Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Ivonne van der Zwan

Ivonne van der Zwan

30-08-2009 om 13:58

Slecht eten

Mijn dochter van 10 weken eet erg slecht. Ze heeft van het begin af aan de fles gekregen omdat de BV niet op gang kwam. Vanaf 4 weken met toevoeging van Johannesbrood pitmeel omdat de voeding omhoog kwam. Dit ging goed.

Ze sliep al bij 4 weken door dus vanf toen 5 voedingen.

Ik moet nu erg veel moeite doen om er 4 flessen in te krijgen. Toen ze 3 weken geleden van 5 naar 4 flessen ging ben ik de voeding gaan ophogen van 165 cc naar 200 cc zodat ze 800 cc zou binnenkrijgen (ze weegt 5500 gram). Inmiddels ben ik bij de dr geweest en hij zei dat ik terug moest naar 165 cc, dan zou ze wel weer vaker komen. Inmiddels een week geprobeerd maar dat werkt ook niet. Ik moet ook erg veel moeite doen om er 4 in te krijgen want ze huilt niet om de fles. Gisterochtend bijv. om 08.45 uur de eerste en daarna pas weer om 16.00 uur. Er zit erg lang tussen en zelfs dan protesteerd ze eerst voordat ze gaat drinken. Als ze eenmaal drinkt, drinkt ze haar flessen ook helemaal leeg. Ik bied de fles wel vaker aan maar deze weigert ze. Ze gaat heel erg hard huilen en duwt de fles met haar tong weg. Als ik dan haar speentje erin stop is het goed en gaat ze slapen. Dit doet ze overigens ook erg veel ineens. Ze is verder niet vervelend of ziekig, ze wil alleen niet drinken.

Weet iemand raad want ik weet niet wat ik hier mee moet.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

30-08-2009 om 15:04

Toch 's nachts

Hoi,

Jeetje wat naar zeg! Ik zou toch gewoon 's nachts nog voeden, desnoods slapend. En nog een flesje rond 23 uur. Probeer dat eens!

Even ter vergelijking: hier een mannetje van 12 weken die zes tot zeven flessen per dag drinkt van 135cc (hij drinkt ze niet allemaal leeg).

Liora

Tirza G.

Tirza G.

30-08-2009 om 16:32

Ivonne

Dit klinkt niet goed. Een baby laat niet vrijwillig 8 uur lang tussen de voedingen en een baby die veeeel slaapt en weinig eet zal onvoldoende groeien.
Teruggaan naar de huisarts.

Tirza

Kari1

Kari1

30-08-2009 om 19:18

Waar het om gaat

is, zoals Tirza al aangeeft: hoe is de groei? Je schrijft dat ze 4 flessen drinkt van 165-200 cc, toch? Dan zit ze tussen 120 en 150 cc per kilo. Dat is niet zo heel gek.
En 2 van die flessen vallen om 8.45 en 16.00 uur. Als de andere voedingen om b.v. 21.00 en 4.00 vallen, dan heeft ze een schema van 7-5-7-5 uur ertussen. Of om b.v. 21.00 en 2.00, dan doet ze 7-5-5-7. het is zeker niet gemiddeld maar dat hóeft niet verkeerd te zijn. Er zijn kinderen die zich nu eenmaal niet naar de norm richten maar er heel eigenwijs een eigen schema op na houden.
Om er ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen moet eerst die hamvraag (hoe is de groei?) beantwoord worden.
Kari

Ivonne

Ivonne

30-08-2009 om 21:01

Van ivonne

Allereerst bedankt voor jullie reacties. Om een antwoord te geven op jullie vragen:
's-nachts eet ze niet meer. Ik maak haar 's-avonds tussen 23.00 en 24.00 uur nog wakker en geef haar slapend, met veel moeite de 3e of 4e fles. Het gekke is dat ze goed gegroeid was tot 2 weken terug. Ik ga morgen weer wegen maar ze ziet er verder wel goed uit, niet mager ofzo. Gister heeft ze dus om 08.45 / 16.00 / 19.15 / 23.45 uur gegeten, 165 cc per fles. De laatste 2 moeizaam en er zit dus geen enkel ritme in. Vandaag idem, eerste fles om 09.00 / 15.00 / 19.15 en nu moet ze er danvanavond nog een maar als ik haar niet wakker maak, slaapt ze gewoon tot morgenochtend 7 uur door.

liora

liora

30-08-2009 om 22:20

Vraagje nog

Hoi Ivonne,

Ik hoop dat ze goed gegroeid is! Even nog een vraagje: slaapt ze dan al die tijd? Of is ze soms wel wakker maar drinkt ze dan niet?

Het klinkt me heel apart in de oren, maar als ze goed groeit is dat natuurlijk het belangrijkste.

Liora

dc

dc

31-08-2009 om 07:42

Johannes

" Vanaf 4 weken met toevoeging van Johannesbrood pitmeel omdat de voeding omhoog kwam. Dit ging goed. "

Ik ben geen expert hoor, maar volgens mij is dit vulling zonder voedingswaarde. Wie heeft je dit aangeraden? Bij alle baby's komt voeding omhoog, en als het bij jouw baby meer dan bij andere is, zou ik dat nader laten onderzoeken, maar niet bij elke voeding dis spul toevoegen.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

31-08-2009 om 10:42

Geen johannes

Johannesbroodpitmeel geeft een verzadigt gevoel maar heeft helemaal geen voedingswaarde. Kan het niet zo zijn dat je dochter geen trek heeft door die johannesbroodpitmeel? Ik zou zelf het weg gaan laten en als het werkelijk zo erg is met die voeding die terugkomt er mee naar een arts gaan.

Dendy

Ivonne

Ivonne

31-08-2009 om 13:04

Morgen naar het consultatieburo cb

Hoihoi,

vandaag overlegd met het CB en moet morgen langskomen. Dan gaan ze haar nogmaals goed onderzoeken, wegen etc. en dan gaan we een plan de campagne maken. Zij snappen er ook niets van.

Ik houd jullie op de hoogte, bedankt alvast voor de steun!

Groetjes Ivonne

Rembrand

Rembrand

31-08-2009 om 19:07

Ivonne.

Zou het kunnen zijn dat het drinken haar pijn doet dat ze daarom niet wil ?
Ik denk dan bijv. aan spruw ( schimmel in het mondje ) of reflux ( omdat je schrijft dat haar eten omhoog kwam voordat je JBP erdoor ging doen ).
Het lijkt me goed om dit met je huisarts te bespreken en haar na te laten kijken.
M.

Ivonne

Ivonne

01-09-2009 om 21:44

Naar het cb geweest

Vanmiddag bij het CB geweest. Ze is goed gegroeid. Na overleg met 2 verpleegkundigen hebben we besloten dat we het even "laten gaan". Ik ga nu voeden op aanvraag en waarschijnlijk zal ze dan 1 a 2 dagen maar 3 voedingen nemen en ze verwchten dat ze dan weer normaal gaat drinken. 3 voedingen is te weinig maar ik moet dit gaan proberen om zo misschien weer terug te gaan naar minimaal 4 voedingen.

Het is geen spruw, daar is ze voor behandeld en de dokter heeft er nog specifiek naar gekeken. Niemand weet precies wat het is dus maar even kijken of dit werkt.

Ik laat het jullie donderdag weten want dan heb ik weer contact met het CB! En dan heb ik dus ook getest wanneer zij precies wil eten en niet wanneer IK wil dat ze gaat eten.

Rembrand

Rembrand

01-09-2009 om 23:24

Spruw.

Liet ze toen ze spruw had ook hetzelfde drinkgedrag zien ?
Wat heb je voor de spruw gekregen en hoe moest je het toedienen. Heb je na het verdwijnen van de klachten nog minimaal een week doorbehandeld ?
Spruw is overigens niet altijd heel duidelijk zichtbaar.
M.

Kari1

Kari1

02-09-2009 om 13:58

Fijn

dat je dochter goed gegroeid is Ivonne. Als ze verder ook tevreden gedrag vertoont, ik bedoel dat ze behalve lekker veel slapen ( ook perioden heeft dat ze alert en wakker is en plezier heeft in contact maken, dan kun je idd afwachten wat ze zelf gaat doen met de voedingen.
Want waarom zou er dan een probleem zijn? Ze neemt, volgens de beschrijving, 120-150 cc/kg/dag. Lijkt me niet veel mee mis. Een gemiddeld kind heeft op die leeftijd 6(7) voedingen. Oké, 5 en 8 mag dan ook nog. Als een kind verder afwijkt, b.v. nog 9 x wil drinken, dan wordt er hier over elkaar gebuiteld om te vertellen dat dat echt ook wel mag, laat je niet leiden door gemiddeld etc. Maar dat geldt ook voor kinderen die b.v. maar 4 x willen drinken. Je hebt er van die eigenwijzerds bij.
Voor alles wat afwijkt van gemiddeld (naar onder én naar boven) geldt wel: houd de ogen open; gaat alles zoals het moet? Als groei en gedrag goed zijn, geen zorgen.
Kari

Ivonne

Ivonne

08-09-2009 om 16:31

Resultaat!

We zijn inmiddels een aantal dagen verder en het ziet er naar uit dat ze haar ritme heeft gevonden. Ze zit weer op 4 voedingen en is behoorlijk relaxed geworden. Ze heeft 2 dagen van 3 voedingen gehad en ook weer 'snachts wakker geworden maar vanzelf weer naar 4 gegaan. Er zit weer ritme in: 7.00 / 12.00 / 17.00 / 22.00 uur. Wat het is geweest, geen idee maar nu gaat het weer goed.
Iedereen bedankt voor de reacties!

Kari1

Kari1

09-09-2009 om 18:32

Leuk

dat je nog een laat weten dat het goed gaat. Zo zie je maar, "Dit klinkt niet goed. Een baby laat niet vrijwillig 8 uur lang tussen de voedingen..." is geen wet van Meden en Perzen. Ze heeft een mooi ritme zo te zien, geniet er van!
Kari

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2009 om 20:11

Ivonne

Mooi zo Enne Kari: die was voor mij zeker Toch laat deze baby op de dag ook geen 8 uur tussen de voedingen

Tirza

Kari1

Kari1

09-09-2009 om 22:09

Tirza


Op de dag 8 uur tussen de voedingen laten deed ze al niet voorzover Ivonne beschreef (maar al deed ze dat wel...). Het was nogal onregelmatig maar met een redelijke vaste nachtpauze van 9 uur. Dat doet ze nog: 5-5-5-9(nacht). Een mooi ritme, maar die andere ritmes waren ook goed. Zolang ze maar tevreden is en groeit.
Kari

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.