Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Elisabeth B.

Elisabeth B.

19-03-2010 om 21:29

Oerkreten [verschil jongetjes-meisjes]

Ik ben moeder van vier zonen en dankzij mijn jongste van ruim 9 maanden heb ik regelmatig een déjà vu van mijn oudere zoons. Als hij zich optrekt tot staan bijvoorbeeld, dan slaakt hij net als zijn broers in hun babytijd oerkreten als hij rechtop is. Alsof hij trots is en als een kleine gorilla zichzelf op de borst klopt. Nu zij een kennis van me afgelopen week dat haar dochters iets dergelijks nooit gedaan hebben, wel optrekken tot staan natuurlijk, maar geen oerkreten slaken.
Nu ben ik benieuwd, zou dit een verschil kunnen zijn tussen jongens en meisjesbaby’s?
Elisabeth.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nou

Ik dacht dat die testosteron-stoot pas bij vier jaar kwam! Ik heb zelf twee jongens en geen van beiden heb ik ze als kleine baby ooit oerkreten horen slaken toen ze er bijvoorbeeld in slaagden om zich op te trekken tot staan.

Ik zou ook niet durven beweren dat meisjebaby's dit niet doen, het zou net zo goed een kwestie van temperament kunnen zijn. Jij hebt denk ik vier gorillaatjes

Chris

Elisabeth B.

Elisabeth B.

22-03-2010 om 22:20

Testosteron

Met vier jaar volgt er inderdaad nog een testosteron stoot, kan je nagaan
Hmmm, wat deden jouw zoontjes wel als ze er in slaagden zich op te trekken tot staan? Meer algemeen wat doen andere baby's als dat lukt? Mijn ervaring is dat ze luidruchtig uiting geven aan tevredenheid zal ik maar zeggen ...
Elisabeth.

Hier

Hier werd er triomfantelijk in de handjes geklapt en kwam er een grote grijns op de gezichtjes.

Overigens maakt de oudste (5,5) inmiddels geluid voor tien, dus hij heeft het wel weer goed gemaakt.

Chris

Ja ik herken het wel hoor. Ik krijg een deja vu van jouw berichtje. Mijn 2 zoons, vooral mijn oudste deden dat ook, mijn oudste sloeg er nog net niet bij op zijn borst. Mijn dochtertje heeft het nooit gedaan. Ben benieuwd of mijn jongste zoon het ook gaat doen

Wel tevreden

mijn beide dochters waren/zijn wel altijd heel trots maar geen oerkreten, meer een soort blij geslis.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.