Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Rode billen

Hallo
mijn zoontje van 5 maanden zit sinds 5 dagen aan de groene poep. Ben bij de huisarts geweest en het wordt verder onderzocht. Waar ik nu mee zit is dat hij hele rode opgezette billen heeft en hierdoor huilerig is omdat het hem pijn doet. Ik verschoon hem regelmatig (ook 'snachts), maak de billen schoon met lauw water (geen billendoekjes meer), laat hem regelmatig met blote billen liggen en smeer zinkzalf op. Maar helaas werkt het allemaal niet en wordt het alleen maar erger. Hebben jullie nog tips en hoe lang kan zoiets duren? Aan andere luiers kan het trouwens niet liggen

Luusy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Zok-zalf!

Al vaker hier geroepen dat bij kapotte billen (met open plekjes waar gewone zalf niet op blijft 'plakken') zok-zalf supergoed werkt. Het is zinkoxide-kalkwaterzalf en dat kan je bij de apotheek zonder recept laten maken. Mijn zoontje kon bijna niet zitten vanwege zijn zere billen en huilde als hij plaste. Na 1 dag was het al vrijwel over!

marie

marie

20-12-2008 om 23:11

Oorzaak?

Hallo
Ten eerste kreeg onze dochter destijds een schimmelzalf voorgeschreven (3 keer daags smeren geloof ik) en voor tussendoor flink smeren met zinkzalf. Na een paar dagen was het toen over. Helaas konden we toen niet bedenken wat de oorzaak van de rode billen was.
Ze had destijds zomaar ineens rode billen en dan was het weer een tijdje goed.
Totdat ik in de gaten kreeg dat ze niet tegen citrusvruchten kon (in potjes fruit zit vaak sinaasappel toegevoegd).
Op het kdv mengden ze bijvoorbeeld het sap van 1 sinaasappel door de bak met fruithap. Thuis deed ik dat nooit.
Maar toen ik er dus achter kwam dat ze dus rode billen van de sinaasappel kreeg, hielden ze op het kdv haar fruit apart en later zijn ze helemaal gestopt met de sinaasappel, omdat er meer kindjes last van hadden.
Wellicht iets om in de gaten te houden?
succes en sterkte
PS maizena schijnt ook te helpen bij rode billen.

Chantelle

Chantelle

21-12-2008 om 00:12

Bepanthen

Op het ziekenhuis kreeg mijn zoontje rode billen (had hij nooit). Ik smeerde er Sudocreme op, de zusters hadden liever Bepanthen. Was wel een wondermiddeltje.

Biene M.

Biene M.

21-12-2008 om 09:20

Hier

Mijn zoontje kreeg laatst luieruitslag toen er tandjes doorkwamen. Verschillende dingen uitgeprobeerd, maar toen we overgingen op de Zarqa billenspray was het snel voorbij. Kost wel ongeveer 12,50 trouwens.

Tink

Tink

21-12-2008 om 14:30

Miconazol + sudo

Dat is ook op recept als kant en klaar mengsel te krijgen, maar gewoon miconazolcrème van de apotheek + sudocrème uit het bekende grijze potje eroverheen, werkt ook prima.

hout anne

hout anne

25-12-2008 om 14:10

Sudocreme

Fantastisch middel! Iedere keer bij het verschonen dik aanbrengen op de billen. Beschermt de huid langdurig en verzacht de pijnlijke huid!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.