Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Slecht drinken tandjes

onze dochter van 4,5 maand krijgt haar eerste tandjes, ze heeft er behoorlijk last van gehad en het lijkt nu iets minder te worden, het tandje is nog niet door maar wel voelbaar onder het tandvlees,
Nu drinkt ze zo ontzettend slecht, maar echt van een fles van 200 ml drinkt ze maar 50 ml per keer.. fruit en groente gaat wel goed, Hoelang kan dit duren, maak me echt zorgen. 
heb altijd een hele grote eter gehad dus ben dit echt totaal niet gewend.

het word ook iedere dag erger en ben bang dat ze over een paar dagen al haar flessen gaat weigeren 

Als ze minder drinkt, bied je dan wel vaker een fles aan? Dat zou ik in ieder geval doen. Dan maar wat meer drinkmomenten. 

Ik zou even naar de apotheek gaan en kijken wat ze hebben hier voor. Er zijn speciale middeltjes die hierbij helpen waardoor er minder pijn is van het doorkomen van de tandjes. En een bijtring kopen is ook geen overbodige luxe.

Als ze fruit en groente wel eet, misschien hier ook extra van aanbieden? Dit soort fases gaan altijd over, dus niet teveel zorgen maken. Vaker een flesje aanbieden kan helpen om toch wat meer binnen te krijgen. Ook doet warm eten/drinken soms meer pijn, dus het flesje koud geven wil ook nog wel eens wat doen. 

Verder deden wij wel wat dentinox op het tandvlees, dit verdooft een beetje. En als het echt zoveel invloed op eten/slapen heeft, is een paracetamol ook soms een uitkomst. Sterkte!

Dentinox

dentinox is overal uitverkocht geloof ik. Was er paar weken geleden naar op zoek.

Edit; het is er weer! Winkeljuffrouw zei toen dat ze het al maanden niet hadden

Bijtje82

Bijtje82

26-04-2022 om 23:24

Als ze haar fruit wel goed eet, gewoon hier meer van aan bieden. Dan komt ze ook aan haar voedingsstoffen en vocht. Ze zal dan niet zo snel uit drogen. 

Dat zal toch ook niet echt snel het geval zijn als ze verder geen koorts heeft of braakt, maar wel goed haar fruit eet en iig dat kleine beetje drinkt. 

Komt wel goed. Ieder kind heeft van die periodes dat het ff niet wil. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.