Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Nu al geen bv meer

Mijn baby is nu 4 maanden. 2 maanden geleden ben ik begonnen met hem bij te voeden met de fles. Dit omdat ik doodop was, niet genoeg melk maakte ondanks dat ik hem elke 2 uur, of vaker aanlegde. Hij is een zeer hongerige baby en hij bleef maar huilen en wilde op een gegeven moment zelfs niet meer uit de borst drinken (dit was al voordat ik hem een fles er bij ging geven, snap het ook niet, ook aanleggen ging goed). Maar goed, omdat ik er doorheen zat was die fles wel een uitkomst, hij was meteen een stuk tevredener. heb het nog een lange tijd prima weten te combineren borst en fles, maar de laatste weken is de borst helemaal uit de gratie. 's Ochtends nog een beetje, maar dat was het. Hij wil echt niet meer. Ik merk alleen dat ik er veel moeite mee heb. Mijn andere 3 kinderen heb ik vrij lang zelf gevoed (22 maanden, 14 maanden en 20 maanden). Ik vind het zooo jammer dat het eind nu al in zicht is.
Heeft het zin om hem nog meer aan de borst proberen te krijgen? Of moet ik me er maar bij neer leggen? Ik merk dat ik er toch heel veel moeite mee heb!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

19-05-2010 om 19:18

Slaperig?

Ik heb ook 2 keer vrij lang gevoed, en bij allebei wel een periode gehad dat ze wat minder animo hadden. Wat hielp was samen gaan slapen en liggend aanleggen. Als ze slaperig zijn, lijken ze wat meer geduld te hebben.

Verder kijken of je kleinere gaatjes kunt vinden voor de fles, zodat het verschil borst/fles wat minder is. Met hetzelfde doel kun je ook voor het aanleggen al wat melk ophalen, zodat de toeschietreflex wat minder lang duurt.

Je hebt ook kans dat je eerste menstruatie eraankomt. Dan smaakt het anders. Na de menstruatie gaat het vaak weer beter.

Ik zou dus zeggen, als je zelf nog wilt, gewoon rustig relaxed doorgaan. En als het na een weekje nog niet beter gaat, dan kun je weer verder kijken.

Morgana Fata

Morgana Fata

20-05-2010 om 09:37

Het is mogelijk hoor. Als je het graag wil is de borstvoeding waarschijnlijk wel weer in te voeren. De vraag is eigenlijk of je het ervoor over hebt. Mijn kleine kreeg drink problemen toen hij 2.5 maand oud was. Borstvoeding was behoorlijk terug gelopen. Omdat hij geen fles accepteerde had ik geen keus en moest ik wel alles in het werk stellen om het weer op te krikken en daar moest werkelijk alles voor aan de kant. Uiteindelijk heb ik dat proces nog drie keer moeten herhalen, want zodra ik maar even weet wat meer deed, liep het weer terug. Anyway, dat hoeft bij jou helemaal niet aan de orde te zijn natuurlijk. Maar het proces van relacteren is gewoon vermoeiend en tijdrovend. De vraag is dus of je het ervoor over hebt.
Overigens, met 11 maanden liep de borstvoeding hier weer terug. Best nog een mooie tijd borstvoeding gegeven, maar toch vond ik het erg moeilijk om de knoop door te hakken. En dat had ik bij de andere kinderen ook. Het is altijd lastig, ook als je al langer voedt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.