Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Massi Nissa

Massi Nissa

10-06-2011 om 14:42

Slapen in een quinny met 3 maanden?

Jahaaa, aflevering zoveel van zoons slaapperikelen. Het goede nieuws is: hij slaapt! Al twee uur! Midden op de dag! Ik heb al drie keer gecontroleerd of hij nog wel ademt, maar jawel. Het andere nieuws (weet niet hoe goed dat is): hij slaapt in een Quinny buggy. Onze wandelwagen is weer eens kapot en buurvrouw had nog een Quinny te leen, zo'n supersonische stadsbuggy. Hij is helemaal uitgeklapt, maar zelfs dan zit er nog een bochtje in het midden van zo'n ding, dus zoons achterwerk wijst ietwat naar beneden, zeg maar. Nu hoor ik wel eens dat kinderen pas in zo'n buggy mogen zitten (laat staan slapen) als ze zelfstandig kunnen zitten. En ik hoop nu natuurlijk dat jullie allemaal roepen dat het heus niet zo verschrikkelijk schadelijk is en dat hij best een paar uurtjes in zo'n buggy mag slapen zonder blijvend rugletsel. Weet iemand hoe dat zit? Hij is nog net geen drie maanden, iets van 65 centimeter en 7 kilo.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bochtje

Massi, in een maxicosi zit toch ook een bochtje? En daarvan wordt gezegd dat je je kind er niet langer dan x uur achtereen in moet hebben zitten, of zoiets. Dus dan zal zo'n buggy toch ook wel kunnen?

Overigens: een maxicosi is ook een goede plek voor een dutje in huis, als zo'n ding los op de grond staat kun je er prima mee wiegen namelijk (teen ertegenaan en duwen, onderwijl verdiept in een boek).

En ik ga straks eens in het groeiboekje vn dochterlief kijken maar ik vermoed dat die de 7 kilo pas haalde bij haar eerste verjaardag

Groeten,

Temet

Massi Nissa

Massi Nissa

10-06-2011 om 16:07

Temet

Ha, onze dochter was ook van veel bescheidener formaat, hoor. Ik weet niet wat me overkomt met dit jochie . De bocht in de buggy is veel oppervlakkiger dan in een Maxicosi, dus het zal inderdaad wel meevallen. Hij heeft bijna drie uur geslapen en viel daarna aan op de borst, wat een heerlijkheid, zeg. Hij ligt nu tevreden geluidjes te maken onder de babygym.
Ik heb de maxicosi nog niet uitgeprobeerd in combinatie met een boek, goede tip! Meestal zit ik met zoon aan de borst (gewoon als sabbelmechanisme) en lees heerlijk weg. Helaas kom ik aan het huishouden niet toe, maar ik heb een mooie, hard groeiende reden.
Groetjes
Massi

Massi

Ik herken het allemaal. Ook het gewicht. En het niet slapen. En de joligheid dat je leven zo op zijn kop is gezet.

Volgens mij zit jij net op een hobbel voordat het beter gaat. Dat kwam in me op.

Nou is het al laat natuurlijk... maar rond de 3 maanden gaat het vlg mij vanzelf beter. Denk maar aan die babygym. Straks weekje werken en dan mag je alweer aan de zomervakantie beginnen.

Ik denk dat je niets hoeft te doen, alleen maar wachten tot het overgaat
is maar intuïtie, maar goed, voor wat het waard is...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.