Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mamavan1

Mamavan1

05-08-2018 om 19:31

Nog niet lachen

Ik heb een zoontje van nu 8 weken. Op tijd geboren, 3500 gram, groeit als kool. Maar hij lacht nog steeds niet en ik word daar nu toch wel ongerust over. Zijn er hier meer bij wie dat zo
lang duurde?
Hij gaat wel steeds beter kijken, dat deed hij eerder ook niet. Dan dwaalde hij naar van alles en nog wat maar nu kan hij je echt ook aankijken en volgen met de blik. Maar altijd met een ernstig gezichtje, klein fronsje. Wel gaat hij meebewegen met zijn mond als je tegen hem praat of zingt, hij kijkt dan echt intens.
Wie herkent dit? Komt hij gewoon laat uit zijn schulp of moet ik me echt zorgen maken?

Triva

Triva

05-08-2018 om 20:15

steek je tong eens langzaam naar hem uit

en kijk of hij dat probeert na te doen (overigens kunnen de meeste baby's dit al vrijwel meteen).

betsy

betsy

05-08-2018 om 23:37

oh jee

8 weken nniet gelachen, 8 weken niet geleefd!

Serieus, geef hem even de tijd!

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-08-2018 om 23:44

Laat?

Ik weet niet wat normaal is maar mijn kinderen waren beide ouder dan twee maanden toen ze voor het eerst lachten.

Mamavan1

Mamavan1

06-08-2018 om 08:00

Fijn

te lezen Phryne! En Betsy, bij jou was het ook niet zo vroeg denk ik dan? Alle kindjes die ik ken, van vrienden en van de gym, lachten al tussen 4 en 6 weken en iedereen zegt, maar lacht hij nog niet?
Triva die tong dat doet hij nog niet maar hij gaat wel steeds beter kijken naar mijn gezicht en gaat wel bewegen met zijn mond soms.
Ik geef hem dan nog maar even zijn tijd en stop de ongerustheid weg.

Krisje

Krisje

06-08-2018 om 08:17

Geef hem tijd

Er zullen de komende jaren nog heeeel veel mijlpalen komen en ook heel veel mensen zijn die zeggen: rolt, zit, loopt, trekt op, praat-in-drie-woordzinnen, kruipt, springt, slaapt door, al tandjes, enz, enz. hij al?

De verschillen zijn groot en probeer je daar niet druk om te maken. Met een jaar of 4 kunnen de meeste kinderen lopen, praten, springen en zijn overdag zindelijk. Doorslapen daarentegen is een heel ander verhaal

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.