Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Luda

Luda

23-01-2009 om 20:20

's avonds niet meer genoeg borstvoeding

Nog 12 dagen en dan hebben we de 6 maanden volledige borstvoeding gehaald. Alleen het begint erop te lijken dat ie niet genoeg kan drinken per keer. Vooral 's avonds drinkt ie lang maar dan kan ie niet slapen en dan blijkt ie toch nog honger te hebben.
Op het moment slaapt ie overdag thuis slecht en op het kinderdagverblijf (waar hij op een dag twee voedingen van ongeveer 200 ml krijgt) slaapt ie nu juist goed. Thuis drinkt ie veel vaker maar ik denk dus wel minder. Ik weet niet of dat nu met elkaar te maken heeft.
Ik wil de 6 maanden zo graag volmaken. Maar ik denk niet dat ik voor elke avond een flesje bij elkaar gekolfd krijg, naast genoeg kolven voor de creche dagen. Ik ga het wel proberen.
Ik weet dat vaker aanleggen zou mmoeten helpen, maar ik heb het idee dat ie dan alleen maar zit te tutten, vooral ook 's avonds. Zo raar dat hij dan toch honger blijkt te hebben.
Zijn er nog meer tips? Ik begin een beetje in de stress te raken want ik heb die 6 maanden nou eenmaal als doel gesteld en dat wil ik halen, daarna krijgt ie 's avonds voortaan kunstvoeding. Anderen zeggen dat ik dat nu toch al kan gaan doen, maar voor mij is het eigenlijk gewoon een principe kwestie. Onze eerste heeft ook precies 6 maanden volledige borstvoeding gehad en is toen precies 5 kilo aangekomen en dat maakt me zo trots. Dat wil ik voor de jongste ook.

Ik ben dus echt aan het aftellen nu.

Luda

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sandra helmink

sandra helmink

25-01-2009 om 17:13

Luda

Ik snap je streven van 6 maanden dit had ik ook! Mijn dochtertje is nu 7 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding maar na de laatste voeding bied ik haar wel nog een flesje aan, de ene keer drinkt ze er weinig van de andere keer wat meer maar dan weet ik zeker dat ze genoeg heeft. Dit ben ik ook voor de 6 maanden gaan doen omdat ze weinig woog maar ik had dus ook het gevoel dat de voeding 'savonds gewoon minder was. En ik vind het echt geen falen hoor liever een flesje na en dat je kindje geen honger heeft dan 6 maanden volmaken en hij/zij heeft honger! Hoop dat je er uitkomt, veel succes ermee! Groetjes sandra

Rembrand

Rembrand

25-01-2009 om 18:52

Wisselvoeden.

Wat s'avonds wel eens wil helpen is wisselvoeden. Na twee borsten weer terug naar de eerste borst gaan etc.
Sommige kinderen willen wel zes borsten. Ze krijgen hierdoor uiteindelijk toch meer melk binnen en het geeft een goede boost voor de melkproductie.
Wellicht gaat het ook schelen als hij straks wat bijvoeding krijgt. Het is wel goed om eerst de borst te geven en dan pas bijvoeding zodat hij niet minder aan de borst gaat drinken. Voorlopig is borstvoeding immers nog de voornaamste voedingsbron.
Ben je al ongesteld geweest na de bevalling ?
Soms zie je dat een naderende ongesteldheid even wat minder productie en een wat haperende toeschietreflex veroorzaakt.
M.

Luda

Luda

27-01-2009 om 21:10

Niet genoeg voor morgen

Tja, morgen gaat het er toch van komen. Ik heb niet genoeg en moet werken. Vanavond echt een flinke fles bv gegeven en hij ging slapen zonder problemen. Gister had ik 'm lang aan de borst gehouden om en om. Toen ik 'm naar bed bracht ging hij echt enorm aan het zoeken bij mijn nek enzo. Dus blijkbaar had hij toch echt te weinig. Maar weer een flesje bv gegeven. Maar ja, ik kolf nu toch echt minder dan dat hij nodig heeft en hij krijgt het er zelf ook niet uit gedronken. Och ja, het is op een week na 6 maanden.

Overigens Rembrand, ben ik nog niet ongesteld geweest. Hoe lang voordat dat zich aankondgt zou de productie omlaag gaan?

Bedankt in ieder geval.

Luda

Kolven

Hoi Luda,

Ik heb bij het kolven als het wat minder ging synthcicon-neusspray gebruikt om de productie wat op te krikken. Heeft bij mij goed geholpen. Gaat op recept.

Verder had ik ook van die menstruatiedips. Ik legde dan juist wat vaker aan en gaf achteraf dan een gekolfd flesje.( heb ook 2x een flesje KV gegeven, dat was met de eerste dip dus toen was ik niet voorbereid, nog geen kolfvoorraad)
Na een dag of 2 was het weer als normaal.

Damajo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.