Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Slapen aan de borst

Hallo dames,

Heb al lang niet meer geschreven maar lees wel altijd mee. Een vriendin van me vroeg me overlaatst waarom iedereen haar zoveel (uiteraard negatief) commentaar geeft als zij zegt dat ze haar kindje meestal met de borst in slaap krijgt. Mijn idee was dat ze zich daar niets van moest aantrekken, het gebeurt mij ook heel vaak dat mijn dochtertje van vijf maanden in slaap valt aan de borst en dan leg ik haar uiteraard heel tevreden weg, ga ze echt niet wakker maken omdat "ze moet leren om alleen in slaap te vallen", volgens sommige boeken. Ik zei dat sommige mensen het niet goed vinden omdat je baby dan misschien te veel van jou afhankelijk is om in slaap te vallen en ze misschien denken dat de baby dan niet zal slapen als mama er niet is. (ik weet niet of dat zo is, heb er geen ervaring mee -althans nog niet, over twee maanden zal ik het weten, snik...) maar ik vroeg me af wat jullie er van denken.

Groetjes

Miresa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

28-10-2008 om 18:09

Hangt ervan af

aan de borst in slaap vallen gebeurt hier nog, bij 8 maanden. Als ik er ben, voornamelijk 's avonds. Overdags valt hij makkelijk alleen in slaap.

Waar ik wel moeite mee heb is als een baby van een paar maanden of ouder eigenlijk altijd aan de borst is. Dus bij elke kick maar weer aan de borst gelegd wordt, in plaats van dat de ouders kijken of uitvogelen wat de baby echt nodig heeft.

Hier ook

Zoon is nu ruim 10 maanden en valt 's middags en 's avonds ook aan de borst in slaap meestal..... zo schattig. Heerlijk rustgevend toch. 's ochtends valt hij zelf in slaap en als ik er een keer niet ben om hem de borst te geven dan valt hij ook zelf in slaap hoor.

w dries

w dries

28-10-2008 om 23:34

Idem

onze kleine meid van 10 weken valt soms ook aan de borst in slaap. lekker laten slapen en in bed leggen. overdag valt ze alleen in slaap. zou niet weten wat voor probleem het zou geven als ze ook alleen in slaap kan vallen.
wim en jelena

Daphne mv Jochem

Daphne mv Jochem

29-10-2008 om 16:04

Doe wat het beste aanvoelt

volgens mij is er niets mis met in slaap vallen aan de borst, alleen bij mijn twee kids werkt(e) het gewoon niet. Als ik ze dan in bed legde, dan waren ze binnen 10 minuten weer wakker, en dan maar krijsen.

Dus ik heb wel gekozen voor de "wakker in bed leggen" methode. Overigens heb ik mijn eerste ingebakerd gehad, en de tweede slaapt ook vanaf drie weken ingebakerd. Dus met het inpakken van de kleine wordt ie vanzelf wakker.

Dus lekker alle commentaar naast je neer leggen en doen wat voor moeder en baby het beste aanvoelt. Dat is volgens mij het beste advies wat je kunt krijgen.

Daphne

linda c

linda c

29-10-2008 om 19:21

Waarom ik het nĂ­et wilde

maar dat is echt omdat het voro mij persoonlijk prettiger werkt:

ik wilde dat iemand anders mijn kinderen ook in bed zou kunnen leggen

ik wilde ze niet afhankelijk maken ergens van om in te kunnen slapen

Natuurlijk kwam het weleens voor dat ze slapend werden weggelegd, maar standaard houd ik mijn jongste (5,5mnd) toch even rechtop voor ik hem wegleg. Dan wordt hij wel even wakker -ik leg hem dan dus wakker weg.
En soms laat ik hem ook zichzelf in slaap huilen. Ik zie daar geen mishandeling in. Ik zou ook nooit een boek kopen met de titel 'lekker slapen zonder huilen'. ALs ik moet gaan voorkomen dat hij huilt dan is het eind echt zoek. Wat niet wil zeggen dat ik het heerlijk vnd als hij lekker in zijn vel zit en dus niet huilt.

Dat was niet je vraag, maar het hangt er denk ik wel mee samen. IK weet niet hoe jij daar tegenaan kijkt...?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.