Babytijd Babytijd

Babytijd

Lees ook op
sandra helmink

sandra helmink

10-06-2009 om 19:40

Tandenpoetsen

Ik heb een dochtertje van 11,5 maanden en sinds 1,5 week heeft ze dan eindelijk een tandje. Ik wil nu ook wel beginnen met tandenpoetsen maar het probleem is ze weigert haar mond open te doen voor de tandenborstel. Ik heb het ook al geprobeerd om het op mijn vinger te doen en zo te poetsen maar dat wil ze ook niet. Ik wil het ook niet met geweld dwingen want dat lijkt me ook niet verstandig. Kan me niet meer herinneren hoe ik dit bij mijn andere kids aanpakten. Wie heeft tips? Groetjes sandra

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mar

Mar

11-06-2009 om 10:35

Ongeveer zo

Herkenbaar, hier gaat het ook niet echt makkelijk. Wij proberen er meestal een spelletje van te maken. De tandborstel vliegt zijn mondje in, gaat heen en weer en op en neer (met geluiden natuurlijk). Meestal moet mijn zoon dan wel lachen en dan kun je er even snel bij. Maar we zetten ook gewoon door als hij echt niet wil, zo vriendelijk mogelijk maar wel duidelijk. Succes ermee

hout anne

hout anne

16-06-2009 om 12:47

Hier

mijn zoontje had met 6,5 maand zijn eerste tandje al en nu met 7 maanden is nr 2 ook door. Ik ben nu ongeveer 1,5 week aan het poetsen. Ik poets nog niet met tandpasta, ik oefen eerst zonder, zodat hij alvast aan het poetsen gewend is voor er tandpasta bij komt kijken.
Tot nu toe vind hij het prima, hij doet niet gelijk zijn mond open, maa rik hou de tandenborstel voor en laat hem even 'ontdekken' al gauw wil hij 'proeven' en kan ik bij zijn tandje. Zodra ik ga poetsen moet hij eigenlijk alstijd lachen, hij vind het wel grappig.

Maar wellicht heeft het ook met zijn leeftijd te maken, 7 maanden is nog erg jong natuurlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.