Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
mee1977

mee1977

13-12-2008 om 17:38

Nogmaals spruw (rembrand?)

Hallo,

Mijn 4 weken oude dochter, is al een paar dagen erg in de weer. Niet echt willen slapen, veel aan de borst willen, maar dan niet rustig kunnen drinken.. Wel aanhappen maar dan weer heel snel los laten en veel huilen..
Het is geen echt huilen van ik heb honger maar ik vind het meer lijken op, ik heb pijn.
Nou is haar gehemelte wit uitgeslagen, haar tong is gewoon mooi roze.. Bij mijzelf is de voorkant van 1 tepel ook wit uitgeslagen, maar dat kan ook komen doordat ze van de week een paar keer niet goed aanhapte, dus beginnende tepelkloof?!

Nou heb ik vanmiddag de hap gebeld, we hoefde niet langs te komen, konden gewoon gelijk recept halen.

Nou heb ik voor mijzelf niets gekregen! en voor mijn dochter heb ik nystatine labaz gekregen.. Nou moet ik 3x daags 1 ml hiervan geven. Nou heb ik bij de LLL "geleerd" dat je beter creme kan krijgen en dat na elke voeding in het mondje moet smeren en bij jezelf ook elke keer smeren...
Daarom vraag ik mij af, kan ik met die vloeibare substantie ook verdeeld na elke voeding iets door het mondje smeren? heeft deze orale medicatie nut als ik het uitwendig bij mijzelf gebruik?
En kan ik niet beter maandag alsnog mijn eigen huisarts bellen voor een recept voor mijzelf? en eventueel voor creme/zalf voor mijn dochtertje?

Pff 3de kindje maar nooit eerder met spruw te maken gehad.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Teddy (VBN)

Teddy (VBN)

13-12-2008 om 22:34

Nystatine en miconazolnitraatcreme

Hoi Mee,

Vervelend he, spruw. Die suspensie kun je na iedere voeding in het mondje van je baby aanbrengen. Je kunt de nystatine ook op je tepels smeren, maar veel vrouwen vinden dat niet prettig (het plakt nogal). Voor jezelf kun je maandag bij apotheek of drogist miconazolnitraat creme halen, je hebt geen recept van de huisarts nodig. Tot die tijd kun je de nystatine proberen voor jezelf. Hier vind je veel informatie over spruw.
http://www.borstvoedingnatuurlijk.nl/Upload/Bestanden/427606_deel_2_IB_1.pdf

Sterkte.

Teddy

mee1977

mee1977

14-12-2008 om 18:30

Teddy

Dank je wel voor je antwoord. Ik was inderdaad wel al gaan smeren met die nystatine bij mijzelf..
Maar dan haal ik ook morgen nog even die creme..

Vandaag is ze al een stuk vrolijker en zeker minder aan het huilen, ze slaapt nu ook gewoon weer even een tijdje na een voeding, en niet een haze slaapje van 10 minuten Dus gelukkig helpen de medicijnen al snel.
Maar nogmaals bedankt voor je berichtje.

Als je na maandag geen verbetering merkt: opnieuw huisarts bellen voor iets sterkers!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.