Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Operatie baby

Ons babietje (10 mnd) moet binnenkort geopereerd worden aan een niet ingedaald balletje. Heeft iemand ervaring met zo'n operatie en waar je als ouder aan moet denken?

Ik maak me bijvoorbeeld zorgen of de wondjes wel netjes dicht gaan met zo'n bewegelijk kereltje met een luier aan. Hoe reageert zo'n baby op de narcose. Raken ze er erg van van slag?

Qua operatie stelt het natuurlijk niet zo veel voor, maar met zo'n klein babietje maken we ons toch wel zorgen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petra

Petra

15-10-2010 om 13:33

Komt goed!

Hoi,Ons zoontje van nu bijna 4 maanden,is ook al geopereerd,twee keer al zelfs..heel ander probleem hoor,maar ik kan je wel vertellen dat de narcose weinig effect heeft op zo'n klein kereltje.
1 van de ouders mag er waarschijnlijk bij zijn als hij het kapje op krijgt,tot hij "slaapt".
Wat betreft het wondje,dat gaat ook goed komen. Baby's hebben nog zo'n flexibele huid,en dat groeit allemaal weer mooi dicht.(hebben de chirurgen ons ook beloofd)
Dat je je zorgen maakt is natuurlijk heel normaal,en dat hoort er ook bij.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,en alvast heel veel sterkte gewenst!!

AdHombre

AdHombre

15-10-2010 om 19:31 Topicstarter

Petra

Dank voor je geruststellende woorden. Een van ons mag er inderdaad bij zijn als hij in slaap gaat en wakker wordt. "Maar niet bij de operatie!", zei de zh-medewerker er nog bij. (Alsof je er bij zou willen zijn als ze in je baby gaan snijden...)

eef!

eef!

16-10-2010 om 16:12

Operatie

Mijn zoontje van 2 en een half is pas geopereerd aan niet ingedaalde balletjes. Ook een beweegelijk kind met luier. Natuurlijk anders dan een baby die nog niet loopt. Maar het is allemaal prima gegaan met de wondjes. Ze maken een sneetje bij de lies (was wel groter dan ik verwacht had) en bij allebei de balletjes (in zijn geval dan. we mochten er bij hemniet aankomen, dat was pijnlijk maar verder prong, huppelde en rende hij de volgende dag alweer volop!
Wel goed dat ze nu al opereren. Ik heb hier vanaf 11 maanden ook om gevraagd omdat ik had gelezen en gehoord dat het advies is om dit voor de een jaar te doen. Maar je ziet het, pas anderhalf jaar verder waren we eindelijk aan de beurt!!!! Eef.

AdHombre

AdHombre

18-10-2010 om 13:59 Topicstarter

Eef

Dank je voor je reactie. Vreemd dat het bij jou zo lang duurde. Wij konden binnen twee weken terecht.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.