Weet jij wat je baby nodig heeft? Minder stress met dé ouderschapscursus
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Opvang sportschool


Verrassend hè, die leeuw die in je wakker wordt zodra je een baby hebt? Ik vond/vind dat heel mooi om te delen met de vader van mijn kinderen. Heb je redenen om te denken dat jouw partner de veiligheid van jullie kind niet ziet als haar nieuwe prioriteit of dat je überhaupt moet twijfelen aan haar gezonde verstand? Of kan je haar  best vertrouwen en jezelf deze twijfels besparen waardoor je ruimte krijgt om als vader en partner meer te genieten van deze periode?

Daddy_gijs schreef op 20-09-2023 om 09:49:

Ik begrijp niet helemaal waarom de (over)bezorgde vader hier bijna wordt neergeknuppeld, maar goed.


TO heeft al meer topics geopend die suggereren dat hij zijn vrouw minder competent vindt om beslissingen te nemen dan hijzelf. Daar komt de irritatie vandaan.

Ginevra schreef op 20-09-2023 om 11:20:

[..]


TO heeft al meer topics geopend die suggereren dat hij zijn vrouw minder competent vindt om beslissingen te nemen dan hijzelf. Daar komt de irritatie vandaan.

Ik denk niet dat hij zijn vrouw echt minder competent vindt, hij kan gewoon de dingen hoe hij het wil niet loslaten. Maar serieuze tip TO: probeer dingen van een andere kant te bezien, ipv alleen proberen tegenargumenten te verzamelen.

Nick, ik weet niet op welk tijdstip je bent gaan kijken, was dat op het tijdstip dat je vrouw wil gaan? Want als ze op een doordeweekse schooldag gaat, zullen er geen kinderen boven de 4 in de opvang zitten. En zal het aantal misschien wel meevallen. Je zou bij de sportschool kunnen vragen wat de rustigste momenten zijn, en dan overleggen met je vrouw wat haar het beste uitkomt.

Nick90

Nick90

20-09-2023 om 13:07 Topicstarter

MamaE schreef op 20-09-2023 om 11:00:

Je kunt je vrouw niet van alles gaan verbieden zonder mee te denken over een alternatief. Ik snap wel dat ze overdag wil gaan sporten. Daarbij is het heel kort en is ze in de buurt. Ze kan toch bij de opvang aangeven dat een eventuele luier verschonen iets is wat ze zelf wil doen? Daarbij zullen ze op het kdv ook luiers moeten verschonen en lopen daar ook peuters rond. Je zoon heeft het ook allemaal overleefd toch?
Overdag zal het ook niet zo druk zijn, want dan zijn veel mensen naar werk en kinderen naar school. En de baby slaapt waarschijnlijk nog heel veel.

Ik merk wel dat je moeite hebt met vertrouwen en graag de controle wil over allerlei situaties. Wees je daarvan bewust en vraag je ook af waarom. Jij en je vrouw zijn gelijkwaardig als ouders. Behandel elkaar ook zo.

Op een kdv heb je zelf ook geen invloed op wie er werkt en wie ze aannemen.

Ik heb toch meegedacht over een alternatief? Als ze ‘s avonds gaat kan ze zo lang trainen als ze wil, en nee het is niet heel kort want je mag je kind daar maximaal 3 uur achterlaten. Ik vind haar argument over fitgirls waar ze dan niet tussen wil niet heel overtuigend. Ik bedoel wat maakt dat nou uit? En ik vind het ook wel eens leuk om alleen te zijn met de kindjes. 

Nou, prima toch, dan neem jij verlof op en ben je alleen met de kindjes (of alleen met de jongste, ook heel goed voor de band), en gaat je vrouw sporten. 

Je hebt in eerdere draadjes de nodige kritiek gespuid op haar eetpatroon en omvang, als ik me goed herinner, en ik vermoed zo maar dat je haar dat ook hebt laten blijken. Maar nu ze zelf zegt dat ze dik is, vind je dat ze zich maar niks moet aantrekken van eventuele kritische blikken. Yeah, right. 

Overigens, als je daarnaast dan nog graag alleen bent met de kindjes dan kan je haar natuurlijk aanraden om ook door de week eens een avond uit te gaan, met vriendinnen ofzo. Vindt ze vast niet erg. 

Nick90

Nick90

20-09-2023 om 13:13 Topicstarter

Temet schreef op 20-09-2023 om 13:10:

Overigens, als je daarnaast dan nog graag alleen bent met de kindjes dan kan je haar natuurlijk aanraden om ook door de week eens een avond uit te gaan, met vriendinnen ofzo. Vindt ze vast niet erg.

Ze gaat niet weg zonder haar baby. 

Nick90 schreef op 20-09-2023 om 13:07:

[..]

Ik heb toch meegedacht over een alternatief? Als ze ‘s avonds gaat kan ze zo lang trainen als ze wil, en nee het is niet heel kort want je mag je kind daar maximaal 3 uur achterlaten. Ik vind haar argument over fitgirls waar ze dan niet tussen wil niet heel overtuigend. Ik bedoel wat maakt dat nou uit? En ik vind het ook wel eens leuk om alleen te zijn met de kindjes.

Maar ze voelt zich niet comfortabel s avonds, dat heeft ze je toch verteld? Waarom neem je dat niet serieus en doe je dat af als 'niet heel overtuigend'? 

Neem haar gevoel serieus en zoek naar alternatieven om haar overdag te kunnen laten sporten. Of onderzoek of jouw gevoel bij die opvang wel zo legitiem is; kijk of het op haar sporttijden ook zo druk is met oudere kinderen (nee) en zoek data over het risico dat een mannelijke kinderopvang medewerker het slecht voor heeft met je kind. Jouw argumenten zijn gebaseerd op nog veel irrationelere gevoelens dan die van haar.

Dat je je kind daar drie uur mag brengen wil niet zeggen dat ze dat ook daadwerkelijk doet. 
Je vrouw wil blijkbaar aan haar figuur, gezondheid en vorm werken. Dat lijkt me voor jou ook fijn, gezien je eerdere klachten over elke dag mc donalds eten. Geef haar die kans. Niet alles hoeft per se op jouw manier. Als je over alles wat je vrouw en kinderen doen controle en zeggenschap wil hebben, ga je nog zware jaren tegemoet. 

Geef mensen vertrouwen en leer ook van ze. Ik heb het al eerder gezegd, maar in zekere zin lijken wij wel een beetje op elkaar. Mijn kind zit nu in een situatie dat ze heel veel controle en regie afdwingt, maar tegelijkertijd keer op keer laat zien dat ze het daar heel goed op doet. Daar heb ik bewondering voor en ik leer er ook van. Ook al vind ik het soms lastig en ervaar ik allerlei drempels. Als ik die als zodanig herken, kan ik me er makkelijker overheen zetten of daar even een zetje bij vragen.

Nick90 schreef op 20-09-2023 om 13:13:

[..]

Ze gaat niet weg zonder haar baby.

Het is toch ook jouw baby? En ze laat de baby dus liever in de opvang bij de sportschool dan bij jou thuis? Dat vind ik wel raar hoor en dan heb je wel een punt.

MamaE schreef op 20-09-2023 om 13:20:

[..]

Het is toch ook jouw baby? En ze laat de baby dus liever in de opvang bij de sportschool dan bij jou thuis? Dat vind ik wel raar hoor en dan heb je wel een punt.

Nee, want hij werkt op het moment dat zij wil gaan.

Ik vind 's avonds sporten bij de sportschool ook de hel. Het is druk, je staat meer te wachten dan dat je je training af kunt werken.
Je kunt dan niet bv een eigen mini circuit draaien waarbij je 2 -3 machines tegelijk in gebruik hebt.
De fitgirls zijn nog niet het ergste dat zijn de pubers die er in groepen huizen. 

Overdag is het rustiger en de kinderopvang is dan zoals gezegd rustiger want 4+ zit al op school. Als er wat is met jullie kindje is je vrouw dichter in de buurt dan jullie beiden zouden zijn bij een ander kdv.
Ga er zelf een keer kijken en neem je vrouw serieus in haar argumenten en opvoedkwaliteiten. Want je boelt erg controlerend en verstikkend aan. Het moet allemaal op jouw manier maar wake up de meesten doen het anders en die kinderen komen ook allemaal goed terecht.

Ysenda schreef op 20-09-2023 om 13:25:

[..]

Nee, want hij werkt op het moment dat zij wil gaan.

Dat snap ik. Ik reageerde op de opmerking dat Nick zijn vrouw niet zonder baby de deur uit gaat. Dus ook als ze in de avond ergens heen gaat, ongeacht wat/waar, neemt ze liever de baby mee dan haar bij Nick thuis te laten? Dat vind ik wel gek. 

Nick90 schreef op 20-09-2023 om 13:07:

[..]

 En ik vind het ook wel eens leuk om alleen te zijn met de kindjes.

Maar waarom doe je dat dan niet? Maak gebruik van vaderschap en ouderschapsverlof zodat je zelf overdag thuis kunt zijn en je vrouw haar dingen kan doen. Dan zijn straks vier dagen crèche ook niet nodig. (en gezien de  kosten voor de crèche, gister nog een sommetje bij lubach gezien, hoeft dat niet eens veel geld te kosten).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.