Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

26-11-2011 om 20:17

Thuisbevalling op zijn retour?

Volgens mij is dat de reden, het taboe op pijnstilling is bijvoorbeeld minder erg dan vroeger dus dan zijn er meer ziekenhuisbevallingen, dus ook minder langs elkaar heen werken van thuisbevallingsverloskundigen en gynaecologen.

Vic

Vic

26-11-2011 om 22:05

En prenatale onderzoeken

Ik heb nu al verschillende verhalen gehoord van vrouwen die hun zwangerschap (moesten) laten afbreken n.a.v. onderzoeken in het begin van de zwangerschap, en wellicht niet levensvatbare kinderen. Wat ik daarvan vind weet ik niet precies, maar ik ben blij dat die onderzoeken 'in mijn tijd' nog niet standaard waren.

Vic

Ik kan redenen bedenken waarom het misschien wel prettig was dat die onderzoeken vroeger niet standaard waren, maar aan de andere kant: mij lijkt het nog een stuk erger om een kind rond de geboorte te verliezen dan relatief vroeg in de zwangerschap.

Ik denk overigens inderdaad ook dat dat in elk geval een deel van de verklaring vormt: dat zwangerschappen nu worden afgebroken omdat al vroeg blijkt dat het kind niet levensvatbaar is, een kind dat anders wel geboren en snel daarna gestorven zou zijn. De echo bij 19 weken is sinds een paar jaar standaard meen ik, niet meer alleen voor oudere zwangeren, dat zal wel enig effect hebben.

Groeten,

Temet

20 weken echo

Werd geloof ik in 2006 ingevoerd. Ik heb er toen eerder al een gekregen als proefkpnijn voor het opleidingscentrum.
Achteraf beetje gekke setting. Als er iets mis was geweest, was het wel een drama geworden met 1 begeleider op 6 cursisten en hun echo-sticks..

app-sent

Anna3

Anna3

27-11-2011 om 21:14

Aandacht i.d.d.

Ik las in een artikel in NRC van gisteren dat de sterfte rond de geboorte bij tweelingen lager is dan bij eenlingen, gewoon doordat die aanstaande moeders beter worden gevolgd/gecontroleerd.
Ze zijn zich een paar jaar geleden rot geschrokken van de (relatief) hoge babysterfte in Nederland, daardoor letten ze nu beter op, denk ik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.