Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
Sunja

Sunja

27-10-2008 om 16:52

Stoppen met inwikkelen/inbakeren

Heeft iemand ervaring met het stoppen met inbakeren/inwikkelen, hoe hebben jullie dat gedaan?
Ik heb er wel een en ander over opgezocht maar bij ons lijkt niets te werken (ook niet na een paar dagen volhouden), wij zitten binnen de kortste keren weer op niveau van voordat we begonnen: nauwelijks slapen (20 minuten is het langst), overstuur wakker en almaar chagrijniger en sneller overstuur.
Mijn zoontje is inmiddels 6 maanden (met 6 weken begonnen met inwikkelen, vooral armpjes, hij ligt dus in een doek en niet in een bakerzak of in 2 bakerdoeken) en wil gewoon niet zonder. We hebben armpje voor armpje geprobeerd (per arm een week volgehouden), het ene slaapje wel het andere niet, een aangepaste slaapzak en nu een dikke winterslaapzak maar het helpt niet. Net weer een slapeloos weekend achter de rug met veel gehuil en nu ligt hij dus weer helemaal ingewikkeld in bed. Het duurt nu waarschijnlijk weer een dag of 2 voordat hij 'normaal' gaat slapen.
En begin aub niet over dat het zo gevaarlijk is etc want dat weet ik wel, maar zo'n heel erg ongelukkig mannetje is ook niet vol te houden! Maar ik moet er wat op vinden want ook bij het KDV (waar hij het sowieso nu na heel veel moeite een klein beetje aan het opbouwen is, het slapen - nooit langer dan een uurtje achter elkaar) willen ze hem binnenkort ook niet meer inwikkelen uiteraard.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pia75

Pia75

27-10-2008 om 20:36

2 jaar

Mijn nicht heeft haar zoon ingebakerd tot hij 2 jaar was (!). Het kan dus blijkbaar wel.
Mijn zoon is met 6,5 maand losgegaan. Heeft wel een paar dagen geduurd voor het beter ging, vooral het over dag slapen. Het was toen wel winter en hij lag in een slaapzak met dikke mouwen, dat scheelde ook in beweeglijheid. Misschien een idee?

groet

Anna3

Anna3

27-10-2008 om 20:48

Pia

Hoera, winter!! Pia, waar koop je slaapzakken met 'zware' mouwen? Onze dochter mag op het kdv helaas geen bakerzak aan. Misschien dat ik zo'n slaapzak kan proberen.
Anna

Sunja

Sunja

27-10-2008 om 23:04

Winterslaapzak+pia

Helaas!! Ook de winterslaapzak met dikke mouwen heb ik geprobeerd, afgelopen weekend. Tot vanmorgen, toen was ik het gehuil en de wallen onder de trieste oogjes van mijn kleintje zat.
Je kunt ze kopen bij Prénatal trouwens, die slaapzakken, ze hebben een paar verschillende. De mouwen zijn afritsbaar, mocht je kind genoeg wennen heb je er lang iets aan ook. Niet te groot kopen, je kind is gebaat bij begrenzing waarschijnlijk, een precies passende dus. Let ook op het gat bij de nek - het hoofdje mag er niet door kunnen. Maar goed, dit zijn algemene adviezen! Maar 1 ding: mijn ervaring is dat het behoorlijk warm is op het KDV (veel warmer dan bij ons thuis in elk geval), check dat dus ook eventjes! Vooral als je kindje ook huilt, krijgt het het snel (te) warm, helaas.
Volgens mij moet het KDV een bakerdoek toestaan, je hebt dacht ik recht op een verklaring die je kunt afgeven - met handtekening. Soms hebben ze ook verklaringen die je alleen hoeft te tekenen. Overleg het nog eens, zou mijn advies zijn. Kijk ook even wat je zelf zou willen, want als inbakeren niet goed gebeurt is het gevaarlijker.
Pia, hoe lang duurde het voordat die slaapjes overdag ook beter gingen - hoe lang heb je gewacht, na hoeveel keer/tijd zag je enige verbetering?
Pff, 2,5! Maar dan kunnen ze toch allang draaien, ik dacht dat dat het gevaar was?!

Kari1

Kari1

28-10-2008 om 08:02

Sunja

Het gevaar van draaien bij gebakerde babies is dat ze soms wel heen, maar dan niet meer terug kunnen draaien. (Bij een bakerzak is dit gevaar nog groter.) Daarom wordt aangeraden om na een paar maanden het bakeren af te bouwen.
Wat je nog zou kunnen overwegen is een Safe T Sleep. Dat product wordt als een van de weinige niet direct afgeraden door de stichting wiegendood. Het houdt kinderen op hun rug in bed en voorkomt dat ze omdraaien. Zo zou je nog wat langer op een iets veiliger manier kunnen bakeren. Let er wel op dat het geheel niet te warm wordt.
Kari

ayla

ayla

28-10-2008 om 09:51

Hier

Heb ik mijn oudste ingebakert tot ongeveer 6 maanden en ben toen langzaam overgegaan op een bakerzak. Bij de bakerzak kon ze zich op haar buik rollen maar duwde ze zich ook mee omhoog. Dit werkte dus goed voor haar.
Ze heeft tot dik 10 maanden in de bakerzak gelegen. Toen begon het zomer te worden, erg warm en zijn we langzaam gaan ontwennen. Ik zou dus proberen de overstap te maken naar een bakerzak en dat kun je vrij lang gebruiken

Sunja

Sunja

29-10-2008 om 21:47

Safe t sleep

maar met een safe t sleep liggen de armpjes los toch? voor zover ik gegoogled kreeg. dat is juist het probleem bij mijn zoontje, dat hij met zijn armpjes los steeds heel snel wakker wordt en niet meer in slaap komt.
ik snap de gevaren overigens heel goed hoor. en we moeten ook echt afbouwen maar het gaat zooooo moeilijk! ik ga volgende week toch maar weer 1 armpje los proberen...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.