Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op

Staan (vallen)

K heb ff in het archief rondgekeken maar niet gevonden wat ik zocht.
Remy is nu 8 maanden en staat. Trekt zich overal aan omhoog. Ik kan me niet omdraaien of hij staat al weer. Leuk en trots zijn we natuurlijk.
Alleen zo vlot als hij staat, valt hij ook om. Heeft er geen idee van hoe hard het is (behalve als hij landt, maar is het dan ook gauw weer vergeten).
Wat ik nu doe: als hij mopperig wordt als hij staat, hem helpen naar beneden te komen met z'n handjes (dus het goede voorbeeld geven) en verder als ik zie dat hij staat eea om hem heen leggen om de val iets te breken. Geen dikke kussens, anders krijgt hij misschien het idee dat vallen lekker zacht is, maar een speelkleed en schapenvacht dienen als valkussens.
Ik heb nog een peuter rondlopen, dus kan niet de hele tijd op hem letten. Hij heeft nu al flink wat blauwe plekken en builen op z'n hoofd...
En buiten op de tegels is het al helemaal hard... Ik hou me aanbevolen voor nog meer tips.
Groetjes lunamaya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

11-04-2011 om 11:20

Goshie

Ja, die periode is gewoon even lastig. Je kunt er volgens mij verder weinig aan doen. Ik zou er in elk geval wel voor zorgen dat hij, ook al is het warm, een lange broek en lange mouwen aanheeft om schaafwonden te voorkomen.

lunamaya

lunamaya

11-04-2011 om 11:52 Topicstarter

ja, dat vreesde ik al
Ik kan me dit niet herinneren van mijn meisie. Zij stond pas later en was veeeel voorzichtiger (kan me niet herinneren dat ze ooit viel, dat is pas sinds een paar maanden aan de orde van de dag).
Ik ben toch bang voor schedelbasisfractuur zo'n rouwdouwer is t! Maar k moet maar vertrouwen op de hardheid van z'n koppie? en daar waar ik kan erge ongelukken proberen te vermijden...
Groetjes Lunamaya

Fransien

Fransien

11-04-2011 om 20:09

Boxkleed

Als je een lekker dik boxkleed hebt, neem dat mee naar buiten. Hier was de oudste (meisje) heerlijk voorzichtig, 1 keer vallen of stoten was genoeg. De tweede (jongen) zat ook van top tot teen onder de bulten, schrammen en blauwe plekken. Ik heb me wel eens afgevraagd wat de mensen wel niet van mij dachten als je het jochie zo nu en dan zag. Tsja, en het is ongelukken zoveel mogelijk voorkomen, het kwartje gaat wel vallen, maar kan nog wel een maandje of zo op zich laten wachten. Ik deed precies hetzelfde als jij, behalve dat ik hem op het gras liet en niet op de tegels, gras is zachter (moet je het wel in je tuin hebben). Overigens was mijn derde een meisje, ook echt zo'n snoesje om te zien, maar deed in onvoorzichtigheid (en in builen en blauwe plekken) niet onder voor haar broer. Nog steeds niet eigenlijk. Broer is nu net 5 en zit met zijn arm in het gips. Het is de eerste keer en dat mag een wonder heten.

Sascha2

Sascha2

12-04-2011 om 07:07

Hier was de eerste erg voorzichtig, hij is nu zes en nog steeds berekenend in zijn bewegingen. Nr 2 (dochter) zit altijd onder de blauwe plekken. Nr. 3 ging ook snel in haar motorische ontwikkelingen en liet zich vallen als ze te moe werd van het staan. Ook nr. 4 liet zich vallen, zij was zes maanden toen ze ging staan. Lunamaya ik denk dat je het prima begeleid zo, maar je moet niet te bang zijn. De drie dames hier, die zich lieten vallen als ze te moe werden bij het staan, leerden vrij vlot zichzelf naar beneden te krijgen. Ofwel door door de knieen te zakken, ofwel door te gaan zitten.

lunamaya

lunamaya

12-04-2011 om 22:28 Topicstarter

Dank

Bedankt voor jullie reacties.
Het lijkt vandaag al iets beter. Hij is in ieder geval maar een keer of vier gevallen, ipv 20 keer zoals gisteren. Hij is ook zo trots als hij staat! Maar tjonge, gelijk al met 1 hand los enzo, en meerdere dingen tegelijk willen doen, daar zijn de meeste mannen al niet zo goed in, laat staan zo'n gupje van 8 maanden... Ik hoop maar dat het nog ff duurt voor hij loopt, want dan wordt het echt tuigjeswerk
Groetjes lunamaya

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.