Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

13-08-2009 om 21:42

Spruw

Vandaag constateerde ik bij zoon van bijna 8 maanden spruw. Nog niet zoveel, althans niet zichtbaar. Ik zie het alleen op de binnenkant van zijn lippen. Hij weigerde vandaag zijn flessen, huilde enorm toen hij wilde drinken. Ik heb 'm maar als vervanging yoghurt aangeboden.
Van de huisarts kreeg ik daktarin gel. 4x per dag 2,5 ml. die ik met mijn vingers in de wangzakken moet smeren. En dat lukt dus echt helemaal niet. Een veel te grote hoeveelheid en zoon vindt het knap vervelend dat ik zo in zijn mondje loop te klooien. Dus mond gaat stijf dicht en als ik er toch in kom word ik gebeten
Ik heb dus advies nodig hoe ik dat spulletje in mijn pipo krijg. Ik las ergens anders al dat ik ook 8x de helft kan geven. Maar hoe krijg ik dat dan binnen? Met een speentje lukt wel, maar ik vermoed dat het dan niet op de juiste plaatsen komt.
Ben benieuwd naar reacties!

grt Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-08-2009 om 17:03

Heeft niemand

een tip voor mij?

Dendy

Fem

Fem

14-08-2009 om 17:24

Hé dendy

Nou moe.. er reageert helemaal niemand inderdaad.
Weet zelf ook geen andere tip, eerlijk gezegd. Mijn kids hebben alledrie spruw gehad. De oudste ook, terwijl hij fles kreeg. Bij hem smeerde ik het op zijn speen. En dat volstond. De andere twee kregen de borst en dus smeerde ik het goedje op mijn tepel. Dat moest overigens zowieso.

liora

liora

14-08-2009 om 19:50

Pink

Hoi,

Ik deed het op mijn pink en dan in zijn mond. Het is zulk kleverig en gel-achtig spul dat het volgens mij dan echt overal komt. Ik zou hem gewoon laten sabbelen op je pink en dan merk je snel genoeg of dat afdoende is.

Liora

Spuitje

Wij hadden volgens mij ander spul en daar zat een spuitje bij. Dan kon ik het zo tegen zijn wangetjes aan inbrengen van binnen. Dat ging harstikke goed. Ik weet niet of dat met het spul wat jij hebt ook kan. Anders misschien om het middel vragen wat wij hadden, zodat je het met een spuitje naar binnen kan brengen. Ik weet alleen echt de naam niet meer van dat spul.
Succes

Tirza G.

Tirza G.

14-08-2009 om 22:39

Toch speentje

Toch proberen met het speentje, dat lukt vaak wel. En het ís ook vies, vandaar het 8 keer de helft advies

Tirza

Pink of wattenstaafje

Hier ook met de pink. Een klein beetje, ongeveer een erwt, op je pink en dan in de wangzak. Is niet leuk, maar moet toch. Kordaat zijn, dan is het het snelst klaar.
En wat ik ook wel deed was met een wattenstaafje, maar dan waren ze nog wel kleiner.

Dat spul wat pilar bedoelt is iets anders, veel dunner dan de daktarin gel.

Sterkte!

hout anne

hout anne

15-08-2009 om 23:58

Gaasje om je vinger

Hoi,

Bij mijn zoontje heb ik ook eerst dat dunnere spul gehad, met zo'n spuitje. Handig idd, maar het werkte niet, de spruw was hardnekkig. Daarna 2x gel gehad, dit moest ik met een steriel gaasje over zijn wang, verhemelte en binnenkant lip smeren. Met dit gaasje poets je de spruw nl. ook gelijk weg. Bijkomend voordeel, het gaasje beschermt ook tegen bijten, dit voel je een stuk minder met een lap gaas om je vinger!
Maar het blijft lastig, het is een grote hoeveelheid per keer en je moet meerdere keren smeren, omdat in 1x niet gaat omdat het zo kleverig is (kans op verstikking)
Maar misschien werkt het dunnere spul bij jullie wel, dat spuitje is veel handiger. En het spul smaakt en ruikt (kersen) ook beter!

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.