Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Slaapregressie?

Hi allemaal!
Mijn zoontje is net 6 maanden en sinds eigenlijk al 5 maanden valt hij lastiger in slaap
en is ook in de nacht vaker (even ) wakker om alleen al te sabbelen aan de borst en valt hij zo in slaap .
Daarvoor ging het niet zo en allemaal makkelijker . Nog steeds een heerlijk lachebekje hoor en hij kan nu al staan enzo en kruipen, misschien daarom ook een soort slaapregressie/sprong? Meer die dit zo ervaren en wordt het wel weer beter? Haha

Gaat het wel goed met je? Je maakt echt heel vaak topics aan over je kind. Misschien moet je eens met de huisarts gaan praten over je zorgen?

Elvirap

Elvirap

11-10-2025 om 21:17 Topicstarter

Schoondochter schreef op 11-10-2025 om 21:04:

Gaat het wel goed met je? Je maakt echt heel vaak topics aan over je kind. Misschien moet je eens met de huisarts gaan praten over je zorgen?

Haha ja hoor! Begrijp niet helemaal waarom en wat je reageerd.. hiervoor is toch deze “app” vind het altijd leuk dit soort dingen te lezen van andere ook. Ik weet dat het erbij kan horen, maar als ik me verveel of erover nadenk vind ik het altijd leuk ooo kleine / grotere dingen. En klopt ook ik maak veel aan , ik werk nu niet dus het leven is echt de kids . Maar goed. Bedankt voor je zorgelijke bericht ! 👍 😀

Elvirap schreef op 11-10-2025 om 21:17:

[..]

Haha ja hoor! Begrijp niet helemaal waarom en wat je reageerd.. hiervoor is toch deze “app” vind het altijd leuk dit soort dingen te lezen van andere ook. Ik weet dat het erbij kan horen, maar als ik me verveel of erover nadenk vind ik het altijd leuk ooo kleine / grotere dingen. En klopt ook ik maak veel aan , ik werk nu niet dus het leven is echt de kids . Maar goed. Bedankt voor je zorgelijke bericht ! 👍 😀

Dan zou ik eerst de zoekfunctie gebruiken en pas als er niks meer helpt een vraag stellen 

Alweer?
Je baby is 6 maanden. Hij hoeft nog niet door te slapen. Hij hoeft ook nog niet zelfstandig in slaap te vallen. Is heel normaal gedrag passend bij zijn leeftijd.

Elvirap

Elvirap

11-10-2025 om 22:28 Topicstarter

Bailey26 schreef op 11-10-2025 om 22:24:

Alweer?
Je baby is 6 maanden. Hij hoeft nog niet door te slapen. Hij hoeft ook nog niet zelfstandig in slaap te vallen. Is heel normaal gedrag passend bij zijn leeftijd.

Ok…. Naja eerst wel , daarom Vraag ik het ook dat hij anders is nu maar dat zal wel zo een sprong zijn .

Misschien kun je je vraag (vragen) stellen op 24Baby? Ik kreeg daar toen best veel antwoorden op mijn vragen omdat er daar met name jonge ouders meeschrijven.

Elvirap schreef op 11-10-2025 om 22:28:

[..]

Ok…. Naja eerst wel , daarom Vraag ik het ook dat hij anders is nu maar dat zal wel zo een sprong zijn .

Het is heel normaal dat je kindje nog s nacht geborgenheid zoekt , je opent heel veel topics over  heel normaal gedrag bij kindjes , gaat het goed met je? Heb je voldoende rust? Kun je mischien een paar uur overdag voor jezelf krijgen bijv. om bij te tanken? Voel je je overbelast?

tegen de 6 maanden zit er een omslag in de slaapgewoonten, en gaat de baby duidelijk beter of juist slechter slapen. Rond de 1 jaar weer. 
Dit staat los van slaapjes afbouwen en slaapregressie helaas.

Die antwoorden hierboven komen waarschijnlijk doordat, hoewel jij je bericht plaatst op ouders.nl hij ook verschijnt op viafora. Ik reageer nu ook vanaf viafora.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.