rijtje zet wat er nu precies speelt.
"Dochterlief van 9 maanden wil niet meer drinken." zeg je, maar ook "drinkt ze niet meer dan 350 cc melk en maar een paar slokjes water, thee of ranja." Dat zijn verschillende dingen.
Ze drinkt dus wel, maar niet meer zoveel als je van haar gewend was? Wat ze dronk (bijna een liter per dag) is veel hoeft niet. De vochtbehoefte van kinderen (zonder diarree, spugen, wonden oid) is een stuk lager dan veelal wordt gedacht.
"Maar ze is wel vrolijk voor iemand die flink snottert. En gaat graag op onderzoek uit", kinderen die (bijna) uitgedroogd zijn, zijn niet vroijk en actief. En vrolijke en actieve kinderen laten zich niet zomaar uitdrogen.
"Haar luiers zijn niet eens nat meer te noemen", zijn ze droog of een stuk minder nat dan je gewend was? Want dat mag best even.
Een loopoor is op zich geen slecht teken, de natuur heeft dan een oplossing gezocht voor de oorontsteking die er was. Als ze wel wil eten, kun je het dan in natte happen zoeken? Fruit met extra water erdoor, warme hap gemengd met extra melk zodat het goed vochtig is, bord pap, dat soort dingen? Heb je geprobeerd wat ze doet zo'n uurtje na een zetpil paracetamol? Het kan keelpijn zijn die even gedempt moet worden.
Kari

cqcq

cqcq

15-10-2010 om 16:44

Niet willen zuigen.

Als ik je verhaal lees denk ik eerder aan niet willen zuigen dan niet willen drinken. Dat zal inderdaad wel te maken hebben met een verstopte neus en oorpijn. Zolang er nog 350 cc melk en daarnaast eten in gaat zou ik me niet teveel zorgen maken.

Zoals hierboven al stond denk daarnaast aan eten waar vocht in zit, fruithapjes, groentehapjes met wat extra water, pap, yoghurt, danoontjes desnoods. Probeer verder regelmatig wat slokjes water, sap of melk te laten drinken, gewoon uit een (tuit)beker (geen lekvrije, dan moet ze alsnog zuigen).

Nog klein beetje advies

Wat Kari ook al zegt geef haar nu eerst een paracetamol en begin dan met elke tien minuten drinken aanbieden. Wil ze het wel van een lepeltje bijvoorbeeld? Echt elke tien minuten aanbieden. Vsak is de combinatie pijnstiller en echt regelmatig aanbieden genoeg om een kind weer aan het drinken te krijgen.

Als de arts niet terug belt zelf even terug bellen hoor!

Beterschap, Mariel

Marijke Verkade

Marijke Verkade

19-10-2010 om 21:11

Yahoo!

Toch voor de zekerheid naar de huisarts geweest 4 dagen terug... en daar kreeg ik alleen terug dat de keel en oortjes maar iets roder was als normaal. Advies luidde: paar keer per dag zetpilparacetamol geven... Ben er niet gek van, maar wel gedaan... ook de natte happen en pap... gaat heel goed. vandaag dronk ze weer vrij goed (na wat daagjes minder goed gedronken te hebben). Ik had ten minste weer 2 zeiknatte luiers. Dus bedankt voor alle adviezen!! Oh, de twee tandjes komen ook goed door al, maar vermoed er meer. Hahaha

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.