Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Spruw?

Mijn zoontje van bijna 9 maanden heeft sinds vrijdag witte blaasjes in zijn mondhoek. Ik dacht eerst dat de blaasjes misschien kwamen doordat hij zijn mond had gebrand omdat ik hem te warme pap had gegeven (ontaarde moeder...). Vanmorgen zag ik ook blaasjes aan de binnenkant van één wang en op de punt van zijn tong.
Zou dit spruw kunnen zijn?
Ik heb wat gezocht op internet, maar verder heeft hij bijvoorbeeld geen luieruitslag of moeite met drinken. Verder is hij ook wel zijn vrolijke zelf. Misschien iets huileriger, maar dat wijt ik er vooral aan dat hij van alles wil, zoals vooruit komen om een speelgoedje te pakken, maar alleen maar achteruit gaat.
Ik ben sinds een aantal weken gestopt met borstvoeding geven. Zelf heb ik geen merkbare klachten.
Wat denken jullie? Ik wil in elk geval begin deze week naar de huisarts (en dat plaatst ons gelijk voor de discussie wie morgen een dagdeel kan thuis blijven om naar de huisarts te gaan. Zal je niet zien dat dit zowel man als mij enorm slecht uitkomt. Lastig, lastig....). Dan gelijk maar de vraag of dit (naar jullie inschatting) kan wachten tot dinsdag of dat de uitslag/blaasjes dan alleen maar verergeren?
Maanve

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kate

Kate

03-07-2011 om 18:31

Moet kunnen

Ik ben dan wel geen dokter maar ik denk niet dat het heel erg is als je pas dinsdag met je kindje naar de ha gaat hoor. Je kindje is er niet ziek van, je kindje heeft geen pijn en eet en drinkt gewoon goed dus geen probleem lijkt mij.
Spruw heb ik nog nooit gezien dus geen idee of dat het zou kunnen zijn eigenlijk maar spruw of geen spruw die ene dag zal niets uitmaken imho

Kate

Kate

03-07-2011 om 18:40

Hou het wel even in de gaten of hij niet nog meer blaasjes krijgt (op bv handpalmen en voetzolen) want ik heb wel eens gehoord van hand voet en mondziekte oid bij jonge kinderen? Dat geeft ook blaasjes en aften trouwens ook.
Misschien even googlen op afbeeldingen van spruw en aften e.d. om te vergelijken?

anna

anna

04-07-2011 om 03:03

Hand voet en mond

M'n zoontje had hand voet en mond ziekte, paar blaasjes bij z'n vingers en voetjes. Niks ergs. Andere kindjes op crèche (is erg besmettelijk) hadden kleine blaasjes in hun mond, of rond de mond. Doctor zei dat het vanzelf over gaat, en als ze inderdaad zonder probleem eten en drinken, dan hoefde je er geen zorgen over te maken.
Mischien is het niet wat je kindje heefd maar ik denk ook dat je even kan wachten met ha, hij lijkt er geen last van te hebben,
Succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Maanve

Maanve

04-07-2011 om 17:48 Topicstarter

Ja, ben ik weer!

Bedankt Anna en Kate voor het meedenken. Jeetje, dat er een soort baby-mond-en-klauwzeer bestaat, weer wat geleerd .
Ik had vanmorgen even gebeld met de huisarts en de assistente klonk nog niet erg verontrust. Zij stelde voor morgen wel even langs te komen om de huisarts te laten kijken. Dat ga ik of man dus doen.
Overigens vind ik het zelf lastig in te schatten wanneer je nu naar de huisarts gaat met je kind of niet. Voor ik zoonlief kreeg was ik jaren niet geweest. Voor mezelf ben ik nogal een bikkel, maar voor zoon vind ik het dus lastig in te schatten wanneer ik aan de bel moet trekken. Nou ja, we zullen het zien morgen.
Maanve

Fransien

Fransien

05-07-2011 om 09:51

Naar de dokter bij:

Koorts langer dan 1 dag (bij jonge babies) of 2 dagen (als ze al een half jaar geweest zijn.
Gekke vlekjes waar dan ook, koorts of geen koorts is alleen een indicatie voor de spoed.
Een ziekige hangerige baby die slecht eet en drinkt.
Als jij ongerust bent, of je nou vindt dat je daar een reden voor hebt of niet. Als jij als moeder ongerust bent, is er eigenlijk altijd wat aan de hand, jij kent je kind namelijk beter dan welk lijstje of protocolletje dan ook.

Maanve

Maanve

10-07-2011 om 11:08 Topicstarter

Schimmel

Alweer even geleden, maar forummen komt er weinig van. Dinsdag inderdaad met zoon naar de huisarts geweest. Na heel wat geworstel lukt het huisarts om in zoons mond te kijken. Hij heeft inderdaad een 'schimmel'. Huisarts had het idee dat bij spruw de blaasjes wat dikker zijn.
Daxtarine voorgeschreven gekregen. Ondertussen had ik een draadje kunnen starten over hoe je in hemelsmaan bij een baby van negen maanden met hele scherpe tanden vier maal per dag gel aanbrengt in zijn mond zonder dat dit een hysterisch huilende toestand wordt . De plekken zie ik duidelijk wegtrekken dus de zalf heeft wel effect.
Met de huisarts had ik het er ook nog over wanneer ik nu moet langskomen of niet. Het antwoord was simpel 'als jij denkt dat het nodig is'. Nu is het niet een heel drukke praktijk, dus dat zal wel schelen.
Maanve

Biene M.

Biene M.

10-07-2011 om 13:09

Als jij denkt dat het nodig is

Dat is precies het criterium!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.