Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
liora

liora

02-01-2009 om 10:28

Schommelwiegje zinvol?

Hoi allemaal,

Bij mijn zoon had ik een wiegje dat niet schommelde. Ik baalde daar enorm van, want hij sliep veel makkelijker in als ik hem kon wiegen/schommelen.
Nu ben ik weer zwanger en dus op zoek naar een schommelwiegje. Maar mijn vraag is: is dat wel zinvol? Wie heeft er eentje gehad en hoe beviel dat? Schommelen ze ook voldoende om een kindje in slaap te wiegen?

De reden dat ik het vraag is dat ik van iemand zo'n mandwieg kan krijgen, zonder schommelfunctie, en het zonde zou vinden geld uit te geven voor een schommelwieg als dat eigenlijk zinloos is.

Andere tips ook welkom!

Liora

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Liora

Bij de tweede hadden we een hele mooie houten schommelwieg, echt een leuk ding, alleen vond onze zoon ze maar niks ! Het schommelde wel wat van zichzelf als hij bewoog maar de manier waarop vond hij niet prettig.
Waar hij wel fan van was, was de hangmat, een soort van babyhangmatje, met riempjes erin zodat ze er niet kunnen uitvallen en die wiegde op een manier dat hij wel prettig vond, echt een soort van vloeiende beweging. hij voelde zich ook erg geborgen erin en heeft hem goed geholpen in zijn periode van krampen ( heeft 4 maanden enorm krampen gehad); dat gaf hem echt rust.
Heb even een linkje opgezocht, deze is het .
http://www.babylonia.be/product.php?main_id=36&sub_id=94&lang=NL

jenneman

Geen zin wel leuk

Wij hebben voor beide zoons een schommelwiegje van prenatal gebruikt. Zelfde model als bij deze link onder 'bloemrijke baby-uitzet':
http://www.hetlichtgezien.nl/kinderbrocantenieuw.htm

Ik vond het gewoon een leuk model, maar geschommeld hebben ze er geen van beide in. Het waren (zijn!) overigens makkelijke slapers, dus ik heb het niet eens geprobeerd dat schommelen.

mama van Linde

mama van Linde

03-01-2009 om 13:01

Zelfde als triple

wij hadden/hebben dezelfde als Triple. Erg schattig, maar wij hebben er ook nooit mee geschommeld. Als ik opnieuw zou moeten kiezen zou ik voor een hoger wiegje kiezen. Fijner voor je eigen rug en makkelijk naast je eigen bed als het nog op klossen staat in de kraamweek.

Dees 68

Dees 68

03-01-2009 om 18:14

Bij oudste wel

profijt van gehad want die liet zich na de nachtvoeding altijd makkelijk in slaap wiegen in zijn schommelwieg.
Bij nummer 2 en 3 niet want nummer 2 heeft er zelden in gelegen omdat die liever op zijn eigen kamer sliep en nummer 3 is zo'n makkelijke slaper die hoeft niet geschommeld te worden want die valt zo wel in slaap.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.