Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Ontwikkelingsvraagjes

Mirthe is ons derde kindje, nu ik vrees dat ik een aantal fases en tijdstippen vergeten ben :o). Heb al zitten zoeken in de boekjes van onze andere kinderen maar geraak er niet wijs uit!

Mirthe is nu net geen 6 weken.
Al sinds een week of 3.5 lachte ze regelmatig naar ons, niet zo'n verteringsgrimasje,een echt lachje. Nu een paar weekjes verder lacht ze echt al heel veel; als ze haar zus ziet, als broer luid schreeuwt naast haar :o), als ik haar optil, ...
Nu ik herinner me van onze andere kinderen dat die bewust gingen lachen zo rond 6-7 weken.
Ze kraait je ook toe als je haar optilt of met haar speelt.

Ze ligt regelmatig in haar box op haar buik (allee dat is de bedoeling toch!), maar mevrouw rolt steeds om, ze weet echt heel goed ; als ik mijn hoofd achteruit gooi en mijn ene arm strek dan lig ik op mijn rug terug. Dus ze rolt ook om van buik naar rug. Ze deed dit vorige week ook wel al eens maar nu doet ze dit continue. Dit lijkt me echt zo vroeg, ik vind in het boekje van mijn zoon terug op 13 weken en bij mijn oudste dochter op 16 weken. Heuh Mirthe is pas 6 weken (net niet).
Wat is jullie ervaring?
Stevig is ze wel, niet zwaar ofzo maar wel sterk, haar hoofdje kwakkelt bijna niet meer, ook op haar buik kan ze haar hoofd heel erg lang gewoon goed recht houden.

jenneman

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.