Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Alette

Alette

22-02-2010 om 16:17

Smetplek

Mijn dochter van 8 maanden heeft twee enorme smetplekken op haar benen, het vocht loopt eruit. (Tussen de plooien in haar bovenbenen). Sudocreme heeft nauwelijks effect, is nu ook op (:, dus ik ben op zoek naar tips.

Ik neig er eerlijk gezegd naar om de hormooncreme klasse 1 van Kleuterdochter te gebruiken, ik denk dat het eczeemgerelateerd is, (familiekwaal) maar er zijn misschien nog wel huistuinenkeukenmiddeltjes die ik even vergeten ben. De plek in haar nek droogt elke keer vanzelf op, deze plekken zijn zo nat dat je het in haar kleren ziet en het opgedroogde vocht lijkt wel op snotjes. Blegh, weet niet of het haar zeer doet, ik vet het wel in met lanettecreme en ik maak het schoon zonder dat ze protesteert.

Iemand nog tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
liora

liora

22-02-2010 om 17:19

Tip

Hoi Alette,

Ik zou er onmiddelijk mee naar de huisarts gaan!

Liora

marie

marie

22-02-2010 om 17:39

Krentenbaard?

Hallo
Misschien is het krentenbaard? = ontsteking van de huid. Dat verklaart ook de viezigheid?
Zelf heb ik altijd veel baat bij talkpoeder bij smetplekken.
succes

Uiercreme

kan ook wel helpen.

Maar ik zou bij zo'n plek toch eigenlijk ook liever naar de dokter gaan, ipv zelf te lopen dokteren.

Hanne.

Hanne.

22-02-2010 om 19:34

Dokter en zinkzalf

Ik zou ook de dokter even laten kijken, en verder heb ik hele goede ervaringen met zinkzalf.

droogt in, beschermt en geeft helaas vreselijke vlekken.

hotmonzalf op open, nate, plekken zou ik zeker niet zo snel doen

Mayzena

wil ook nog wel eens goed helpen.....

elsje78

elsje78

22-02-2010 om 20:21

Smet is toch niet open?

Hoi

Hier zijn de smetplekjes niet open alleen rood en ruikt vies...ruikt het ook vies?

anders toch even laten kijken...

groetjes Elske

Bastet

Bastet

23-02-2010 om 08:23

Huisarts

Hiermee zou ik naar de huisarts gaan!
bastet

Alette

Alette

23-02-2010 om 08:46

Arts

Het is onlangs bekeken door de arts van het consultatiebureau, ik schaamde me min of meer voor de open plek in haar lies die er onbehandeld uitzag, omdat het smorgens thuis alleen maar rood was, en drie kwartier later liep het vocht eruit. Net als op de plekken op haar benen.

CB-arts zegt dat het geen eczeem is 'ik zie dit zo vaak bij kleine kinderen' en zegt max 2 x per dag sudocreme omdat het anders te droog wordt.

Misschien idd toch iets voor de huisarts, ik zou er nog niet opgekomen zijn om daarheen te gaan.

Hanne, het ziet er hetzelfde uit als het open eczeem van kleuterdochter en daar moet ik dus wel hormoonzalf opsmeren, maar dat doe ik bij Babylief niet zonder een arts te raadplegen. Elsje, het stinkt gelukkig niet.

liora

liora

23-02-2010 om 09:43

Huisarts

Hoi,

Zou echt naar de huisarts gaan. Als ze een huidinfectie krijgt kan dat ernstige complicaties tot gevolg hebben. Het is nog maar een baby!

Een cb-arts is ook een arts, maar een huisarts lijkt me net wat handiger om te doen in dit geval.

Ik heb nog nooit gehoord van open wonden waar het vocht uitloopt als iets normaals wat baby's hebben.

Liora

Roosje Katoen

Roosje Katoen

23-02-2010 om 10:08

Ehm..

Zeg je nou dat je niet naar de huisarts durft omdat je je schaamt voor die wond? Of begrijp ik het verkeerd? Open plekken waar vocht uit komt lijkt me echt niet normaal voor een baby, ik zou er gelijk mee naar de huisarts gaan! Wie weet hoeveel pijn ze heeft.

Overigens had de baby van een vriendin erge luieruitslag, dat ook een beetje open was. Zij kreeg het advies met de föhn op lauwe stand de plekken droog te föhnen en de baby zoveel mogelijk in de blote billen te laten liggen. Daarna een schep Maizena op de plekken en weer een luier aan, dat schijnt de ideale structuur te hebben om vocht op te nemen.

Maar mocht het bij jou wat anders zijn, dan zou ik niet gaan klooien met huis-tuin- en keukenmiddeltjes.

Alette

Alette

23-02-2010 om 10:44

Roosje

Nee, ik schaam me niet om naar de huisarts te gaan, ik voelde me laatst op het consultatiebureau een beetje beschaamd omdat die pek open was en er geen sudocreme opzat, terwijl dat wel zou moeten. Punt was dat die plek eerder op de morgen ´alleen maar´ rood was.

Luchten is een goed advies, maar gaat niet zo goed bij dikke bovenbeenplooitjes. Ik ben wel even met de huisarts voor advies.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

24-02-2010 om 13:22

Excuus

Dan heb ik je verkeerd begrepen. Ben benieuwd wat de huisarts ervan zegt! Hopelijk is het snel te genezen.

Alette

Alette

24-02-2010 om 15:34

Is goed, roosje

Assistente van huisarts zegt even langskomen maar ik zit met alle kids thuis, dus wordt volgende week. Ik doe er vaker en meer sudocreme op dan voorgeschreven en het ziet er al wat beter uit.

Het doet haar niet merkbaar zeer, de enige pijn die ze heeft is buikpijn van eten, maar dat is een ander onderwerp.

liora

liora

25-02-2010 om 10:06

Raar

Hoi Alette,

Dan wacht je er dus heel veel dagen mee. Je moet het zelf weten, maar lijkt me niet verstandig. Is er niemand die even op je kinderen kan passen? Kunnen de oudsten niet even ergens spelen? Ik zou open huidwonden wel serieus nemen.

Liora

Kinderen mee

Ik zou ook niet zo lang wachten hoor. Kun je niet je andere kinderen meenemen? ik heb ook wel eens bij de huisarts gezeten met 3 of 4 kinderen. Okee, niet ideaal, maar het kan.

vlinder72

vlinder72

25-02-2010 om 15:05

Ik dacht hetzelfde

Gewoon mee die kinderen. Waarom nou wachten. Ik zit regelmatig met 4 kinderen bij de Fysio, logopedie, huisarts, CB. Ik kan nou eenmaal niet steeds allemaal opvang regelen. Dus gaan ze gewoon mee. Van te voren goed vertellen wat voor gedrag je verwacht. Dus niet schreeuwen, niet vechten om een zitplek en als ik iets zeg gewoon luisteren. Tja, ik ken die kindertjes van mij.

Alette

Alette

25-02-2010 om 16:57

Ja, ach

het wordt al iets beter met bijzonder veel sudocreme, en ik neem haar volgende week in elk geval mee met Kleuterdochter naar de dermatoloog. De een heeft die plekken nu op de benen, Kleuterdochter al maanden bijna ononderbroken achter de oren. Huisarts doet er toch niets aan, heb ik eigenlijk ook niet zo'n vertrouwen meer in op gebied van eczeemklachten. Tjsa, wat kun je eraan doen, was zijn uitspraak inclusief schouderophalen. Vandaar, beetje achtergrond info maakt veel duidelijker hoop ik.

Ach ja zo'n huisarts

ja, mijn huisarts is ook een beetje zo. Alles wordt een beetje weggewuifd. Meestal zeur ik door, zoals laatst toen ik een doorverwijzing wilde voor oudste voor KNO arts. Uiteindelijk kreeg ik het wel. Maar vervelend is het soms wel.

Alette

Mijn beide dochters hebben verschillende malen smetplekken gehad in plooien. ook in hals en liez....stinkt zit er vies uit.
Het bleek een schimmel bacterie te zijn ik kreeg er een zalfje voor. miconazolnitraat. 1 keer hielp die niet genoeg en heb ik een andere zalf gekregen maar die heb ik niet meer dus weet zo de naam niet.
Als het hier weer de kop opsteekt en ik ben mijn tube kwijt of is over datum dan hoef ik alleen te bellen en krijg ik nieuwe tube.

Alette

Alette

03-03-2010 om 11:51

Eczeem

Hoi, ik ben eruit hoor, niet via de huisarts. De plekken op haar benen zijn dicht dankzij megaveel sudocreme, nu heeft ze er een achter haar oor, en achter haar knietjes begint het nu ook. Conclusie 1: het is eczeem. (Conclusie 2: ze kan niet tegen gekookte hypoallergene appel, want het wordt hard erger).

Dus: volgende week met Kleuterdochter en Babylief naar de dermatoloog. Hoewel Babylief geen afspraak heeft hoop ik dat hij/zij even wil kijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.