Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

10-05-2010 om 20:46

Oogjes [afplakken?]

Hoi allemaal,

Ik heb voor mijn zoontje van 11 maanden een doorverwijzing gekregen bij het c-bureau voor de oogarts. Ik gaf aan dat hij soms een klein beetje loenst, en daarop zag de arts van het bureau dat inderdaad 1 oog wat langzamer meebeweegt, vandaar de doorverwijzing.
We hebben pas over een week of drie een afspraak, maar wat moet ik verwachten? Het lijkt me heel erg als hij pleisters moet... ik weet dat het in the bigger scheme of things niks is, maar hij heeft zulke prachtig ogen en ik word helemaal naar bij het idee van pleisters.

Maar goed, als het moet dan moet het. Wie heeft ervaring? En kan er ook gewoon niks zijn?

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mayte*

Mayte*

11-05-2010 om 10:45

Ja, ervaring

Bij ons in de familie veel loensende mensen. Zowel mijn man als zijn broer hebben als kind een oogcorrectie ingreep gehad. En mijn moeder idemdito. Ook ik loens licht als ik vermoeid ben.

Mijn tweede begon ook rond de 10/11 maanden te loenzen. De oogarts gaf eerst druppels die de pupil verwijdden om te kijken of er sprake was van ver- of bijziendheid en om te kijken of er misschien iets aan de hand was met het oog. Toen dat niet het geval bleek te zijn, werden we doorverwezen naar de optoloog. We hebben een tijdlang een paar uur per dag het goede oog afgeplakt, zodat het luie oog aan het werk zou gaan. Uiteindelijk bleek het trouwens niet om een lui oog te gaan, maar had het ook met de spiertjes die de oogbol richten te maken.

Dirkje

Dirkje

11-05-2010 om 21:08

Liora

Op zich mag soms loensen volgens mij nog net bij de leeftijd van jouw zoontje. Maar alleen een oogarts of een ortoptist stelt vast of hij echt een lui oog heeft. met een van onze kinderen liep ik ook al met 8/9 maanden bij de ortoptist en ik was ervan overtuigd dat kind een lui oog had. Een oogje bewoog idd soms iets langer mee. Ortoptist kon dat toen niet vaststellen. Zij had op bais van de onderzoeken het idee dat er niets ernstigs aan de hand was. Maar met die leeftijd kan een lui oog wel positief worden vastgesteld, maar is een negatief oordeel niet bindend. Kind onder behandeling gebleven, maar tot op heden is er niets afwijkends geconstateerd. Ik hoop dat dit zo blijft.
Een van onze andere kinderen heeft wel moeten plakken en eerlijk gezegd vond ik dat heel erg moeilijk toen ik het hoorde. Maar het is me alles meegevallen. Heb voor mijzelf de knop om kunnen zetten en kind had de eerste jaren geen probleem met plakken. Pas helemaal op het einde (toen kind tegen de 8 jaar liep) werd het een prpbleem, maar toen was het gelukkig bijna afgelopen. Kind was 'laat begonnen', was al bijna droe toen de pleiser en bril in beeld kwamen. Daarom wilde ik er met de jongste vroeger bij zijn. Hoe vroeger je begint, des te groter de kans is dat het niet zo lang hoeft.
Sterkte ermee,
Dirkje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.