Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Resultaten luiers test-aankoop

Heeft iemand toevallig de testresultaten van de luier test van Test-Aankoop (België)?
Heb gehoord dat carrefour luiers er het beste uitkomen?

Mijn ervaring is dat het vooral afhangt van de pasvorm van je kind. Zeker in het begin, toen zaten Huggies beter dan kruidvat en die weer beter dan pampers. Nu in maat 4 past alles eigenlijk wel dus haal ik gewoon de goedkoopste. 

En naast pasvorm: mijn kinderen kregen uitslag van Pampers, niet van Kruidvat. Dus dan is de keus ook snel gemaakt.

Eens met de antwoorden hierboven. Het is gewoon uitproberen, de een zweert bij pampers en de ander vindt ze ellendig. Een pak is zo op, dus probeer gewoon een paar merken. 

TineWinkel schreef op 09-01-2023 om 11:45:

En naast pasvorm: mijn kinderen kregen uitslag van Pampers, niet van Kruidvat. Dus dan is de keus ook snel gemaakt.

Precies pasvorm en soort luier! Mijn zoon kwam altijd met knalrode billen uit de bso uitslag van voor tot achter, na vaak melden een keer echt werk van gemaakt. Vanaf toen geen kruitvat luiers meer maar pampers en de uitslag was weg.

Opmerkelijk dat dat zo per kind verschilt. Ik heb destijds van alles geprobeerd maar uiteindelijk bleken Pampers de enige luiers waar ze geen uitslag van kregen en die het een nacht volhielden.

TineWinkel schreef op 09-01-2023 om 11:45:

En naast pasvorm: mijn kinderen kregen uitslag van Pampers, niet van Kruidvat. Dus dan is de keus ook snel gemaakt.

Hier precies andersom. Een dag kinderdagverblijf (= kruidvat luiers) betekende meteen rode billen. Dus kregen mijn kinderen pampers mee en een aantekening 'eigen luiers'. Thuis dus altijd pampers gehad. Premium protection en soms een korte periode luierbroekjes. De babydry bijvoorbeeld bevielen hier niet.

Deze week start kind nummer 3 op de opvang. We gaan gewoon wéér kruidvat proberen. Ik ben benieuwd...

mijn dochter geeft aan dat de luierbroekjes van de kruidvat pijn doen (met Mickey mouse erop). Ze prikken? Ze protesteert zodra ze ze aanheeft (ook als ze niet ziet welke luier ik pak). Iemand eerder zoiets gehoord? 
Ik gebruik ze overigens gewoon niet meer. Nu pampers is jumbo merk

MMcGonagall schreef op 09-01-2023 om 23:21:

Opmerkelijk dat dat zo per kind verschilt. Ik heb destijds van alles geprobeerd maar uiteindelijk bleken Pampers de enige luiers waar ze geen uitslag van kregen en die het een nacht volhielden.

inderdaad opmerkelijk, die verschillen. Wij merkten het idd ook via het KDV, waar ze pampers gebruikten. Dus na een paar keer gaven wij gewoon zelf luiers mee, probleem opgelost. Waarmee de vraag van TO dus duidelijk beantwoord is - zelf uitproberen wat het best bevalt.

Wij gebruikten pampers voor ‘s nachts en kruitvat voor overdag. Er werd overdag wel om de drie uur verwisseld of eerder bij een grote boodschap. Ook gebruikten we zinkolie ter voorkoming van rode billen.
Het ligt niet alleen aan de type luier, het ligt ook aan de verzorging en de tijdsduur van verwisselen. Met voldoende aandacht voor de verzorging, kan je met goedkope luiers ook de dag door komen.

Flanagan schreef op 10-01-2023 om 11:37:

Wij gebruikten pampers voor ‘s nachts en kruitvat voor overdag. Er werd overdag wel om de drie uur verwisseld of eerder bij een grote boodschap. Ook gebruikten we zinkolie ter voorkoming van rode billen.
Het ligt niet alleen aan de type luier, het ligt ook aan de verzorging en de tijdsduur van verwisselen. Met voldoende aandacht voor de verzorging, kan je met goedkope luiers ook de dag door komen.

Dat hoeft dus niet, op het kinderdagverblijf hebben ze vaste verschoonmomemten, rond de fruithap, rond de lunch, rond het middaghapje. Daar zit je dus ook op minder dan die 3 uur en toch zagen de billen van mijn zoon er na een dagje kdv uit alsof er met schuurpapier overheen gegaan is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.