Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Nog veel krampen op 5 maanden

Mijn zoontje wordt binnen een paar dagen 5 maanden en heeft nog steeds veel last van buikkrampen.
Hij is hierdoor erg onrustig, slaapt slecht (hazeslaapjes overdag van 30 minuten), trappelt met zijn beentjes en maakt veel kreun geluiden en ligt vaak in elkaar gedoken. In bed veel last van maaiende armen en gekronkel.
Wij zijn onder behandeling van een kinderarts en mijn zoontje krijgt sinds hij 12 weken is nutramigen. Sinds hij nutramigen drinkt zijn zijn krampen weliswaar afgenomen maar nog steeds aanwezig en met periode heeft hij er veel last van zoals nu. Op advies van kinderarts 2 weken terug begonnen met bijvoeding (groenten en nutrix) Mijn zoontje vind het allemaal erg lekker en eet er goed van. Ik merk dat hij nu precies meer krampen heeft. Ben al twee dagen gestopt met bijvoeden maar krampen blijven (heel onrustig, trappen met beentjes, weer meer huilen). Zijn ontlasting ruikt zuur. Hij poept ongeveer 2 keer per dag. Wat ook raar is is dat hij zijn flesjes maar half leeg drinkt (ca 100 cc). Dat is de reden dat ik hem nog 6 flessen geef omdat hij anders niet aan zijn benodigde hoeveelheid komt). Na 100 cc stopt hij gewoon met drinken, krijg er niets meer in. S'avonds en s'nachts drinkt hij (slapend) wel zijn flesjes leeg. Ik word een beetje moedeloos. Wanneer gaan die krampen eindelijk over? Iemand ook ervaring hiermee en wat heeft geholpen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
NancyL

NancyL

04-05-2012 om 16:04 Topicstarter

Ook osteopaat haalde niets uit

We zijn ook 5 keer bij osteopaat geweest maar zonder veel resultaat

Mea Proefrok

Mea Proefrok

04-05-2012 om 16:07

Ach

Ach Nancy, wat naar voor je arme zoontje en voor jou! Heb je al geprobeerd om hem te masseren na de voeding? Heel zachtjes met de klok mee over zijn buikje wrijven, kontje draaien (pak zijn enkels en draai zijn heupen zachtjes ook weer met de klok mee), het stuitje masseren met je vingertoppen. Wil allemaal nog wel eens helpen bij krampjes.
Is hij onderzocht op koemelkallergie?
Succes met je mannetje, ik hoop dat het snel beter zal gaan!

elsje78

elsje78

04-05-2012 om 22:50

Hoi

Mijn zoontje was een huilbaby, huilde eigenlijk dag en nacht, sliep nooit langer dan een uur. Ook pepti verdroeg hij niet, maar neocate wel! Nutramigen en pepti bevatten wel eiwitten maar die zijn in kleine stukjes geknipt, neocate bevat dat niet.

Wel eens aan verborgen reflux gedacht? Kan ook onrust geven en komt vaak voor icm koemelkallergie.

Sterkte, ik vond 2 maand al lang...

Rapleymoeder

Rapleymoeder

05-05-2012 om 01:38

Kleine porties juist goed

Niet dat ik denk dat het een volledige oplossing van je probleem is, maar ik wil toch even opmerken dat vaak kleine porties drinken niet slecht is, integendeel, het is juist beter dan van die grote volle flessen. Mijn kind heeft altijd kleine porties gedronken, en dus ook vaker. 100 cc is helemaal niet heel weinig, het is bijna een normaal glas voor volwassenen, en een baby is veel kleiner met een veel kleinere maag! Met borstvoeding drinken veel kinderen ook niet gigantische hoeveelheden per keer (niet elke moeder heeft zo'n grote productie). Met kleine porties wordt de maag niet uitgerekt en gaat het kind zich niet overeten.

Een volwassen drinkt/eet heel vaak iets op een dag, 7 keer per dag is ook voor kinderen niet raar, dus waarom zou een baby dan minder vaak moeten eten/drinken?

Juist bij verteringsproblemen denk ik dat kleine porties beter is.

En verder denk ik dat het juist bij problemen niet goed is om al voor 6 maanden met de bijvoeding te starten...

Dit zal vast je problemen niet helemaal oplossen maar misschien helpt het je om je daarover niet ook nog eens extra zorgen te maken. Ik hoop dat je verder nog goede tips krijgt. Sterkte!

Misschien is het goed om naar een kinderdiƫtist te gaan?

Parasiet?

is je kind al gecontroleerd op een darmparasiet?
Die kunnen nl. Voor flinke krampen enop allergie lijkende klachten zorgen

Verder, je kind geeft aal niet meer dan 100cc per keer aan te kunnen, dus dan lijkt het me logisch dat je gewoon vaker op een dag 90/3 geeft.

NancyL

NancyL

05-05-2012 om 09:53 Topicstarter

Verborgen reflux al uitgesloten

Hoi elsje

Renzo is 48 uur opgenomen ter observatie op 10 weken omdat ik toen idd ook dacht aan verborgen reflux in combinatie met krampen. Ze hebben verborgen reflux uitgesloten alhoewel zijn voeding wel wordt ingedikt (met nutriton) omdat hij anders nog onrustiger drinkt (en nog minder).

Gelukkig is het een bikkel en huilt hij alleen als hij erg moe is en de slaap niet kan vatten.

Gr
Nancy

NancyL

NancyL

05-05-2012 om 09:55 Topicstarter

Darmparasiet

Hoi

Renzo is nog niet onderzocht op een darmparasiet.
Ik heb vrijdag aanstaande een belafspraak met kinderarts. Ik zal dat eens voorleggen om te onderzoeken

Gr
Nancy

Bij koemelkeiwitallergie

Mijn zoon had krampjes vanaf 14 dagen na de geboorte. Alles mee gehad, allergoloog, kinderarts, inderdaad onderzoeken op tropische parasieten. Ook toen hij ouder werd kon hij erg smartelijk kijken en bleef maar slecht verteerde ontlasting houden. Tot hij met 2,5 jaar mee ging doen met het absoluut melkvrije dieet dat mijn dochter nodig had vanwege haar eczeem, was het met een paar dagen over De truc was hier dat je echt alle koemelkeiwitbestanddelen uit zijn menu moest halen, elk spoortje dus. En dat wist ik niet. Ik dacht dat het goed was als je het maar zo goed mogelijk beperkte. Maar het moest ook uit vleeswaren, brood en dergelijke eruit blijven. En nu is het net als bij mijzelf. Ik weer het zo goed mogelijk uit ons menu maar hooguit dat hij eens wat last heeft na het drinken van een pak chocomel. Hij is inmiddels 16 jaar.

Koemelkeiwitvrij

En dat werkte zo: totaal koemelkeiwitvrij geven tot de klachten wegwaren. En daarna kreeg hij alleen nog aangezuurde producten als karnemelk, yoghurt en kwark. Geen kaas oid.

Infacol

Ons meisje heeft ook veel last gehad van krampjes, gelukkig geen 5 maanden....jeetje, kan me voorstellen dat je er een soort van moedeloos van wordt!
In ieder geval hebben wij op een bepaald moment infacol gegeven voor de fles en dat zorgde voor verbetering, wellicht een optie om uit te proberen?
Infacol pakt de lucht samen waardoor die samen met een goede boer/scheet naar buiten kan en er geen krampen in de buik ontstaan....is mij verteld.
Succes ermee!

Infacol deed hier niks

Ik heb wel eens begrepen dat men eigenlijk helemaal niet weet waardoor de gebruikelijke darmkrampjes bij kleine baby's worden veroorzaakt,Middeltjes als Infacol slaan er in feite ook maar een slag naar. Nog daargelaten of het doet wat het belooft - dat samenpakken van die lucht - het is helemaal niet duidelijk dat die lucht het probleem veroorzaakt.

Bij mijn kind deed Infacol helemaal niks. Maar proberen kan je het natuurlijk altijd, zo duur is het nou ook weer niet.

Maar een kind dat zeer veel last van krampen heeft bij 5 maanden, zo erg als NancyL hier beschrijft - dan ben je het drogisterijstadium wel voorbij denk ik eigenlijk.

Nancy, sterkte ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.