Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Horsie

Horsie

25-04-2011 om 21:48

Ritme help!

Ik ben moeder van 4 kinderen waarvan de jongste nu bijna 6 maanden. Mijn oudste 3 hadden met 4 maanden een vast ritme en sliepen met 6 weken van 19.00 tot 7.00 uur door. Maar de jongste heeft tot nu toe nog steeds geen vast ritme. De ene keer slaapt ze 3 x een half uurtje overdag de andere keer slaapt ze bijna de hele dag door. Dan drinkt ze weer keurig 4 flesje van 200 cc leeg en de volgende dag krijg ik er amper 500 cc in. Dan eet ze dagen achter elkaar hele potjes fruit en groente leeg en zo eet ze weer dagen niet. 's nachts wordt ze 8 tot 9 keer wakker. Meestal omdat ze haar speentje kwijt is en dan geven we die aan haar en slaapt ze weer maar soms is ze ook helemaal over haar toeren en zitten we tot 5 uur met haar beneden. We kunnen haar ook niet laten huilen want ze huilt zichzelf niet in slaap maar helemaal over haar toeren zodat ze tot 2 uur daarna nog niet te troosten is. Daarnaast slaapt haar zus ook bij haar bij op de kamer en ook zij heeft heer rust hard nodig. Ik ga donderdag met haar naar de osteopaat maar we zijn een beetje uitgeput nu. Iemand van jullie een idee misschien?????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elx

Elx

26-04-2011 om 00:28

Hoe met 3e kind en slapen?

Met de eerste twee kinderen had je misschien meer tijd om een ritme op te bouwen? Zo te horen is er in jouw huidige ritme bijna geen tijd voor de 4e om rustig te gaan slapen (en lekker ongestoord te blijven slapen). Hoe was dat met de derde, want toen ging oudste waarschijnlijk al naar school?

Hoe belangrijk is dit voor je? Ik denk dat sommige kinderen niet zelf in een regelmatig ritme komen, tenzij hun dat elke dag wordt aangeboden.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

26-04-2011 om 09:51

Ritme aanbieden

Ik zou ook proberen iets van ritme aan te bieden hoewel mijn ervaring is dat het zeker geen garantie voor succes is. Mijn 3e is nu 18 maanden en slaapt nu pas eindelijk door.

Wij hebben ons snel neergelegd bij het idee dat zij, en niet wij bepalen hoeveel er gegeten en geslapen wordt. En dus gaat ze de ene ochtend om 8.30 weer terug naar bed, en de volgende dag pas om 13.30. En als dat net op het moment is dat ik iets anders moet doen heeft ze even pech. Gelukkig slaapt ze wel in de kinderwagen.

Voor 's nachts was hier de oplossing om haar bij ons in bed te nemen. Dan sliep ze wel makkelijker verder. En zelf regelmatig vroeg naar bed om bij te tanken.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-04-2011 om 15:37

Rust

Als ik jouw verhaal lees denk ik dat je dochter veel te weinig rust krijgt op een dag. En veel te veel indrukken. Ik kan me voorstellen dat ze beter gaat slapen als ze overdag veel meer rust en regelmaat krijgt en niet overal mee naartoe wordt gesleept.

Zo te lezen heb je geluk gehad met je eerste drie kinderen wat slapen betreft, ik denk dat je dochter een andere gebruiksaanwijzing heeft
Aan de andere kant zegt ritme ook niet alles hoor, mijn zoon slaapt met 19 maanden nog steeds niet door, terwijl we toch een behoorlijk ritme hebben ontwikkeld inmiddels.

Toch

..zijn hier wel vaker dit soort verhalen geweest en hadden moeders vaak succes met even een tijdje rust nemen. Toch even die baby voorrang geven, met kunst- en vliegwerk. De meivakantie is bijvoorbeeld zo'n moment dat je van de schooltijden verlost bent, en straks ook de zomervakantie. En hoe zit het met meneer Horsie?

Roosje Katoen

Roosje Katoen

26-04-2011 om 20:51

Horsie

Ik kan me voorstellen dat het een heel gedoe is als je nog drie andere kinderen hebt die overal naartoe moeten. Maar als zij op school zitten kun je toch ergens tussen 9.00 en 15.00 een ritme zien te vinden?

Vwb het slapen 's nachts, is het geen optie om haar bedje naast jullie bed te zetten, zodat je er 's nachts in elk geval niet steeds uit hoeft?

Waarom?

Waarom wil je een ritme voor je kind?
Juist met het drukke leven dat jullie leiden lijkt het me erg lastig om een ritmische baby te hebben. Een kind dat gewoon met de stroom meegaat, en dat slaapt als het slaap heeft en eet als het honger heeft lijkt me veel en veel handiger.

Wat school betreft: andere kinderen meteen laten overblijven, dat geeft je veel meer rust op een dag.

En als je je 2-persoonsbed aan een zijkant tegen de muur zet, dan kun je je kind aan die zijkant gewoon naast je leggen.

Handiger is om bed weg te zetten en gewoon matras op de vloer.

Hanne.

Hanne.

03-05-2011 om 09:30

Rust regelen

Als je rust belangrijk vindt (en het je kind helpt) denk ik dat je even moet leren om buiten je standaard patroon te denken. Ik heb (slechts) 1 kind minder, maar herken de punten die je geeft bv helemaal niet.

- Kinderen kunnen overblijven
- Boodschappen kan je 1x per week doen, of 's avonds als de kinderen op bed liggen
- Voor het bedje zijn inderdaad legio mogelijkeheden (wat is erger 8 keer per nacht er uit of 2x per dag via je voeteneind het bed in)
- Voor het halen en brengen naar clubjes kan misschien een oppas deal met de buren maken, of een haal/breng afspraak met een andere ouder.

De argumenten die je geeft zijn volgens mij echt niet onoverkomelijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.