Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
michaja

michaja

06-03-2009 om 14:06

Opeens heel onrustig overdag, veel om bv vragen

Mijn zoontje van 5 maanden is de laatste 2 weken heel onrustig overdag. Van een baby die heel veel sliep is hij veranderd in een baby die overdag veel minder slaapt. 's morgens net aan 1.5 uur en 's middags een uurtje. Hij redt het ook niet meer om om de 4 uur te eten. Dit heeft uiteraard ook te maken met het feit dat hij veel te vroeg wakker wordt. Op zich geen probleem als hij verder ook heel tevreden zou zijn. Maar dat is hij dus niet. Hij wil niet of nauwelijks meer in de box (voorheen lag hij daar soms wel een uur in) en eigenlijk alleen maar door mij gedragen geworden. Erg vermoeiend met name ook omdat ik nog 2 andere kinderen hebt en daarnaast natuurlijk ook het huishouden en zo.
's Avonds slaapt hij wel goed. Hij gaat er om 6 uur in en meldt zich om half 6, soms half 7 weer. Met hier en daar een uitzondering dat hij opeens 's nachts weer komt of tegen 5 uur.
Soms denk ik dat hij wat hij 's avonds en 's nachts niet drinkt overdag in haalt. Heb ook het idee dat hij meer en meer toe is aan vastvoedsel. Kijkt echt het eten uit onze handen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit onrustige patroon kan doorbreken? Zodat hij weer wat langer achter elkaar slaapt en weer wat regelmatiger eet? Want als hij te snel na een andere voeding eet dan heb ik gewoon nog niet voldoende melk in mijn borsten en is het dus logisch dat hij al heel snel weer wilt eten.
Alvast bedankt voor jullie tips. Ga nu mijn huilende zoon uit bed halen. Die net aan een uurtje heeft geslapen ):

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gnome

Gnome

06-03-2009 om 23:39

Regelweek

Ze spreken wel eens van een regeldagje omdat je kindje dan ineens veel leert en meer voeding nodig heeft, hier zijn het eerder regelweken...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.