Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Onrustig drinken

Onze dochter is inmiddels 13 weken en drinkt de eerste helft van de fles rustig en de tweede helft wordt ze echt onrustig. Fles weg drukken, joofd weg draaien, kreunen. Maar als ik de fles eruit haal, huilt ze omdat ze dus nog wel wil. Tussendoor een boertje gaat goed. Ze drinkt hem dan uiteindelijk met veel gedoe leeg. Hebben jullie een idee wat dit kan zijn. We hebben de dr brown met speen s van difrax. Gevoel dat speen 2 dr brown nog te snel gaat. Ze drinkt 6x120

Geef je kunstvoeding of gekolfde melk? In het eerste geval: is de uiteindelijke hoeveelheid 120ml of is het x schepjes+120 ml?

Bij mijn dochter was het dan (nog) een boertje. daarna dronk ze wel weer rustig verder. 

Het kan ook zijn dat ze genoeg heeft maar wel een sabbel behoefte, een speen kan dan helpen. Mogelijk moet je dan vaker een kleinere portie geven. 

Al geprobeerd om tussendoor de luier te verschonen? 
En dan de fles weer wat op te warmen? 
Dat werkte hier heel goed. 

MoederIlse

MoederIlse

30-10-2022 om 14:02 Topicstarter

Ze krijgt 120 water. Daar nog schepjes bij

hier dezelfde leeftijd en zelfde gedrag. Voor mijn gevoel hoort dit bij de ontwikkeling. Ze wil ontdekken en alles meekrijgen 

Dit is in 1 week tijd je 4e draadje over voeding. Dat geeft niet, maar ben je misschien wat onzeker of je het goed doet? Dat is net zo normaal als dat bij een baby dingen veranderen. Je loopt vaak achter de feiten aan.
Je baby gaat haar omgeving ontdekken en zal sneller afgeleid zijn dan een pasgeborene. Zolang je kindje goed groeit kun je rustig figuurlijk met haar meebewegen.

Leene

Leene

30-10-2022 om 20:47

eens met Max88. Zolang het kind goed groeit kun je gewoon meebewegen met het kind
Is het mogelijk om vaker langs te gaan bij het CB. bijvoorbeeld om extra te wegen? 
Het nadeel van vragen op een forum is dat iedereen met eigen ervaringen komt. Maar er is geen kind hetzelfde. Zo las ik in de topics die je gestart hebt moeders die 120 cc erg weinig vonden en waarvan de kinderen maar liefst 240 cc dronken maar dan wel een of twee voedingen minder. Het lijkt mij dat je daar helemaal onzeker van wordt. En ik vind dat weer enorm veel. Mijn kinderen hebben nooit meer dan 120( zoon) of 180 (dochter) ml gedronken
Ik heb jaren in de moeder en kindzorg gewerkt ook in Groot Brittannië en daar gaven ze niet alleen borstvoeding op verzoek maar ook fles voeding. (Wat ik niet altijd handig vond maar dat terzijde) maar als je kind goed groeit en poept en plast is het echt niet zo raar om 6 x FV te geven ipv 4 of 5 keer een grote hoeveelheid. En ja dan wordt ze in de nacht wakker.. maar ja dat js ook niet abnormaal. En kinderen rond 12 weken worden wat meer alert en sneller afgeleid. 
Je zegt niets over aankomen veel spugen of niet, vaak huilen, je hebt wel gezegd dat ze overdag goed slaapt maar hoe is het in de nacht? Hoe vaak poept en plast ze etc etc..
Wat maakt dat je zo ongerust bent?

Hoeveel weegt ze? 120 is namelijk niet erg veel bij 13 weken.Heeft ze misschien last van krampjes? Fietsen met haar beentjes kan misschien helpen.

Je dochter wordt halverwege onrustig; probeer eens uit of ze rustiger blijft door je dochter vanaf begin drinken op een hoofdkussen in je armen te leggen. Dus iets meer comfort dankzij de ondersteuning van een hoofdkussen.

Bijtje82

Bijtje82

30-10-2022 om 23:37

Misschien toch ook eens een andere speen proberen. Mijn dochter deed ook onrustig, veel bewegen, steeds de speen loslaten maar toch weer willen. Bleek dat ze gewoon teveel moeite moest doen, gaatje verstopte soms of de melk was net te dik. Dan kwam het wel door, maar moest ze te hard werken. Een grotere speen deed wonderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.