Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Nurture Goods dual efficient Smart 3.0 ervaringen?

Hi ik ben van plan om prenataal en postnataal te borstkolven. Nu ben ik online gaan verdiepen en jeetje wat een keus… ik kreeg er gewoon stress van ☹ gelukkig kon ik veel op de verschillende forums lezen. Ik ben er inmiddels overuit dat ik een dubbele elektrische borstkolf wil is die ook draadloos is, maar niet te duur. Ik heb veel goede reviews op Bol .com over NurtureGoods gelezen. Iemand hier ervaring met de NurtureGoods dual efficient smart 3.0 borstkolf? Thanks voor het reageren alvast!

Ik heb geen ervaring met deze specifieke kolf, maar zou je wel adviseren om een kolf te kopen na een kolf consult. Wat ik namelijk een fijne kolf vind, hoeft helemaal niet bij jou te passen. En juist de kolf moet goed bij je passen om effectief te zijn en de beste opbrengst te geven. Ook moeten je schilden goed passen.

Bij een kolfconsult kan je verschillende kolven proberen, krijgt je advies over de maat van het schild en hoe je het beste kan kolven met het specifieke apparaat. Ik vond dit heel fijn!

Geadviseerd wordt om prenataal niet met een kolfapparaat (handmatig of elektrisch)te kolven, omdat je opbrengst dan een mooi laagje in de kolf achterlaat, maar je hoogstwaarschijnlijk niks kan opsparen om na de geboorte te geven. Met de hand heb je dan vaak de meeste opbrengst. De vraag is ook of het nodig is om prenataal te kolven (het zorgt bv niet voor het beter op gang komen van je productie na de bevalling), maar dat is natuurlijk per situatie verschillend.

Ik heb deze dubbele kolf gekocht omdat ik alleenstaand ben en vaak niet veel tijd heb om rustig te zitten kolven, maar ook niet een mega budget heb (verzekering vergoed een deel tot 80eu bij mij). Ik ben in ieder geval super blij met deze kolf! Hij kolft goed af, hij heeft een verschillende standen waarop hij zuigt. Hij heeft een memory functie en herkent dus je kolfgedrag en kolft dit dan de volgende week weer. Het display is duidelijk en makkelijk te bedienen. Hij is draadloos, dat vind ik echt ideaal, batterij gaat misschien niet heel lang mee. Maar mij stoort dat niet, ik zorg gewoon dat hij constant opgeladen is. Makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken. Hij is niet duur en kolft net zo goed al de dure merken (plus de Philips Avents flesjes die ik al heb passen er ook op). Niet nodig om je portemonnee helemaal leeg te maken voor een goede kolf. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.