Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dennis van Maurik

Dennis van Maurik

01-02-2009 om 21:46

Slaapt niet vast en onrustig

Onze meid is 7 maanden en was voorheen een goede doorslaper. Maar vanaf 6 maanden is dit veranderd. Ze wordt nu vaak wakker, maar niet zoals de vele verhalen die op internet terug te vinden zijn. Wanneer ze wakker wordt is het weer slapen gaan geen probleem. We hoeven alleen maar de speen te geven en ze slaap weer rustig verder. Ze wordt alleen om de een of andere rede wakker en kan dan niet meer in slaap komen tenzij ze de speen krijgt. Dit komt op een avond en nacht zo'n 8 keer voor.

-Tandjes lijkt ons niet het probleem...want het wakker worden duurt nu al een maand.
-Meer voeding, volle maag ook niet...ze wordt naar haar laatste voeding binnen een uur wakker.
-Koud vanwege de wintermaanden...voorheen in november sliep ze ook goed met 18 graden op haar kamertje.

Zijn er mensen met soortgelijke ervaring en hebben tips om dit op te lossen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kiki

Kiki

01-02-2009 om 22:30

Beste dennis,

Ik wil je niet bang maken, maar mijn zoontje kreeg met 5 a 6 maanden last van zijn tandjes en pas na 10 maanden kwamen er drie tegelijkertijd door. Twee weken later kwam nummer vier door. En daar is het vooralsnog bij gebleven.

En inderdaad met 6 maanden werd hij continu wakker ´s nachts, terwijl hij daarvoor rustig doorsliep.
Dit heeft alles bij elkaar een half jaar geduurd, waar hij wisselend 1 tot 4 keer per nacht wakker werd.
Ondertussen slaapt hij soms door en soms niet, maar gelukkig nog maar een keer per nacht.

groetjes
Kiki

dc

dc

02-02-2009 om 07:18

Dokter?

en heb je haar oortjes enzo laten nakijken door de dokter?

Wat gebeurt er als je paracetamol geeft voor het slapen gaan?

Geduld

Dag Dennis,

hebben we hier precies zo gehad, met een beetje meer gedoe dan alleen een speentje. Eerst een week of 6 onrustig slapen, toen overdag ook een hele periode bozig doen etc, en jawel, tegen de tijd dat ik echt dacht dat het niet meer leuk was kwam de eerste tand erdoor. En daar was in het mondje van te voren niets van te zien.

Kunt er weinig aan doen, het doet ze gewoon goed zeer.
Ik geef hem veel broodkorstjes en andere dingen waar hij op kan bijten. En als hij echt super hangerig, zielig etc is krijgt hij een zetpil voor het slapen gaan, dat helpt wel een beetje, hij wordt dan minder vaak wakker.

Hopen voor je dat ze er snel door komen. Onze had bij 8 maanden 8 tanden, daarna 2 maanden pauze en nu is er weer iets onderweg --> kunnen het merken aan slecht slapen, de befaamde luiers als voorbode, kwijlen en handen in de mond stoppen.

Sterkte!

Dennis van Maurik

Dennis van Maurik

05-02-2009 om 18:40

Bedankt voor jullie reactie

Bedankt voor Jullie reactie. Het had waarschijnlijk met de tandjes te maken, zoals jullie aangaven. De eerste is nu door. Even kijken of het beter gaat en anders horen jullie het wel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.