Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dees 68

Dees 68

03-12-2008 om 23:28

Spruw?

Hallo,

Het valt me op dat de tong en het gehemelte van mijn 2 maanden oude zoontje er wit uitzien. Ook als het alweer tijd is voor de volgende voeding.

Nu weet ik dat een witte tong kan duiden op spruw, maar ik merk verder niets. Ik heb geen pijn bij het voeden (wel gehad in het begin, maar dat is vanzelf weggetrokken en leek me ook meer te maken te hebben met de toeschietreflex) en ook aan mijn zoontje merk ik niet veel. Hij drinkt soms wel eens onrustig, maar meestal drinkt hij heel goed. Voor de rest hebben we ook geen last van kloven, hardnekkig luieruitslag of wat dan ook.

Zou dit toch spruw kunnen zijn? Wie heeft soortgelijke ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

03-12-2008 om 23:43

Dees.

Ik heb een reactie gegeven in jullie draadje in "gezellig".
M.

Dees 68

Dees 68

06-12-2008 om 00:18

Dan...

Zal ik daar maar eens gaan lezen!

Dees 68

Dees 68

06-12-2008 om 00:27

Ben ik weer

Nee, het gekke is dat ik zelf helemaal nergens last van heb. Dus geen branderig gevoel of pijn tijdens of na het voeden.
En de luieruitslag is ook al zo goed als weg (lang leven de Sudocreme) en daar heeft hij normaal gesproken ook nooit last van.

Dus daarom vroeg ik me ook af of dit dan toch kon duiden op spruw. Ik kan wel gaan wachten totdat ik weer pijn in mijn tepels krijg maar ik ben dat natuurlijk liever voor.
Vandaar dus dat ik op zoek ben naar de mening van een (ervarings)deskundige.... Is witte aanslag in de mond van de baby ter herleiden naar spruw, ook als er verder geen andere klachten zijn, of zou ik dan ook klachten moeten hebben?

Rembrand

Rembrand

06-12-2008 om 11:08

Dees.

Als je allebei geen klachten ( meer ) hebt kan je het afwachten. Heb je al eens geprobeerd of je de aanslag op zijn tong weg kunt vegen met een nat gaasje ?
Spruw laat zich niet wegvegen en gaat soms zelfs wat bloeden.
M.

Dees 68

Dees 68

06-12-2008 om 23:01

Rembrand

Ik heb wel al eens geprobeerd om het weg te vegen met mijn vinger en dat lukte niet echt, maar ja vegen in een babymond is nu ook niet bepaald makkelijk want een baby zegt nog geen AAAA....

Ik zal het morgen eens proberen met een nat gaasje.

En als dat niets oplevert dan toch maar even afwachten denk ik want het gaat verder best goed met ons manneke en om nu met zo'n vaag verhaal naar de dokter te gaan schiet ook niet erg op lijkt me.

En de klachten zijn: pijnlijke borsten en een slechte drinkende baby met hardnekkige luieruitslag?

Rembrand

Rembrand

07-12-2008 om 00:06

Dees.

Je klachten lijken me de moeite waard om verder te (laten) kijken.
Een lactatiekundige consulteren kan een goed idee zijn.
M.

Dees 68

Dees 68

08-12-2008 om 15:01

Mieke

Okee,

zal ik doen.

Dank je wel.

Dees 68

Dees 68

08-12-2008 om 15:01

Oeps....

Sorry!

Rembrand

Rembrand

08-12-2008 om 19:21

Moest een keer gebeuren haha.
Valt me mee dat ik het zelf nog niet gedaan onder mijn berichtjes !
Groetjes M.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.