Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Luda

Luda

10-11-2008 om 14:37

Rode billen

Mijn zoontje heeft nu al twee weken heel rode billen.
Sudocreme helpt niks. Vorige week dacht de arts van het CB dat hij een schimmel had en daar heb ik een zalfje voor gehaald bij de apotheek (zonder recept) maar het gaat nog steeds niet over.

Ik heb bij mijn andere zoontje wel eens maizena gebruikt, met goed resultaat dacht ik, maar mag dat wel bij zo'n kleine baby (3 maanden)?

Iemand nog een wondermiddel?

Bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sascha2

Sascha2

10-11-2008 om 15:22

Zarqa billenspray

Onlangs gekocht en dat werkt perfect bij mijn dochters. De oudste loopt al bijna twee jaar als rode-bildame door en niets hielp. Deze spray is tot op heden wel fijn.
Mocht je hem nergens kunnen vinden, misschien Bepanthemcreme? Die werkte bij mijn zoon weer beter dan de sudocreme.
Succes, Sascha

S@s

S@s

10-11-2008 om 15:25

Bepanthen

Hoi!
Gelukkig hebben mijn zoontjes nooit rode billen, maar mijn verloskundige vertelde dat ze zweert bij Bepanthen. Haar dochters' billen konden helemaal kapot zijn van de roodheid en dan hielp Bepanthen binnen een paar uur, zei ze.
Succes!

Zok-zalf!

Voor mijn zoontje was zok-zalf de gouden tip! Hij had echt open billetjes (vel stuk) en huilde als hij ging zitten en helemaal als hij plaste. Heel zielig. Zok-zalf kan je door de apotheek laten maken. Het is zinkoxide kalkwater zalf. De tip kreeg ik van een oud-huisarts.

mama van Linde

mama van Linde

14-11-2008 om 20:04

Maizena

Je kan maizena gewoon gebruiken hoor. Helpt hier het beste bij echt rode kapotte billetjes.

Misschien andere luiers of luierdoekjes?

Beste Luda,

Wij hebben dit met onze dochter ook gehad en ze bleek allergisch te zijn voor de luierdoekjes die we gebruikten. Per toeval kocht ik een keer andere en toen ik die gebruikte was het binnen 3 dagen helemaal over. In eerste instantie had ik het niet in de gaten, en kocht de oude weer. Toen was de uitslag heel snel weer terug. Misschien kun je daar eens mee experimenteren? De enige doekjes waar onze dochter tegen kan zijn de olie doekjes van Zwitsal.

Hopelijk heb je er wat aan, succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.