Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
eef!

eef!

17-12-2012 om 21:03

Rollen baby 6 maanden.

Dit is mijn derde kindje maar toch is het elke keer weer anders! Ze rolt nu al een paar weken van haar rug naar haar buik maar kan dan niet terug en gaat dan na een tijdje liggen mopperen. Mijn twee andere kindjes konden eerder van hun buik naar rug rollen dan andersom dus ik ken deze fase niet echt. Kan ik haar erbij helpen of moet ik gewoon afwachten? Wat zijn jullie ervaringen daarmee, hoe lang kan dat duren? Eef.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gila

Gila

18-12-2012 om 12:08

Ken het

Eerst van rug naar buik rollen en nog niet terug kunnen is heel gewoon hoor. Het is een truc om te snappen dat je je arm naar binnen onder je moet vouwen omdat je anders niet over je schouder komt, en wanneer ze dat snappen, tja. Je kunt helpen met terugrollen door die arm van recht naar voor naar het midden te vouwen en een klein zetje in de goede richting te geven.
Als kinderen al vroeg van buik naar rug rollen dan is het ook vaak niet echt aktief beheerst rollen maar omkiepen. Ze hebben dan door dat je als je je hoofd hoog en naar opzij doet, je vanzelf omvalt terug naar je rug.

labarbarara

labarbarara

18-12-2012 om 13:49

Je kunt helpen, maar ze moet het zelf leren

Mijn zoontje van bijna 10 maanden kon al vrij snel van rug naar buik rollen, maar terug lukt 'm nog steeds niet. Hij begint dan na wat halve pogingen te huilen. Je kunt wel helpen door haar terug te rollen, en hopen dat ze het trucje op een gegeven moment gaat snappen. Die van mij is helaas niet zo snel.

eef!

eef!

18-12-2012 om 14:32

Gila

Dat is inderdaad wat die andere twee deden; hoofd laten vallen en omrollen maar! (Ze hadden dan ook allebei een groot, zwaar hoofd, hihihi) Maar dat was wel makkelijk, nu krijg je dat gemopper. Maar goed, we wachten nog maar even af, over een tijdje dan kan ze het wel. Verder heb ik weinig te klagen met dit lief en makkelijk meisje die heerlijk vermaakt wordt door haar grote broers! Eef.

Fransien

Fransien

19-12-2012 om 10:55

Voordoen

Gewoon met haar een paar keer doen, misschien krijgt ze het dan door. Helaas zal ze het zelf moeten gaan doen. Wel fijn dat haar broers zo lief voor haar zijn.

vaasje

vaasje

19-12-2012 om 18:28

Heel goed

Voor de ontwikkeling om op haar buik te liggen.
Goed voor opvang - opricht reflex. Goed voor evenwicht en dat is weer goed voor zelfvertrouwen en de rest van haar ontwikkeling.
Ze zal inderdaad mopperen omdat het moeilijk is. Maar het is ook vervelend als iets nog heel moeilijk is. 5-10 min proberen kan geen kwaad. Daarna helpen met omdraaien. Dat zou ik doen.

Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.