Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Jacky

Jacky

22-12-2010 om 20:53

Relactatie

Heeft iemand hier ervaring mee? Kun je na 3 maanden nog herstarten met borstvoeding en dit e.v. combineren met flesvoeding?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
moeder van een zoontje

moeder van een zoontje

22-12-2010 om 21:54

Weet niet

Maar ik zou een lactatiekundige inschakelen. Die heeft er verstand van. Hoe oud is je kindje? En je hoeft natuurlijk geen reden op te geven maar waarom wil je toch weer zelf gaan voeden?

Jacky

Jacky

23-12-2010 om 11:03

Reden

Het knaagt aan me dat ik gestopt ben na 3 weken omdat de voeding enorm teruggelopen was ws door oververmoeidheid en opgelopen blaasontsteking door gebruik catether. Als ik toen de energie had die ik nu heb, had ik nog kunnen investeren.
Daarnaast zijn onze kinderen erfelijk belast met een koemelkallergie en is de kans groot dat ook onze 3 maanden oude baby dit ook heeft. Hij heeft problemen met reflux en veel buikpijn waardoor ik denk dat borstvoeding beter zou zijn, ons zoontje groeit overigens goed.

Ik zie mezelf hem nog niet weer aanleggen na al die tijd en het is een intensief traject heb ik begrepen. Mijn partner staat er niet achter, vindt dat hij goede voeding krijgt en het goed doet, kind is vrolijk, content en groeit goed.

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2010 om 23:03

Dubbel

Het op gang krijgen van een productie bij een vrouw die al eerder bv heeft gegeven, is meestal niet zo'n héél erg groot probleem. Kolven, kolven, kolven. Dubbelzijdig, elke 2 uur, minimaal een keer 's nachts. Het weer terug aan de borst krijgen verschilt per baby: sommige kinderen doen het zonder blikken of blozen.
Wat wél een probleem zou kunnen zijn/worden, is de houding van je partner. Als het hem niet kan schelen en er niet achter staat, kan de inspanning en de belasting te veel voor je zijn. Dan wordt het wel heel erg een solo-actie, terwijl je eigenlijk aan alle kanten support zou moeten krijgen.

Tirza

Marie

Marie

23-12-2010 om 23:11

Borstvoeding.com

Hallo
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.borstvoeding.com/zoek/?search=relactatie
succes in elk geval

Tijgeroog

Tijgeroog

24-12-2010 om 10:21

Tirza (ot)

Heb je gehoord dat ze in dreumes/peutertijd heel hard kunnen schreeuwen?

Tirza G.

Tirza G.

24-12-2010 om 14:33

Tijgeroog (ot)

Inmiddels wel ja

Tirza

Sascha2

Sascha2

24-12-2010 om 15:30

Tijgeroog (ot)

dank je!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.