Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

's Nachts huilen

Onze kleine dame is nu bijna 11maanden. Overdag is het het zonnetje in huis, maar 's nachts een klein spookje...
Ze komt 3 keer per nacht (als t meezit) en is dan niet te troosten, behalve als ze borstvoeding krijgt. Alles al geprobeerd, laten huilen, troosten in bed, uit bed op de kamer, mama niet heen, maar papa, etc. Maar het enige wat werkt is dus drinken bij mama. Op zich geen probleem wanneer dit 1 à 2 keer is, maar ja ik ben ook geen bodemloos vat... Ben al lichter dan ik was voor de zwangerschap. (geen erge ramp want er mocht wel wat af
Maar goed, ik ben al op dieet ivm haar koemelk en kippenei allergie.
Dus we weten nu echt niet meer wat we nog kunnen proberen. Mocht iemand nog een gouden tip hebben?!? Graag....
O ja overdag gaat ze gewoon rustig slapen en als ze dan wakker wordt zet ze t niet op krijsen. Dan brabbelt of speelt ze even.
En s avonds gaat ze ook gewoon rustig slapen. Meestal rond 23.00 begint het...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marit1980

marit1980

04-01-2013 om 19:21 Topicstarter

O ja

O ja overdag gaat ze gewoon rustig slapen en als ze dan wakker wordt zet ze t niet op krijsen. Dan brabbelt of speelt ze even.
En s avonds gaat ze ook gewoon rustig slapen. Meestal rond 23.00 begint het...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

dc

dc

04-01-2013 om 20:52

Ja toch

laten huilen. Vreselijk, maar hier heeft het gewerkt. Bij de 8 maanden na een verhuizing was ik gewoon echt op, en ik hoorde haar huilen, maar het lukte me gewoon niet om op te staan. De derde nacht sliep ze door. Misschien kun je een paar nachtjes ergens anders slapen en je man een kans geven het op te lossen? Als er geen mama in de buurt is, gaat ze misschien makkelijker weer slapen?

kien

kien

04-01-2013 om 22:03

Net als dc

Bij mij hebben drie van de vier het gehad. Tot een maand of 11 sliepen ze behoorlijk goed, kwamen 1 keer per nacht. Toen werd het steeds erger. Een aantal weken aangemodderd totdat ik het echt zat was en ik net als dc me gewoon niet uit bed kon slepen. En toen was het met twee, drie nachten bekeken en sliepen ze gewoon door tot de volgende ochtend. Je moet er wel echt klaar voor zijn is mijn ervaring. Iedereen kan het wel zeggen dat je haar moet laten huilen maar het gaat pas werken als je het zelf helemaal zat bent. Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

04-01-2013 om 23:55

Tegenhanger: uitzitten?

Laten huilen kon ik niet over mijn hart verkrijgen. Ik heb het dus gered met volhouden, veelvuldig hier horen dat het ooit overgaat en overdag op z'n tijd een powernapje nemen. Bij ons was het over toen ie 2,5 jaar was.
Toen zijn we trouwens begonnen met 's avonds een fles melk te geven. Het heeft overigens lang geduurt voordat ikzelf weer een beetje een fatsoenlijk slaapritme had. Ik denk eigenlijk dat ik nu chronisch goed functioneer op minder slaap.

Slapen

Hier ook volgehouden. Kind lag dan in een ledikantje naast ons bed aan mijn kant en kwam in bed terecht waar we verder sliepen.

marjanne

marjanne

05-01-2013 om 17:33

Yes, no problem

De gouden tip ?? Het geen probleem vinden !
Mijn kleinzoon sliep in een co-sleeper en rolde zo makkelijk naar zijn moeder om te drinken. Toen die ivm uitvallen (overdag) te gevaarlijk werd is hij op een grote matras op de grond gegaan in zijn eigen kamer. Als hij dan in de loop van de nacht wakker wordt gaat mijn dochter ernaast liggen en slaapt zelf verder. Zij vind het geen probleem......en dan is het dan ook niet. Zij is naar een dietist geweest ivm afvallen.

marit1980

marit1980

05-01-2013 om 19:14 Topicstarter

Ja oke

Bedankt voor het meedenken.
Op zich vind ik het ook geen probleem als ze 2 keer per nacht drinkt. Maar als het, zoals vaak om de 2 uur is en broerlief ook nog weleens komt omdat hij heeft gedroomd, wordt t me toch wat te gek.
Het samen slapen hebben we lang gedaan, omdat we maar 1 slaapkamer voor 2 kids hebben. Maar voor mij werkt dat niet, ik slaap licht en durf niet samen in 1 bed te slapen.
Ik probeer haar toch even te laten, en overdag haar ook eens te laten wachten met drinken. Gisteravond heeft ze anderhalf uur gehuild, maar is daarna wel lekker gaan slapen. Dus kijken hoe het vannacht gaat...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ely

Ely

05-01-2013 om 21:40

Zou het misschien ...

Iets met dromen of bang zijn te maken kunnen hebben? Overdag is er meestal meer roering in huis en wat lichter. Heb je een lampje of zo'n projector om eens uit te proberen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marit1980

marit1980

05-01-2013 om 22:43 Topicstarter

Ook aan gedacht

Een lichtje heb ik al op hun kamer, ook voor grote broer. Ze liggen samen op een kamer, dus s nachts is dr ook wat geluid...
Wel heeft ze vanaf baby af aan erg last gehad van de allergie en vonden wij het heel moeilijk om haar te laten huilen, omdat we het idee hadden dat ze ergens last van had. Wat dus achteraf ook is bevestigd.
Nu is het niet meer dat ze ergens pijn van heeft naar mijn idee. Ze wordt plots wakker is dan boos/ hysterisch en wordt alleen rustig aan de borst. Een speentje slaat ze uit mijn handen of gooit ze weg.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yaron

Yaron

05-01-2013 om 23:13

Honger?

Kan het ook zijn dat ze honger heeft. Mijn jongste huilde rond die leeftijd ook om de twee uur en ging alleen verder slapen na een borstvoeding. Tot ik ziek werd, zij was toen volgens mij 14 maanden, ik haast geen energie voor die nachtelijke voedingen, mijn man heeft haar toen een fles melk gegeven vanaf toen sliep ze wel door. Helaas was dat ook het einde van de borstvoeding, dat had ik nog wel wat langer willen geven. Ik snap dat zomaar een fles melk geven bij jou geen optie is, maar misschien kun je het proberen met een fles gekolfde melk.

moeder

moeder

07-01-2013 om 16:02

Marit, onze ervaring

Heel herkenbaar, Marit!
Dochter was bijna 10 maanden toen ik ook elke 2 uur met haar in touw moest. In combinatie met mantelzorg voor mijn vader die terminaal ziek was kon ik het niet meer volhouden.
Dochter sliep in haar ledikantje naast ons bed (ook hier maar 1 kinderkamer). Van de een op de andere dag hebben we haar, vanaf het moment dat man en ik naar bed gaan, in de woonkamer laten slapen (bedje verplaatsen terwijl zij sliep). Vanaf dat moment hoefde ik vrijwel nooit meer uit bed 's nachts, ongelooflijk. Ze pruttelde wel eens, maar 'eiste' niet uit bed te worden gehaald - volgens mij doordat ze mij niet zag of rook. Zo boos en ontroostbaar (behalve met borstvoeding idd) als ze kon zijn in haar bedje naast ons heb ik haar niet meer gezien/gehoord 's nachts.
Dus mijn advies (als je zeker weet dat ze geen honger of pijn heeft): probeer de verleiding te weerstaan om naar haar toe te gaan. Zorg dat ze je niet ziet of hoort. En probeer dat 3 dagen vol te houden.

dc

dc

08-01-2013 om 07:19

Hoe gaat het?

En, is er al verbetering?

Persoonlijk vind ik het erg moedig om het 2,5 jaar uit te zitten, maar vind ik het eigenlijk een beetje onnodige opgave. Ik merkte dat mijn kinderen ook veel beter in hun vel zaten zodra ze doorsliepen. En ook vind ik het niet eerlijk naar mijn andere kinderen toe om steeds moe te zijn. Die verdienen ook een redelijk uitgeruste moeder.

marit1980

marit1980

08-01-2013 om 09:28 Topicstarter

Stuk beter

Bedankt voor alle tips en vooral voor de herkenning.
Het gaat een stuk beter hier. Persoonlijk zag ik t inderdaad ook niet zitten om 2,5 jaar uit te zitten...
Dit weekend was ik bij m'n ouders, zij hebben me even geholpen. Of eigenlijk m'n moeder, m'n vader is maar even weg gegaan , want die kon er ook niet tegen...hihi, heb t niet van een vreemde.
We hebben haar 1 avond laten huilen, nou ja zeg maar gerust krijsen, bijna 2 uren.
Maar ze is gaan slapen om vervolgens pas veel later te komen voor drinken.
De nacht erna ging het al veel beter, geen gekrijs, maar wat gemopper.
Vannacht heeft ze van 22.30 tot 6.00 uur geslapen!!! En het is dan niet zo dat ze me 's ochtends aanvalt om te drinken. Dus ze kan het prima redden.
En ik, voel me nu helemaal uitgeslapen. Heerlijk!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marit1980

marit1980

08-01-2013 om 09:32 Topicstarter

Ely

O ja ik heb toch een feller lampje gekocht! En dot vinden beide kinderen volgens mij wel prettiger!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Wat fijn marit!

Pfff, ik herken heel goed dat gevoel van hoe goed en uitgerust je je kunt voelen als je gewoon minstens zes uur achter elkaar hebt kunnen slapen. Geniet ervan, ik hoop dat je kleintje dit zo volhoudt!

Ely

Ely

09-01-2013 om 08:30

Marit

Fijn. Hopelijk nu op naar rustige doorslaap nachten. Slapen heeft hier bij mij het motto: wat werkt dat werkt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-01-2013 om 23:24

Fijn marit

Enne, als ik van te voren had geweten dat dat 2,5 jaar zou gaan duren had ik er waarschijnlijk ook anders ingestaan. Ik dacht meer in weken: ach volgende week gaat het vast beter....

En het grappige is dat we nu hetzelfde aan de hand hebben met zijn zindelijk. 4,5 is ie en nog volop in de luiers. Tis wel een aparte, die jongste van ons...

Maar misschien moet ik, om overtuigend te kunnen zijn, bij een volgende reactie die 2,5 jaar dus maar weglaten

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.