Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Kiki

Kiki

25-11-2009 om 12:08

Rembrand/tirza borstvoedingsvraagje

Afgelopen weekend is mijn oudste met spoed een nacht opgenomen en is mijn man met de baby thuisgebleven en heeft hij een aantal voedingen achter elkaar met de fles gekregen.

Maar sindsdien zit ik in de avonden met een soort onverzadigbare baby die echt de hele avond aan de borst wil, maar niet echt drinkt
Hij rukt en trekt een beetje aan de tepel, drinkt dan weer een of twee slokjes en stopt dan. Haal je hem van de borst af dan begint hij te krijsen, leg ik hem weer aan dan rukt en trekt hij weer en drinkt weer twee slokjes. Dit is alleen 's avonds en dat duurt echt tot net na het eten tot een uur of 1 's nachts. Hij is dan bijna ook non-stop wakker.

Ik ben in dezelfde periode ook een dag ziek geweest, heb ik nou te weinig melk of is hij nou geschrokken van dat mamma ineens een dag weg was of is het iets anders

In ieder geval, hoe los ik het op

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

25-11-2009 om 15:31

In alle gevallen

zou ik gewoon de baby zoveel aanleggen als hij drinken wil, en van borst veranderen als hij loopt te klooien. En als hij dan nog niet drinkt, op schoot houden en het na een kwartiertje weer proberen.

Ik weet niet hoe oud je baby is, maar clustervoeden 's avonds is sowieso een veelvoorkomend verschijnsel. Het geeft de baby veel geborgenheid, en je borstvoeding een oppepper.

Tirza G.

Tirza G.

25-11-2009 om 16:43

Kiki

Ai ai, wat een schrik met je oudste! Het is lastig om te "analyseren", maar ik ga een poging doen. Het grote verschil tussen borst en fles is de "flow", de snelheid waarmee de melk zich verplaatst. Als ik het gedrag van je zoon lees, wil hij graag een vlotte melkstroom - en die zul je overdags waarschijnlijk hebben. s'Avonds is je melk wat vetter en stroomt het wat langzamer. Wat je baby dan probeert te doen, is het opwekken van een nieuwe toeschietreflex, zodat het weer even lekker doorloopt.
Je ziekte kan ook een rol spelen, daardoor wil je productie nog wel eens dippen. Ziekte, mamma-weg én een fles lijken hier de oorzaak. Helpt het misschien om borstcompressie toe te passen als hij drinkt? Je ziet het hier op een filmpje, ik hoop dat je Engels verstaat


http://www.youtube.com/watch?v=Wj9tLgYn-bA

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.