Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
karin

karin

21-11-2010 om 22:08

Opvolgmelk na bv gewone of hypoallergeen

Ik vraag me af wat ik ons dochtertje het beste kan geven
als ik de bv af ga bouwen,normale bijv.Nutrilon of Friso of de hypo-allergene,mijn vriend heeft een honden/katten huisstofmijtallergie en niest erg vaak(plus altijd 1 neusgat is verstopt)
Vroeger had hij bronchitus,daar is hij overheen gegroeid!
Ik begrijp dat ik wat meer betaal voor die hypo-allergene,maar dat heb ik er wel voor over,of zouden jullie het eerder aanraden als je als beide ouders een allergie hebt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

21-11-2010 om 22:39

Gewoon

bv blijven geven. De beste opvolgmelk maak je zelf.

Tirza

Sascha2

Sascha2

22-11-2010 om 06:41

Leeftijd

Hoe oud zal je dochter zijn als je de bv gaat afbouwen? Ik heb begrepen dat het advies tegenwoordig is om na zes maanden gewone opvolgmelk te geven als je met bv stopt. Zou je dan hypoallergene voeding gevendan zou je juist de kans op de ontwikkeling van een allergie vergroten. Als ze jonger is dan zes maanden, dan wel hypoallergene voeding.

Fransien

Fransien

22-11-2010 om 10:30

Wat ik zou doen

Mijn derde had een nogal hevige koemelkallergie. Ik heb 9 maanden volledige borstvoeding gegeven en ben daarna overgegaan op nutramigen (op doktersrecept, koemelkallergie was immers al aangetoond). Ieder jaar moesten we een provocatie doen, na 2 jaar was ze er vanaf en is overgegaan op gewone melk.
Bij mijn vierde zou ik als ik moest afbouwen eerst hypo-allergeen geven en een paar maanden voordat ik op gewone melk over wou stappen, de gewone opvolgmelk van hetzelfde merk. Ik weet niet wat de huidige adviezen en onderzoeken op dit punt zijn, maar dit is wat ik zou doen.

karin

karin

22-11-2010 om 13:56

Dank je

ik zou wel 6maanden bv willen geven,maar met werken erbijwordt dat teveel!
Ik moet 13 dec.weer beginnen maar ik zou erg graag nog 3 maanden langer bv geven,maar ik ga 1 week 30 uur werken en 1 week 22 en aangezien dat ik me door borstvoeding wat slapper voel,vergt ook veel energie en
heb nog 2 kids meer rondlopen,wil ik het niet volledig,maar ik heb ochtend en avonddiensten dus hoe doe ikdatdan als ik ze s'morgens wakker maak voor bv,maar ze komt s'avonds eerder voordat ik thuis ben(22.30u)kan je dan kunstvoeding geven en daarna afkolven en een andere keer geven,of moet je dat ritme aanhouden van bv-fv-fv-fv-bv,of maakt dat niets uit?
Kan ik als ik thuis ben dan wel nog volledig geven,bijv. in het weekend en woensdags?
Ik vind het zo heerlijk,als ik thuis was geweest een half jaar,had ik geen moment getwijfeld,maar dit wordt me echt teveel volledig bv met werken combineren!

dc

dc

22-11-2010 om 18:09

Combinatie

Mij lukte het niet om genoeg te kolven, dus ik heb gecombineerd. Zoveel mogelijk bv als ik thuis was. 's ochtends voor ik weg ging, en 's avonds afkolven als ik te laat was, anders de borst, en aanvullen met kunstvoeding waar nodig.

Op die manier heb ik 18 maanden zonder stress borstvoeding gegeven. En ik werkte voltijd, dus jij zult toch meer tijd hebben om live te voeden dan ik had. Succes met wat je ook doet!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.