Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Puckababy

Hebben jullie ervaringen met de puckababy piep?
Onze kleine is nu een week oud en erg onrustig in de nacht. Op aanraden een puckababy piep aangeschaft. We hebben de teddy winter variant. Staat bij voor een kamer temperatuur tussen de 10 en 20 graden. Vraag me nu alleen af hoe je hier praktisch mee te werk gaat. Wat heeft de baby aan in de zak, alleen een rompertje, korte of lange mouw? Wel of geen lakentje eroverheen? Wat doen je met voeden, in of uit de slaapzak?

ElenaH

ElenaH

28-10-2020 om 16:45

Opaque

Opaque

28-10-2020 om 19:58 Topicstarter

Jaa

Dankjewel, ik ga het doorlezen. Topic is al weer wat ouder. Iemand anders nog recentere ervaringen?

Angela67

Angela67

30-10-2020 om 09:25

Interessant

Dat oude topic! Mijn oudste is uit 2001 en wordt volgend jaar dus 20. Hele slechte slaper de eerste jaren, o .a. ook puckababy gebruikt. Hielp in die fase goed. Maar wat ik wilde zeggen: hij heeft een half jaar geleden een verzwaarde deken gekocht omdag hij zelf had uitgevonden dat hij veel beter sliep als hij iets zwaars over zich heen had. Hij is er erg blij mee. zou die geborgenheid van puckababy ermee vergelijkbaar zijn?
Gr Angela

vlinder72

vlinder72

30-10-2020 om 11:44

puckababy

Wij hebben dat ook gebruikt. Ik moest weer even nadenken maar onze zoon droeg een pyjama met die zak erover heen. Eventueel een lakentje of dekentje bij koudere dagen.

Die zak had ritsen aan de zijkanten en als hij diep sliep dan deden wij die open en haalden zij armen er weer uit. Hij had namelijk vooral problemen met zichzelf wakker meppen bij het in slaap vallen.

Bij nachtelijk voedingen waren zijn armen er dan al uit. Ik kan mij niet herinneren of wij zijn armen weer erin terug deden bij het daarna weer in bed leggen.

Ik vond het een ideaal ding. wij hebben de piep en die daarop volgend is best lang gebruikt.

Hoe er rekening nee dat je door in te bakeren, ook met een puckababy, het natuurlijke slaapgedrag van je kind verstoort.

Baby's horen licht te slapen, vaak wakker te worden, vaak aangelegd te worden. Met restricties loop je het risico vroege hongersignalen te missen, wat je voedingsrelatie moeilijker kan maken.

Euh, je baby is nog maar een week oud? Misschien vaker voeden?

Hoe ligt baby in bed? Op de rug? Mijn eigen ervaring is dat onze kinderen als baby veel beter sliepen als ze om-en-om op de zij lagen. Lekker "opgerold" in foutushouding en dan dekentjes lekker tot over de schoudertas (heel ouderwets dus). Wel met een rolletje voor buik en rug tegen het omrollen. Voordeel was ook  dat ze geen plat/scheef hoofd kregen.

Het is soms een beetje zoeken naar wat je kindje een lekkere slaaphouding vindt. Is soms ook erfelijk heb ik om mij heen gemerkt. Kennis is zelf een notoire buikslaper en kwam er op een gegeven moment achter dat haar kinderen als baby dat ook waren. Op de rug was krijsen, op de buik was slapen.... En ja wat moet je dan?

Maar in elk geval, probeer eens wat uit (als je dat durft) met bijvoorbeeld op de zij slapen. Ook de slaapplek kan nog uitmaken. Ligt jullie baby in ledikant? Wellicht is dat te groot. Probeer eens of een wieg of kinderwagenbak een wat "beschutter" gevoel geeft.

ik weet dat er ook geadviseerd wordt om de baby bij je in bed te nemen of bij je op de kamer. Was bij ons geen succes, maar misschien werkt dat bij jullie wel.

Over de inbakerzak kan ik je verder niet adviseren.

Geniet van je kleintje zou ik zeggen, deze tijd gaat zomaar voorbij.
 

Hee Dirksmama. Wat leuk je hier weer te zien! Ik heb veel aan jou gehad 'vroeger'. 

Grappig om hier te lezen. Onze zoon was als baby ook erg moeilijk in slaap te krijgen, als hij eenmaal overprikkeld was legden we wel eens het dekbed in een boogje over hem heen om hem af te sluiten van de omgeving. Inbakeren hebben we nooit geprobeerd, was misschien wel verstandig geweest als ik het nu zo lees.

Inmiddels is hij 20 en heeft zelf een verzwaarde deken gekocht, daar slaapt hij heerlijk onder. (Het ding moet altijd mee, en is 8 kg...).

Dus eigenlijk hetzelfde verhaal hier .

Hoe gaat het nu?

Ik kwam laatst ook een site tegen met speciale "inbaker" lakentjes. Dat zijn lakentjes om je baby strak in te kunnen stoppen.

Ik heb deze ook aangeschaft toen ze een baby was, lovende kritieken over gehoord, maar die van mij wilde er mooi niet aan! Anderen in mijn kennisenkring hebben er wel plezier aan beleefd, verschilt dus per baby denk ik.

Hier was het ook geen succes terwijl ik hem had aangeschaft op aanraden van anderen die er ook enthousiast over waren. Ik had hem gelukkig wel via Marktplaats kunnen kopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.