Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Asa Torell

Asa Torell

19-10-2011 om 12:25

Nog weer een slaapvraag

Ik worstel wat met het beddegoed van zoon voor 's nachts. Hij ligt nu in een dun slaapzakje onder een dekentje, met het idee dat hij dan bij de nachtvoedingen (en bij eventueel daarna met mij samen in het grote bed in slaap vallen, wat wel voorkomt) niet te warm wordt. Maar alhoewel ik mijn eigen beddegoed echt helemaal niet over hem heen leg, lijkt hij soms toch te zweten (overdag trouwens ook wel bij het drinken). En dat terwijl ik al niet blij ben met dat dekentje, ik zou liever alleen een (warmer) slaapzakje gebruiken. Hoe doen andere nachtvoedsters/samenslaapsters dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

19-10-2011 om 13:45

Dikke slaapzak

Ik heb geen dekentjes en een dikke slaapzak, die ik uitdoe als ze bij mij slaapt.

Asa Torell

Asa Torell

19-10-2011 om 15:45

Ha dc

Jij doet die slaapzak dus een paar keer per nacht aan en uit? Ik ben denk ik wat moeilijk daarover aan het doen uit angst dat zoon wakker zou kunnen worden van het gehannes (en dat met een modelslaper!) en de gemiddelde slaapzakrits hier heeft ook betere tijden gekend... maar wschl. moet ik het gewoon eens proberen.

Biene M.

Biene M.

19-10-2011 om 16:46

Baby gaat eerst in een dikke slaapzak in haar eigen bed. Als ze wakker wordt wanneer ik in bed lig (of naar bed ga) trek ik haar het slaapzakje uit en neem ik haar bij mij in bed, onder het (dunne wollen) dekbed. Op de manier die in de folder staat die Primavera hier weleens gelinkt heeft, zodat het dekbed niet over haar hoofd kan gaan.

dc

dc

19-10-2011 om 17:00

Ik ook

En als ik haar terug in eigen bed stop (doe ik pas sinds kort eigenlijk), dan doe ik haar slaapzakje aan voor ik haar laat boeren. Na boertje weer in bed, waar ze zonder huilen weer in slaap valt. Maar ik heb echt een heel erg makkelijk exemplaar hoor.

Ik heb nu slaapzakjes met korte mouwen, wat het wel makkelijker maakt.

Massi Nissa

Massi Nissa

20-10-2011 om 10:11

Net als biene

Zoon gaat om 8 uur 's avonds in een dikke slaapzak in zijn eigen bedje. Die slaapzak trek ik uit als hij ergens rond drie uur wakker wordt voor zijn nachtvoeding. En dan slaapt hij meestal bij mij tot de ochtend. Soms moet hij verschoond worden, dan leg ik hem daarna weer in zijn eigen bed (in de slaapzak). Hij draagt trouwens alleen een romper met lange mouwen 's nachts, hij heeft het snel warm.
En ik heb nog nooit meegemaakt (met beide kinderen niet) dat ze onder mijn dekbed terecht kwamen.
Groetjes
Massi

Asa Torell

Asa Torell

20-10-2011 om 13:33

Haha

Baby in warme slaapzak gehesen, werd ie vervolgens helemaal niet wakker vannacht! Ook niet verkeerd . Ik gebruik verder inderdaad de samenslaaphouding uit die folder, maar bij voorkeur toch zijn eigen bed omdat ikzelf helemaal stijf word van die ligging, en het met onze matras bovendien niet helemaal vertrouw.
Wat ik trouwens zo gek vind, is dat ik totaal geen herinnering eraan heb, bij dit issue en wel bij meer zaken, hoe ik het de vorige keren deed. Blijkbaar ben ik op sommige vlakken juist minder relaxt geworden .

Massi Nissa

Massi Nissa

20-10-2011 om 21:04

Stijf

Oe ja, als ik vijf uur achter elkaar in dezelfde houding om de baby heen gekruld heb gelegen als stoere oermoeder, kruip ik vervolgens als hoogbejaarde kreunend en steunend mijn bed uit. Dan zit alles vast, mijn nek, mijn rug, alles. Ik ben te oud voor die fratsen. Dat is ook de reden dat ik hem steeds vaker weer in zijn eigen bed terugleg, dan kan ik zelf op mijn favoriete zij liggen.
Wow Asa, doorslapen! En dat met, wat, drie maanden? Geweldig, zeg, keep it up li'l man!
Groetjes
Massi

dc

dc

21-10-2011 om 08:46

Rug

Ik heb daar nooit last van, maar wissel af met zij en rug. Ik heb wel een ontzettend warme iglo-pyjama aan, zodat ik niet de neiging heb een deken over me heen te trekken!

Vic

Vic

21-10-2011 om 12:35

Dat vroeg ik me dus af, hoe je in die veilige houding kunt liggen zonder spierpijn én zonder het koud te krijgen. Je moet dus een pyjama aan, hmmm ok.

Asa Torell

Asa Torell

24-10-2011 om 12:44

Nou

dat was eenmalig. Gelukkig dat dc hier over die warme pyjama schreef, want een extra vest had ik de afgelopen nachten wel nodig!

Rosase

Rosase

24-10-2011 om 22:34

Ik deed

Een half dekbed voor mij en liet het slaapzakje gewoon aan.
Zoon lag in mijn armen en ik lag met blote armen (daar dus zonder dekbed) in bed. En als het erg koud was had ik een vest aan.

Asa Torell

Asa Torell

25-10-2011 om 09:14

Rosase

Zo deed ik dat volgens mij ook met dochter, slaapzakje gewoon aanlaten. Maar voor deze baby blijkt dat dus echt te warm te zijn.

Rosase

Rosase

25-10-2011 om 11:59

Dunner slaapzakje dan

en deken.

Ik had in de koudere perioden een gebreide sprei in mijn bed liggen die ik over mijn kind heel legde. En daar lag ik dan zelf ook half en half onder.

Het was eigenlijk maar een rommeltje in bed bij ons, maar het werkte wel.

Maar als het echt een kacheltje is, tja dan zit er denk ik niks anders op dan die slaapzak lozen bij een voeding. Maar waarschijnlijk kun je dan ook wel toe met een slaapzak zonder mouwen. Dat scheelt weer gefrummel 's nachts.

Asa Torell

Asa Torell

25-10-2011 om 13:17

Haha rosase

Zie beginposting , precies wat ik dus al deed (deken + dun slaapzakje). Maar inderdaad heeft hij, met alleen een warm slaapzakje, tenminste geen mouwen nodig, en is het in- en uithalen best te doen, zo blijkt.
Een wollen deken heb ik er overigens ook net bij gehaald, zodat ie tenminste met mij daaronder ligt ipv. (half) onder het dekbed.

Biene M.

Biene M.

26-10-2011 om 07:34

Op het dekbed

De laatste tijd wil mijn dochter steeds het dekbed van zich aftrappen en het is behoorlijk koud in onze slaapkamer. Nu heb ik haar tussen ons in in haar slaapzak op het dekbed gelegd en het dekbed tussen haar en mij een beetje naar beneden geschoven, zodat ze makkelijk bij mijn borst kan. Dat werkt best goed. En ik kan het dekbed nog over mijn rug en schouder trekken. Alleen de arm onder me is niet onder de deken en die leg ik onder mijn kussen.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-10-2011 om 11:30

Hier ook een trapper

Onze zoon (7 mnd) schopt het dekbed ook weg. Ik leg hem nu steeds vaker terug in zijn eigen bedje, het wordt nogal bewerkelijk als hij niet meteen in slaap valt na het voeden. Hij gaat dan liggen kraaien, schoppen, trekt gezellig aan mijn haren, krabt fijn in mijn gezicht, hoezo aandachtsjunkie?
Als hij wel meteen weer indut, gaat het verder prima en mag hij gewoon naast mij.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.