Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Oorbellen bij baby: ja of nee?

Ik kom zelf uit een omgeving waarin werkelijk ieder meisje oorbellen heeft, en was zelf 3 maanden toen ik ze kreeg. Mijn meisje is nu 6 maanden, en vandaag bekroop me voor het eerst het gevoel dat oorbelletjes wel mooi zouden staan. Maar ben er nog niet over uit. Ik ben op zich voorstander van de eigen keuze van het kind, maar ik kan me niet voorstellen dat ze ze later niet zou willen. Wat is jullie mening hierover?

Peiling

Oorbellen baby?
322 stemmen
4%
96%

nee, ik vind het niet mooi en ook gevaarlijk bij zulke jonge kinderen.

Nee ik zou daar niet voor kiezen. Ik vind het niet mooi bij die kleintjes maar nog belangrijker vind ik dat zo iets eigen keuze moet zijn.

Nee. Zelf laten beslissen.

Pas als ze het zelf graag willen 

Ik ben voor eigen keuze van het kind. Zelf mocht ik oorbellen toen ik 5/6 was en eigenlijk vind ik dat al best vroeg. Mijn dochter is nu 5 en ze heeft het er nog niet over. Als ze het echt wil zou het wel mogen, maar ik ga haar niet op ideeën brengen. 

Ik was pas 8 geloof ik.  Wilde het echt zelf.

Nee. Ik begrijp echt niet dat mensen in zo'n kleintje laten prikken "voor de mooi". 

Onze dochter is heel blij dat ze zelf die keuze mocht maken. Ze heeft nu de puberleeftijd. Ze wil ze niet, nooit gewild ook. 

Ik zou het ook niet doen hoor, zo'n baby is toch perfect van zichzelf? Hoeft niks aan veranderd!

Nee zeg. Wacht daar maar mee tot ze ze eventueel zélf graag wil.

Nee. Ik vind het best erg dat je meisje van 6 maanden blijkbaar niet mooi genoeg is van zichzelf. Dusdanig dat je aan het uiterlijk gaat sleutelen. 
Het is ook vrouwonvriendelijk, want bij een jongen zou je het niet doen.

Echt niet oké.

Afschuwelijk. Ik vind het én niet mooi bij zo'n klein kind en ik vind het belangrijk dat ze zelf kunnen kiezen.

Nee, ik.mocht ze toen ik er zelf voor kon kiezen. Ik zou het nooit bij een baby laten doen, jongen of meisje. Sterker nog ook niet bij een peuter of kleuter. Als ze het vanaf groep 3 structureel willen kunnen we erover praten. 

Nou, ik heb het forum zelden zo eensgezind gezien 😉. Hier ook een dikke nee trouwens. Mijn dochter heeft al vanaf jong gezegd dat ze gaatjes wilde. Man en ik wilden eigenlijk dat ze zou wachten tot ze 18 was. Maar ze was heel standvastig en daarom kreeg ze ze voor haar 12e verjaardag. Ik wilde wel dat ze het zelf kon verzorgen. Nu heeft ze (21 is ze nu) aan beide kanten 3 gaatjes.
Vanaf net zo jong wilde ze een tattoo. Daarvan hebben we altijd gezegd, niet voor je 18e. Uiteindelijk duurde het nog wat langer omdat ze twijfelde over de afbeelding. Maar intussen heeft ze er, even tellen, 6. Allemaal bescheiden en op niet altijd zichtbare plekken. Helemaal prima, al vond ik haar stiekem mooier zonder plaatjes. Ze hebben wel allemaal symbolische waarde en ze zijn prachtig van ontwerp en uitvoering.

hier ook een absolute nee. Ik vind het niet mooi en ben voor eigen keuze. 
Toch ook wel gek dat een piercing in Nederland niet mag onder de 12 met uitzondering van in de oorlel.
Mijn dochter heeft met 8 jaar zelf ervoor gekozen. Ze mocht ze toen ook. Jongste zegt dat ze ze nooit wil maar is nog jong.  Ik zelf heb ze niet en ook nooit gewild. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.