Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
w dries

w dries

20-10-2008 om 20:28

Ongesteld bij bv?

9 weken geleden hebben we een dochter gehad. Ik heb 6 weken vloeing gehad en sinds 1 week slik ik cerazette. Nu ben ik ongesteld geworden!!! Ik had altijd begrepen dat je met bv niet ongesteld word??
groeten Jelena

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
juno

juno

20-10-2008 om 21:04

Was dat maar zo!

Hoe kom je daar nu weer bij?? Natuurlijk wordt je ongesteld als je de borst geeft.

dc

dc

20-10-2008 om 21:17

Helaas

inderdaad, helaas wordt je wel ongesteld. Zeker als je baby 's nachts doorslaapt.

Maar, even positief, ik ben 1 keer ongesteld geworden rond dezelfde tijd, en daarna pas weer bij 7 maanden en een week. Maar goed, doorslapen doet hij dus pas twee weken, dus het is maar wat je voorkeur heeft

-Wendy-

-Wendy-

21-10-2008 om 09:17

Drie keer snel

Ik heb drie kinderen dag en nacht op verzoek gevoed en werd drie keer na drie maanden alweer ongesteld . Ook meteen weer regelmatig en ik had er nog wel zo op gerekend dat het nog maanden zou duren!

Een kennis heeft twee kinderen die ondanks bv nog geen elf maanden schelen.

Het kán dus wel snel!

Wendy

sunnyke

sunnyke

21-10-2008 om 11:06

Hier

ook steeds (na alle 3) terug ongesteld 5 à 6 weken na stoppen van vloeien. Na eerste kind ook Cerazette gebruikt, maar dan had ik 1w bloeding, 1w niet, 1w wel, 1w niet... dus ben na een 2-tal mnd gestopt met die pil en maar weer op condoom overgeschakeld.
Sunny

Guinevere

Guinevere

21-10-2008 om 11:41

Ik had mazzel

Bij mij heeft het 11 maanden geduurd, hiephoi. Maar ik had ook nogal een enthousiaste drinker. Toen hij er geen zin meer in had, kwam de cyclus weer snel op gang.

Hier ook mazzel

Hier was zoon ruim 12 maanden voor ik voor het eerst ongesteld werd - eigenlijk begon het toen ik nog maar 2 voedingen gaf.

En hier

2x ook een week of 7-8 nadat het vloeien gestopt was weer normaal en regelmatig ongesteld. Met bijbehorende dip in hoeveelheid voeding en migraineaanval. Het heeft er beide keren voor gezorgd dat ik gestopt ben met borstvoeding.

Sunja

Sunja

21-10-2008 om 21:39

Dus stoppen als ik zwanger wil worden?

Ik begrijp dat ik beter kan stoppen met bv als ik snel weer zwanger wil worden? Mijn zoontje is bijna 6 maanden, dus het zou in principe kunnen. Hij is met IVF geboren namelijk, dus ik zou zo graag de kansen optimaal hebben om die minimale kans dat het zou lukken zonder kunstgrepen (en bijbehorende trauma's) zo groot mogelijk te maken.

Juul M

Juul M

22-10-2008 om 03:03

En hier

Bij de eerste 2 rond de 9 maanden weer ongesteld, maar die werden allebei vanaf 6 maanden half half bv/kv gevoed. Bij mijn laatste pas na 15 maanden weer. Een vriendin van mij werd bij allebei haar kinderen 4 weken na het stoppen van vloeien weer ongesteld en ook gelijk weer in het ritme ook al gaf ze exclusief bv.

Stoppen met bv om zwanger te worden, tja, wat een beslissing zou dat zijn! Het is moeilijk te zeggen wanneer je dus weer ongesteld zal worden en je eisprong weer terug krijgt. Misschien dat je idd als je nog niet ongesteld bent geweest zou kunnen stoppen met bv om het sneller weer terug te krijgen. Maar dat zou zonde zijn. Het is dus erg afwegen neem ik aan, zeker met je IVF geschiedenis. Succes daarmee!
Juul

Tink

Tink

22-10-2008 om 09:42

Helemaal stoppen is niet eens nodig

Bij mijn 2e duurde het rond 15 maanden voor ik weer ongesteld werd. Dat viel samen met het moment dat ik de nachtvoeding liet vallen (mijn kind wilde vaak nog even een slokje 's nachts en dat werd ik beu, het was ook meer gewoonte dan echt nodig).
Ik ben 1x ongesteld geworden, de volgende keer kwam niet want toen bleek kind 3 onderweg
(En ook ik heb een hele geschiedenis van medische molen om zwanger te raken, dus je ziet maar weer... alles kan.)

juno

juno

22-10-2008 om 13:31

Je zoon is kunstmatig gemaakt, dat betekend dat je onvruchtbaar bent en dat betekend dat er dus geen kans is om een baby te maken op de natuurlijke manier. Ik snap niet dat je daar dus rekening mee houdt???

Sunja

Sunja

22-10-2008 om 15:07

Juno

Juno, daarom schrijf ik ook: 'zou zo graag de kansen optimaal hebben om die minimale kans dat het zou lukken zonder kunstgrepen' etc.

er is een kleine kans. Maar ik heb inmiddels antwoord via een ander lijntje bij 'zwanger worden'!

En eigenlijk valt er dus niet zo een peil op te trekken heb ik begrepen en valt er voor beide kanten wat te zeggen

Gnome

Gnome

22-10-2008 om 19:17

Ja hier helaas ook...

Hier ook na 7 weken alweer ongesteld, jammer genoeg ook meteen weer met bijbehorende migraine erbij, dat was even minder...

Juno

Een vriend van me en zijn vrouw zijn ook onvruchtbaar. Hoop onderzoeken. Resultaat: behandelingen hadden geen zin etc.

10 minuten geleden kreeg ik het bericht dat ze toch (langs natuurlijke weg) zwanger zijn geworden. Maargoed, misschien klopt de zwangerschapstest wel helemaal niet, ze zijn tenslotte onvruchtbaar...

Diana (erg blij)

Weet je,

Gnome

Gnome

22-10-2008 om 21:57

Inderdaad!

Miracles DO happen! Mijn ene nichtje heeft een man die maar 2% vruchtbaar is: heeft 2 prachtige zoontjes en mijn andere nichtje was onvruchtbaar door anorexia, nu een dochter en een zoon... dus het is niet zo makkelijk gezegd, je bent onvruchtbaar of je bent het niet... je lichaam kan zich kennelijk aanpassen

Mieke en gnome (inmiddels ot)

Ze hebben er lang op moeten wachten hoor. We zijn vlak na elkaar getrouwd en toen allebei aan onze kinderwens begonnen. Ik was vrij snel zwanger en heb inmiddels 2 kinderen. Hun uitgerekende datum is nu precies 4 jaar na de uitgerekende datum van mijn oudste. Dat vind ik ook wel weer heel speciaal.

Tink

Tink

22-10-2008 om 23:09

Zeg juno, kun jij niet lezen?

'Je bent vruchtbaar of je bent het niet' slaat echt nergens op.
'Je zoon is kunstmatig gemaakt, dat betekend dat je onvruchtbaar bent en dat betekend dat er dus geen kans is om een baby te maken op de natuurlijke manier. Ik snap niet dat je daar dus rekening mee houdt???' slaat ook nergens op.

Heb je mijn posting wel gelezen?
Ik ben 7x zwanger geweest, heb uiteindelijk 4x een kind gekregen. De eerste 3 zwangerschappen zijn ontstaan met behulp van een uitgebreide medische mallemolen. De laatste 4 echter ALLEMAAL spontaan, zonder hormonen slikken/spuiten of wát dan ook.

Heus, dat kan! Al komt het in jouw beperkte gedachtenwereldje dan toevallig niet voor. Het zou dus fijn zijn als je die botte uitspraken hier niet neerzette.

(Zo en nu houd ik weer op de trollen te voederen... kon het even niet laten.)

Ardnax

Ardnax

23-10-2008 om 00:54

Sommigen

Sommige mensen hadden beter onvruchtbaar kunnen zijn......

En helaas, ik werd na 5 maanden gewoon ongesteld (na 9 weken vloeien overigens) terwijl ik op dat moment op mijn toppunt melkproductie zat; bijna 2,5 liter per dag. Clara kan er een voorbeeld aan nemen

Grtz.
Ardnax

Tink

Tink

23-10-2008 om 10:32

Bv en zwangerschap

Dat ging ook hier heel goed samen. Ik heb kind 2 gevoed tot ongeveer een maand voordat kind 3 werd geboren. Toen wilde kind 2 ineens niet meer en was het zomaar vanzelf klaar

Forumbeheerder Ouders  Online

Forumbeheerder Ouders Online

23-10-2008 om 16:51

Verwijdering berichten

Geachte Forumdeelnemers,

Deze draad loopt uit de hand, daarom verwijder ik alle berichten die niet over het oorspronkelijke onderwerp gaan. Nieuwe berichten die niet over dit onderwerp gaan worden ook meteen verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Heidi Steven
Forumbeheerder Ouders Online
[email protected]

Sunja

Sunja

23-10-2008 om 19:32

Ongesteld = vruchtbaar?

Hm, nu durf ik bijna niet want past dit nu bij het onderwerp of niet... Maar dat zie ik dan vanzelf wel: is het zo dat als je ongesteld ben geworden je dan weer vruchtbaar bent, is dat een 1-op-1 waarheid? Of hebben dan bepaalde bv-hormonen toch nog invloed op de eisprong?

Niet 1 op 1

Soms ben je al vruchtbaar voordat je weer menstrueert. Dus niet 1 op 1.

-Wendy-

-Wendy-

23-10-2008 om 21:59

Sunja

Dat vraag ik me ook af. Van mijn tweede en van mijn derde ben ik een maand nadat ik was gestopt met de bv zwanger geraakt. En dat terwijl ik toen resp. bijna anderhalf en bijna twee jaar voedde. Geen idee of het iets met elkaar te maken heeft, toevallig is het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.