Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Mama Marjan

Mama Marjan

10-11-2008 om 13:04

Reflux: medicatie?

Ons dochtertje van bijna 2 maanden heeft last van reflux. We gebruiken sinds een week op proef ranitidine (Zantac) en het werkt! Ze heeft veel minder last van onrust in het eerste uur na de voeding en huilt ook niet meer zo fel na een boer of oprisping. Máár: die oplossing is zóóó vies! Ik krijg het maar moeilijk binnen, ze moet 2 keer per dag 1,5 ml (lijkt niets, ik weet het). Haar heel gezichtje vertrekt als ik het geef en ze doet erg haar best het er weer allemaal uit te werken. Ik leg haar meteen daarna aan om de smaak weg te krijgen, maar de eerste minuut aan de borst drinkt ze (dan) niet goed. Heeft iemand hier ook ervaring mee en een tip of eventueel een alternatief middel dat niet zo vies is?
Bedankt!

Marjan

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Losec

Ik weet niet of de werking hetzelfde is. Maar mijn dochtertje krijgt Losec (10 mg). Het is een maagzuurremmer. Dit 1x per dag, het zit in een capsule. Die draai ik open, dan doe ik het in haar wang, het zijn kleine korrels. Ze slikt het goed weg, en de korrels zijn zo klein dat ze er echt niet in kan stikken ofzo. Dit gaat prima - was wel even handigheid krijgen. Maar veeeeel makkelijker dan met een oplossing (spuitje) in haar wangen doen, dat deed ik eerst.

Succes!!

Mama Marjan

Mama Marjan

11-11-2008 om 14:07

Dank

Dank je voor de tip, ik zal het met de huisarts bespreken!
groetjes
Marjan

Gerdi

Gerdi

11-11-2008 om 20:03

Het went

Hoi Marjan,
Ik kan me herinneren dat mijn dochter het in het begin ook erg vies vond. Ik gaf het met een spuitje. Na verloop van tijd wende het echter wel en deed ze haar mondje al open als ik met het spuitje aan kwam (net alsof ze wist, dat het ergens goed voor was).
Ik ben later overgestapt op Losec (wij gebruikten Zantac en Motilium).
Volgens mij schrijft alleen de kinderarts dat voor, ik had hier nl al eens eerder naar gevraagd bij de ha.
Losec is smaakloos. Het werkt volgens mijn kinderarts beter en er is meer onderzoek naar verricht.
Succes en sterkte! Gr. Gerdi

ayla

ayla

12-11-2008 om 08:30

Ook losec

wij hadden eerst zantac maar zijn toen ook later overgestapt op losec. de werking hiervan is toch beter blijkbaar. Ik heb ook nooit problemen gehad met het inspuiten, ging prima eigenlijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.