Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Speentje weg

Sinds een week geven we ons zoontje van bijna 1 jaar geen fopspeentje meer. Hij kreeg hem alleen in bed en ik was op gegeven moment zijn beide spenen kwijt en dacht waarom zouden we niet gewoon proberen om die speen helemaal niet meer te geven? Zoonlief protesteert nu iets meer bij het naar bed brengen maar lijkt de speen niet echt te missen, hij hapt hoogstens wat meer in zijn knuffel.

Bij mijn oudste heb ik de speen met 6 maanden weggehaald en dat ging eigenlijk meteen goed. Op het kdv reageerden ze vanochtend een beetje terughoudend toen ik het vertelde: "Zo, dat is vroeg!".

Ik dacht zelf eigenlijk dat de ergste zuigbehoefte na een half jaar wel voorbij was en dat de speen daarna alleen maar gewenning was. Doe ik hem echt tekort door op deze leeftijd geen speen meer te geven? Ik zie vaak genoeg kinderen van drie of ouder die de hele dag met een speen in lopen en dat wil ik in ieder geval niet.

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-07-2009 om 11:08

Als hij zonder kan,

dan zou ik niet weten waarom je 'm nog zou geven. Op het kdv hebben ze misschien niet zo'n zin in een baby die vaker huilt.
Er zijn trouwens heel veel kinderen die nooit een speen hebben gehad en die zijn ook groot gekomen

Dendy

Precies

hoe eerder je er van af bent hoe beter, wij hebben 3 jaar lang dagelijks zitten zoeken naar dat ding, dan lag ze s'nachts te mekkeren om haar speentje en dan lag dat kreng onder het bedje, zat ik snachts op mijn knieen onder zo'n ledikantje met een stok dat ding te zoeken

dat gaan we nu anders doen, zsm er van af en het kdv heeft lekker pech.

ChrisH

ChrisH

13-07-2009 om 11:25 Topicstarter

Haha manda

Inderdaad, dat 's nachts zoeken onder zijn bedje naar die rotspeen, die je dan eerst moet afspoelen in de badkamer voor je hem teruggeeft met bijbehorend krijsend protest!

Alleen daarom al ben ik blij dat ik er (hopelijk) vanaf ben.

Chris

Reserve (beetje ot)

Wij hadden altijd een paar reservespenen in de la liggen, voor 's nachts. Onze dochters hebben 's nachts redelijk lang een speen gehad, omdat ze toch graag wat te sabbelen wilden en anders op hun duim of vingers over gingen. Maar als het kindje zonder speen heerlijk slaapt, dan hoef je inderdaad niet meer te geven!

hout anne

hout anne

18-07-2009 om 14:59

Idd reserve

Ik heb ook een aantal reservespeentjes liggen. Eén in zijn bed, die pakt hij zelf nl. ook wel eens, wel zo makkelijk.

Maar de zuigbehoefte is echt voor elk kind anders, en als je kleine zonder speen goed slaapt, zie ik het probleem niet hoor! Lekker zo houden, je doet m echt niets te kort!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.