Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Angela Kremer

Angela Kremer

07-12-2008 om 20:08

Slaapproblemen

Hallo,

Onze zoon is bijna 1 jaar en hij krijgt nog steeds borstvoeding omdat hij absoluut geen fles enz. wil!
Dit is op zich geen probleem..
Maar hij wordt nog steeds ongeveer 6 x in de nacht wakker!
Mijn man slaapt sinds kort op de bank omdat hij anders zijn slaap niet krijgt!

Ook wordt hij sávons nog steeds wakker, soms binnen een uur na het slapen gaan al..hij wordt dan helemaal overstuur wakker.
En als ik dan niet snel naar boven ren, komt alles er weer uit!

Ik wordt er zo moedeloos van, maar vooral verdrietig, omdat ik helemaal niet aan mezelf en aan mijn man toe kom....ik zit met mijn handen in het haar!!

Wie heeft hetzelfde, of heeft hetzelfde meegemaakt?
Of heeft tips voor mij?
Ik ben echt ten einde raad...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

07-12-2008 om 20:15

Ik heb het meegemaakt

Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. En....het is opgelost. Ik zal straks beschrijven wat we gedaan hebben, ik moet nu de oudste naar zijn bed begeleiden!
In de tussentijd: wat heb je al geprobeerd, en hoe lang?

Angela Kremer

Angela Kremer

07-12-2008 om 20:33

Slaapproblemen

Hoi,

Ik weet niet wat ik eraan kan doen!
Ben al bij de huisarts en consultatiebureau geweest, die vertellen verschillende dingen!
Maagzuur
Maagklepje nog niet helemaal ontwikkeld

Wel vertellen ze dat na zijn eerste levensjaar de klachten minder worden...

Guinevere

Guinevere

07-12-2008 om 21:40

Hier geen maagprobleem, maar...

Hier speelde alleen geen maag(zuur)probleem, maar ik krijg de indruk uit je bericht dat jouw zoontje niet in zijn diepere slaapfase komt, net zoals bij onze snuiter het geval was. Ik heb onderstaande tekst even uit het archief geplukt, hierin beschreef ik wat wij gedaan hebben.
"Vanmorgen is de dame van de wijkzorg geweest. Wat zij kon constateren uit mijn verhaal, is dat Pipootje vanaf zijn geboorte nooit heeft geleerd om verder te komen dan zijn 1e slaapfase (REM). Dat is een lichte slaap, daarom wordt hij ook om de haverklap van alles wakker. En dit komt omdat hij van jongsaf aan elke 2 uur een nachtvoeding eiste (no kidding). Daar is hij nu overheen gelukkig, maar nu moeten we dus het volgende probleem tackelen. Methode wordt: hij mag overdag nog maar één keer slapen, maar later dan nu (dus op lunchtijd). Verder proberen het iets lichter te maken in zijn kamer want overdag slaapt hij probleemloos. Wakker in bed leggen bij eerste slaapsignaal (deden we al) en de standbeeldmethode toepassen. De dame voorspelde dat het met het gekruide karakter van Pipo wel een paar weken kan gaan duren voordat dit resultaat geeft, maar dat we dit moeten doen omdat hij er uit zichzelf nooit vanaf zal komen. Dat vooruitzicht en het vooruitzicht dat we op de oude manier onmogelijk met hem naar een camping kunnen geeft me de moed om hem nu mogelijk wekenlang te laten bleren. Hij ligt nu alweer een half uur te kreunen boven trouwens..... "
Hierna heeft het werkelijk maar 3 dagen geduurd voordat hij eindelijk eens een beetje doorsliep. Kwam nog wel één keer voor een voeding, maar sliep daarna gewoon weer verder. Terwijl we daarvoor, net als jij, 6 keer per nacht naar een hysterisch krijsend kind toe konden rennen. We slopen ook door het huis uit angst dat ie wakker werd. Inmiddels is ie 19 maanden en slaapt redelijk door (niet altijd). Ten tijde van het bezoek van de expert van wijkzorg was hij 14 maanden, zij kwam langs omdat ik op het CB aangaf dat het zo toch écht niet langer kon.
Over dat maagzuur: daar heb ik geen verstand van, maar het kan natuurlijk de reden zijn dat ie nooit heeft geleerd in de goede slaapfase te komen. Helpt het om zijn hoofdeinde iets omhoog te zetten? Veel sterkte voor nu trouwens, je zult wel gesloopt zijn.

Mamvantwee

Mamvantwee

08-12-2008 om 13:43

Ja, ook gehad

Bij beide kinderen zelfs, ze schelen 19 maanden in leeftijd. Wij hebben geen deskundigen geraadpleegd overigens, wel alle tips uit boeken, internet en dit forum toegepast, maar niets hielp. Uiteindelijk waren beide kinderen er met ongeveer 15 - 16 maanden overheen en begon het rustiger te worden.

Wij hebben uiteindelijk het gekrijs genegeerd. Er was nl nooit iets echt aan de hand alleen wilde kindlief gewoon niet slapen. Dat negeren ging best ver: 's nachts 2 uur aan een stuk gekrijs aanhoren lukt pas als je er zelf echt doorheen zit. Maar ja, zover waren wij ook. Ze sliepen overdag overigens ook nauwelijks.

Mijn enige tips zijn: probeer met je man om de nacht met oordopjes te slapen, breng je kind regelmatig een weekendje ergens anders zodat je zelf kunt slapen. Ga zelf heel gezond leven en ga vroeg naar bed. Probeer jezelf niet voorbij te lopen, dus trek op tijd aan de rem. Meld je een dag ziek, breng je kind naar de opvang (heb je die?) en slaap overdag. Verstand op nul, blik op oneindig op overlevingsstand dus, totdat je zoontje er overheen groeit.

Heel veel succes....! Het wordt uiteindelijk beter, maar daar heb je nu niets aan, hè.

Angela Kremer

Angela Kremer

09-12-2008 om 09:40

Bedankt..

Hoi Guinevere en mamvantwee,

Heel erg bedankt voor het steuntje in de rug!
Over oppas gesproken:
Ik heb 3 jongens, waarvan er 1 naar school gaat.

Ik geef borstvoeding, dus de jongste moet al bij mij blijven..
En verder is er niemand die op de oudste 2 kan/wil passen!

Maar het helpt dat er meer mama's zijn die dit hebben meegemaakt, en dat het over gaat..

En tot die tijd....

Gerdi

Gerdi

12-12-2008 om 22:39

Onze slaaptraining

Hoi Angela,
Toen ik alleen nog snachts bv gaf werd mijn dochter (nu ruim 9 maanden, toen 6 maanden) plots ook weer 4 x per nacht wakker.
(Ze heeft overigens reflux en medicatie).
Ik heb de kinderarts gevraagd wat te doen tijdens de nacht. Hij zei dat een kindje van 6 maanden in principe gewoon door moet kunnen slapen en adviseerde ons om haar te laten huilen.
Hij zei: na drie nachten is het gehuil over en weet ze dat geen borst krijgt en er niet uitgehaald wordt.
Dat klopte (maar was wel moeilijk hoor!).
Wij hebben beneden een campingbedje neer gezet waar ze in sliep die eerste drie nachten.
Ook nu maken we er nog wel eens gebruik van (als ze een slechte nacht heeft).
Ze is er veel beter door gaan slapen (ook overdag).
Overigen hebben wij een baby die vanaf de geboorte relatief veel huilt.
Vaak was ze ook ontroostbaar en wilde in mijn armen in slaap vallen (om vervolgens weer na een half uur klaarwakker te worden in haar eigen bed).
Het lijkt een beetje spartaans, maar het heeft bij ons echt heel goed gewerkt, ze slaapt nu soms wel van 19.30-7.00 uur! Veel sterkte en hoop dat het snel verbetert!
Lfs G.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.