Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Rein zeggen

Rein zeggen

19-10-2010 om 09:55

Slaappaniek herkenbaar?

ik heb een beetje het idee dat we op een glijdende schaal zitten. Dat manneke van 5 maanden van ons is niet zo'n fan van slapen, altijd wel een beetje huilen.
Maar gister avond leek het wel op paniek. Hij zijn regelmatige slaapjes gedaan om 11 en 3 overdag en was om 8 uur s'avonds gewoon moe en sliep ook even, maar werd toen weer wakker rond 10uur en wilde perse niet slapen. Hij was moe want viel regelmatig weg, bijna in slaap, om dan weer op te veren en als het ware in paniek om zich heen te kijken naar alles wat er te zien was. Dat ging zo door tot een uur of 1. Soms heel actief rammend op zijn babygym maar meestal wil hij niet eens liggen, als je dat probeert, zelfs samen, zet hij het op een brullen. Meestal doet hij dat 1-2min en slaapt dan, maar nu was er geen houden aan

herkenbaar?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-10-2010 om 10:05

Oorpijn

Als mijn baby 's nachts niet wil slapen is het vaak oorpijn. Dat doet extra zeer bij het liggen. Misschien even laten nakijken?

Rembrand

Rembrand

19-10-2010 om 10:14

Babygym in bed?

Hoi Rein,
Even een vraagje voor mijn beeldvorming. Bedoel je nu dat hij een babygym in zijn bed heeft ?
M.

Rein zeggen

Rein zeggen

19-10-2010 om 14:23

Babygym/oorpijn

Nee hoor
die gym speelt hij overdag mee of als hij niet slapen wil. Die ligt elders.

Als hij oorpijn had zou hij ook de andere keren niet slapen lijkt mij. Hij lijkt gewoon hyperactief te zijn op zulke momenten, terwijl hij de hele dag redelijk rustig is.

Rein

Wat ik zelf van horen zeggen en uit de literatuur weet: avond/ nacht is om te slapen, dus geen activerende stimuli (zoals veel licht bij voeden, verschonen of zoals bij jullie troosten of al helemaal geen speeltjes dus ook geen babygym).
Als hij wakker en actief is kan je er voor kiezen rustgevende dingen te doen zoals je al schreef, wiegen, liedjes voor hem zingen die hem in slaap krijgen. Liefste niet uit zijn bedje halen...

Verder: je schrijft dat hij juist overdag zo rustig is. Misschien heeft hij juist overdag behoefte aan wat meer actie? Dan is hij snachts niet zo hyper?

Succes, t is natuurlijk niets om je o zo belangrijke vrije uurtjes in de weer te moeten zijn met een huilende baby
groetjes lunamaya

Rein zeggen

Rein zeggen

19-10-2010 om 18:30

Rustig

Nou ja rustig, overdag speelt hij veel, kijkt om zich heen en wel graag aandacht. Dus hij wel actief maar niet zo hyper. Vandaag is hij uitgeteld, zijn middagdutje van 1a 2 uur duurt nu al 3 uur. Hopelijk wil hij wel slapen vanavond

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.