Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
ldv

ldv

03-09-2009 om 11:47

Slapen

Mijn dochter is 11 weken oud en wil maar slecht in haar bedje slapen overdag. s'Nachts doet ze dit wel prima. Als ze in haar bedje ligt overdag slaapt ze soms maar drie kwartier of helemaal niet, maar ligt ze in de maxi cosi als we weggaan of in de kinderwagen dan slaapt ze haast wel twee uur. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ze dit ook in haar bed beter gaat doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
marie

marie

03-09-2009 om 14:26

Lekker in wagen!

Hallo
Mijn kinderen sliepen als baby tot 8 maanden overdag in de kinderwagen. Sliepen ze echt veel beter/langer dan in hun eigen bedje. En zoveel mogelijk buiten! En bij regen in de bijkeuken met de deur open. En ik vond het echt ideaal! Kon ik op elk moment van de dag een boodschapje gaan doen ofzo, zonder dat ik ze uit de slaap hoefde te halen.
Ik zou zeggen - geniet er juist van! Het komt echt vanzelf goed.
succes

Mayte*

Mayte*

03-09-2009 om 15:54

Hier ook overdag in de wagen beneden

Mijn zoon is nu 6 weken en slaapt urenlang in de wagen overdag. Ik vind het zelf fijn om hem overdag in de buurt te hebben en kennelijk zijn de huiselijke geluiden voor hem ook erg geruststellend, want hij slaapt dwars door alles heen. Of het nu spelende kinderen zijn of de stofzuiger.

Is er een reden dat je haar overdag perse in haar bedje wilt laten slapen?

Ik heb overigens geen tips om haar langer te laten slapen. Misschien is het haar te stil en slaapt ze overdag anders dan 's nachts.

ldv

ldv

10-09-2009 om 16:59 Topicstarter

Slapen

Ik wilde graag dat ze in haar bedje slaapt overdag omdat ze binnenkort naar de creche gaat. Ben bang dat ze daar problemen geeft als ze dat dan niet wil.
Hebben jullie daar ervaring mee?

Dat komt goed

Mijn eerste sliep overdag nooit langer dan een half uur achtereen. Nummer twee wel, maar vaak niet in haar eigen bed.
Waarschijnlijk komt het gewoon goed. Mijn oudste werd ingebakerd (dat deed ik thuis ook) en dat hielp, en ik merkte nu onlangs (inmiddels andere creche) dat ze dat bij jongste ook doen. Ik betwijfel of dat bij haar nodig is, maar goed.
Dit niet om te zeggen dat er ingebakerd zou moeten worden, beslist niet. Maar die crechedames zijn wel wat gewend en vinden er waarschijnlijk wel wat op. Jouw kind zal de eerste niet zijn...

Groeten,

Temet

ldv

ldv

15-09-2009 om 17:45 Topicstarter

Oke bedankt.Inbakeren hebben we ook gedaan, pas sinds gisteren niet meer.
Wel lastig hoor.Ze huilt veel, gewoon van vermoeidheid.

Veel korte slaapjes

He lastig hoor dat ze veel huilt vanwege vermoeidheid. valt ze wel goed in slaap??? Is het probleem dat ze TE KORT slaapt??? Mijn zoontje heeft ook zo'n fase gehad dat ie ineens korte slaapjes ging doen. Wat ik deed was gewoon hem steeds na 1.5 wakker weer wegleggen. Hij deed dus op een dag wel 5 korte slaapjes van 3 kwartier. Zo kwam ie toch aan genoeg slaap. Niet ideaal, maar het was wel te doen. Toen ie ouder werd is het vanzelf over gegaan en ging ie weer langer slapen.

Fem2

Fem2

17-09-2009 om 14:05

Pilar

Baby's kunnen niet te kort slapen. Ze voldoen altijd aan hun eigen behoefte.

liora

liora

17-09-2009 om 20:38

Fem2

Hoi Fem,

Ben het met je oneens, baby's kunnen zeker wel te kort slapen! Er zijn baby's die zichzelf wakker maken met hun armen, die als je ze inbakert veel langer slapen en dan ook echt uitgeruster wakker worden.
Ook kunnen baby's door ouders te snel voor wakker worden aangezien. Baby opent de ogen half slapend en de ouders beginnen meteen te entertainen. Baby wordt dan wakker, maar had ook verder kunnen slapen.

Liora

Fem2

Fem2

17-09-2009 om 21:07

Liora

Oké maar dan praten we over een kind dat niet in slaap komt. Maar hoe lang een kindje slaapt als het eenmaal slaapt, dat is puur eigen behoefte.
Dat laatste klopt als een bus.

liora

liora

17-09-2009 om 21:56

Fem

Hoi Fem,

Mijn zoontje slaapt 's nachts langer als hij ingebakerd slaapt. Hij wordt dus sneller wakker als hij niet is ingebakerd. Het inslapen gaat in beide situaties makkelijk.

Liora

Fem2

Fem2

18-09-2009 om 07:39

Liora

Nou mooi dat er zoiets als inbakeren is toch? Zo kan een baby beter slapen. Hebben de ouders ook weer rust. Broodnodige rust

Te kort slapen

Ja, ik denk ook dat baby's wel degelijk te kort kunnen slapen. Na drie kwartier worden de meeste baby's wakker, want dan is de slaapcyclus weer voorbij en sommige vallen dan niet opnieuw in slaap. Dan zijn ze helemaal niet uitgerust en dus moe en huileirg. Te kort geslapen dus. Of idd een baby die zichzelf na een half uurtje wakker maait met armen en niet opnieuw de slaap kan vatten. Die zijn ook echt niet uitgerust.

ldv

ldv

18-09-2009 om 16:13 Topicstarter

Inbakeren

Wij hebben ook soort van ingebakerd. Ze was toen een paar weken oud en trapte en maaide zichzelf wakker. Wij hebben haar alleen ingebakerd in een badcape. Nu ze groter wordt past dat niet meer. Maar het is ook niet meer nodig. Ze slaapt nu goed in en blijft slapen. Alleen overdag maar kort, maar ik denk niet dat dit minder is als ze ingebakerd wordt. Moeten het ook afbouwen anders blijft het wel erg makkelijk. Nu met haar slaapzakje doet ze het 's nachts prima. Overdag gaat met drie kwartier tot een uur. Dan weer even wakker en kan haar vaak daarna weer terug leggen voor weer zo'n zelfde tijd. Ik hoop dat als ik dit zo volhoud dat ze het dan uiteindelijk achter elkaar zal gaan doen. ben hier al blij mee, want eerts wilde ze helemaal niet meer slapen in bed overdag. Nu heb ik ook weer eens even wat tijd voor andere dingen als zij slaapt al is het drie kwartier tot een uur.

Buikslapen

Buikslapen is iets wat momenteel heel erg word afgeraden.
Maar toch was het voor ons een uitkomst!
Mijn zoontje sliep erg slecht overdag, snacht ging het wel aardig. Hij sliep korte stukjes en was veel wakker.
Tot ik het overdag een keer probeerde door hem op zijn buik te slapen te leggen. Ik vond het erg eng de eerste tijd en hield hem goed in de gaten.
Hij was rustiger als hij op zijn buik sliep, omdat hij zichzelf niet wakker kon houden door met zijn armen te maaien.
Hij heeft een sterke nek en kan lang zijn hoofd omhoog houden al vanaf de eerste dag. Dat maakte het voor ons makkelijker.
Hij slaapt vanaf 3 maand ook de nacht op zijn buik.
Tjah ik ben zelf ook buikslaper, dus ik geef hem groot gelijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.